Koeler

Gestart door Johannes, 07-03-2004 21:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johannes

Brouwers,

Afgelopen vrijdag ben ik even langs de plaatselijke werkplaats van de energiewacht gegaan in de hoop een vaillant warmtewisselaar in ontvangst te kunnen nemen.

Nou..... Nee dus wat deden die lui moeilijk zeg, en dat op vrijdagmiddag!

-Nee want als jij hem in je eigen cv bouwt en die ontploft straks, dan hebben wij een probleem,.

-Dat ding kun je toch niet gebruiken voor bierbrouwen want die is hartstikke smerig.

-We kunnen niet voor alle particulieren die hier om onderdelen vragen aan de slag want ons levert het niks op.

 :echtboos: Ze gooien die dingen daar zelf weg nota bene!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :echtboos:

Na de laatste opmerking van plaatselijke chef boilermonteur was mijn overredingskracht op.
Nou gaat mijn collega brouwer het nog 's proberen met de opmerking: 'Als ik 2 van die warmtewisselaars mee krijg, laat ik dit krat Heineken hier staan. Deal?????
Misschien dat ze met een kratje boerenvolk-bocht in het vooruitzicht iets welwillender zijn.

totzover mijn frustratie t.o.v. de energieboer.

Kent iemand een leuk alternatief voor de vaillant warmtewisselaar?
Adrie, die tegenstroomkoeler van jullie ziet er errug 'strak' uit, als ik dat zo zie is het een koperbuis met slang eromheen? Hoe fabriceer je zoiets? (de aansluitpunten??)

bedankt voor het lezen van mijn frustraties, dit lucht erg op  ;)
iemand suggesties voor de koeler?

 :degroeten:

Johannes


Henk oet Paiz

Hoi Johannes,

Ik ga het wel even voor je proberen. Ik heb aan de Peizerweg al twee van die dingen gehaald, één voor Ger en één voor mezelf. Lijkt me sterk dat ik er niet nog een paar kan regelen. Je hoort het wel.

Groeten,

Henk  :proost2:

Johannes

 :groots: Henk,

Alvast erg bedankt! Ik begin me nu echt af te vragen wat ik verkeerd heb gedaan.....

 :degroeten:

Johannes

Adrie

Citaat van: Johannes op 07-03-2004  21:32 uAdrie, die tegenstroomkoeler van jullie ziet er errug 'strak' uit, als ik dat zo zie is het een koperbuis met slang eromheen? Hoe fabriceer je zoiets? (de aansluitpunten??)

Ha Johannes,

Ik hoop dat je een beetje Duits kunt lezen, hier vind je onder Bauanleitung, Gegenstromwürzekühler een prima overzicht met duidelijke plaatjes. Op deze pagina heb ik gekeken voordat ik begon. Het bouwen viel me reuze mee, solderen is niet zo moeilijk, zeker niet als je soldeerringetjes gebruikt die tegenwoordig te koop zijn. Dit zijn ringetjes van soldeermateriaal die je in de koppelingen legt. Je schuift de buis erin en verhitten maar. Het is minder gekl*** dan met soldeerdraad. Gebruik wel loodvrij, KIWA goedgekeurd, speciaal voor waterleidingen geschikt soldeermateriaal.

Wat betreft de frustraties over de verwarmingsboer: dit heb ik ook meegemaakt met een wasmachineboer toen ik een oude wasmachinepomp zocht. Erg vervelend en frustererend. Zelfs toen ik vertelde dat het voor een brouwinstallatie was, was hij niet te vermurwen. Daar kom ik dus nooit meer, zelfs niet als ik een kapotte wasmachine heb.

Groeten,

A3

Johannes

Hoi Adrie,

Fijn om op zo'n forum naast kennis, ook frustraties te kunnen delen ;D

Uiteraard wacht ik eerst even af of Henk erin slaagt een warmtewisselaar voor me te regelen, en anders ga ik zelf aan de slag.
Onlangs heb ik nog een hevel (wortverzamelpijp) gemaakt, ooit liep ik te klooien met een soldeerbout en soldeerdraad, zonder resultaat.
Nu met ringetjes en een verfbrander, geniaal! alles waterdicht! Dus mocht het toch nodig zijn zelf een koeler te maken dan lijkt me dat ook geen probleem.
mijn duits is niet helemaal geweldig maar het het gaat me voornamelijk om de gebruikte materialen, dat wordt op de site duidelijk aangegeven.

Bedankt!

Johannes

Ree

Ha die johannes,

Ik ben van beroep loodgieter/verwarmingsmonteur dus ik haal ook wel eens oude ketels van de muur af,dus ik heb wel eens een wissellaartje over!
Als ik die dingen nou voor een prikje verkoop aan degene die het graag willen hebben dan kunnen we dat wel regelen!!
Intresse???
Ik ben trouwen ook begonnen met bier brouwen maar dan nog met een pan op het gasstel wat een mooie hobby zeg!

afz Ree. :nut:

Johannes

Kijk! Daar hebben we wat aan! Ree, welkom op dit forum. Wanneer je wisselaars beschikbaar hebt, kun je dat het beste op het prikbord van dit forum zetten. Ik denk dat hier wel belangstelling voor is.

 :degroeten:

Johannes

Henk oet Paiz

Hoi Johannes,

Ik heb er inmiddels vijf! Titus heeft er al één. Als ik er één voor jou en René reserveer heb ik er dus nog 3 over. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt! Voor een lekker biertje zijn ze verkrijgbaar in Peize. ;D

Groeten,

Henk  :proost2:

Johannes

:groots: :groots: :groots:
Henk, zeg maar wat voor bier je wilt, dan brouw ik dat voor je ;D

Bedankt!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.