Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: De Belgische Fiscus  (gelezen 7119 keer)

Offline Hermax

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • Ik denk... denk ik.
    • Hermax Music
De Belgische Fiscus
« Gepost op: 03-01-2003 23:52 u »
Beste brouwers,

surfend op het internet kwam ik op de Belgische site van het Ministerie van Financien, afdeling Douane en accijnzen. En daar vond ik de volgende tekst:

Citaat
Bier brouwen voor persoonlijk verbruik

Indienen van een bezitsaangifte 108
Wanneer een particulier bier brouwt voor persoonlijk verbruik, moet hij een bezitsaangifte 108 indienen bij de plaatselijke ontvanger van het kantoor der douane en accijnzen waarin de ligging en het adres van de lokalen en/of opslagplaatsen worden vermeld.

Er is geen enkele verplichting tot het bijhouden van registers.

Elke verandering of stopzetting van de activiteiten moet aan de Administratie kenbaar worden gemaakt door een aangifte 109.  

Weet er iemand hoe ernstig ik dit moet nemen? Ik dacht altijd dat er voor thuisbrouwers geen enkele meldingsplicht was.

Herman

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Pallieter

• Vol lid
  • Land: be
  • BROUWEN EEN PRACHTIGE HOBBY
Re: De Belgische Fiscus
« Reactie #1 Gepost op: 04-01-2003 15:30 u »
Hallo Herman,

Dit klopt wel degelijk,maar in de praktijk wordt dit praktisch niet gedaan .
                                      Groeten,
                                             Jan

Offline JvH

• Vol lid
  • Pennie brouwer in actie
Re: De Belgische Fiscus
« Reactie #2 Gepost op: 04-01-2003 18:26 u »
Hallo heren,

niet helemaal voor deze discussie, maar er zijn ook een heleboel Nederlanders die dit lezen. Dus daarom even het volgende: In Nederland is men verplicht om accijns te betalen over bier indien dit commercieel verkocht wordt.

Groeten Hans  :bijdrage_forum:

Tags: