Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: aldo's brouwselpapiertjes  (gelezen 4307 keer)

Offline aldo

• Super lid
  • Land: nl
  • op reis door smaakland
    • mijn feestboek
aldo's brouwselpapiertjes
« Gepost op: 29-09-2008 15:13 u »
Mijn eerste biertje zit in de fles. :dansen:
Het is een zeeer troebel biertje geworden vandaar de naam Slobber.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline aldo

• Super lid
  • op reis door smaakland
    • mijn feestboek
Re: aldo's brouwselpapiertjes
« Reactie #1 Gepost op: 29-09-2008 15:15 u »
Ohja het is gemaakt met GIMP www.gimp.org
een foto-beeldbewerk progje voor Linux en Windows, en ook nog gratis ook!

Offline Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
« Reactie #2 Gepost op: 29-09-2008 15:21 u »
Hoi Aldo,

Welkom! Kun je je recept even posten inclusief maischtijden e.d? Wellicht kunnen we nog wat opbouwende kritiek geven en erachter komen waarom het bier zo troebel is.

Graag ook hoofdletters en leestekens gebruiken hier. Dat bevordert de leesbaarheid.

Ik zie het plaatje niet, maar dat kan ook aan deze computer liggen.

Succes met brouwen!

Offline aldo

• Super lid
  • op reis door smaakland
    • mijn feestboek
« Reactie #3 Gepost op: 29-09-2008 16:17 u »
Hoi,

Bedankt voor de reactie

Heb het bier gebrouwen met een wort die voor 50% over de grond heeft gelegen ;-(
Bleek dat de rubbers van het eerste gistvat (een gebruikte "beermachine" die ik gekregen had) lek waren.

De overgebleven rest in een snel zelf in elkaar geflanst( fles met waterslot gemaakt door buisje in cirkel te leggen en vast te tape-en) gistvat gedaan en opnieuw gist toegevoegd.(na 2 dagen kon toen pas naar de winkel om gist te kopen)

Heb nu nog van hetzelfde wort een portie staan gisten en die word wel mooi helder.

Heb niet zelf gemaischt maar hopextract (lichtkleurig) gekookt met hop die ik uit een lokaal bos heb geplukt.

Offline thibolleke

• Super lid
  • Land: be
  • beerteam world press
Re: aldo's browselpapiertjes
« Reactie #4 Gepost op: 29-09-2008 17:33 u »
Hoi,

Bedankt voor de reactie

Heb het bier gebrouwen met een wort die voor 50% over de grond heeft gelegen ;-(
Bleek dat de rubbers van het eerste gistvat (een gebruikte "beermachine" die ik gekregen had) lek waren.

De overgebleven rest in een snel zelf in elkaar geflanst( fles met waterslot gemaakt door buisje in cirkel te leggen en vast te tape-en) gistvat gedaan en opnieuw gist toegevoegd.(na 2 dagen kon toen pas naar de winkel om gist te kopen)

Heb nu nog van hetzelfde wort een portie staan gisten en die word wel mooi helder.

Heb niet zelf gemaischt maar hopextract (lichtkleurig) gekookt met hop die ik uit een lokaal bos heb geplukt.

Oké ik moet dus niet vragen waarom je het alcoholpercentage niet weet. Geinig.  ;D

Offline aldo

• Super lid
  • op reis door smaakland
    • mijn feestboek
« Reactie #5 Gepost op: 25-02-2009 01:57 u »
Nog een paar etiketjes:

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
Re: aldo's browselpapiertjes
« Reactie #6 Gepost op: 25-02-2009 08:58 u »
Zit er in je Bibitor alléén CaraHell-25? ???
En die is "gelukt"?

Verder wel grappige plaatjes!  :duimop:
Al denk ik bij de terrasplakker meteen aan een hoge einddichtheid (en dus plakkerig bier), maar dat zal wel hobbydeformatie zijn? ;D

Offline De-Geert

• Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 25-02-2009 12:31 u »
Leuke etiketten  :duimop:
Bij terrasplakker denk ik aan een biertje waar je het niet bij 1 kan laten.  :proost2:

Tags: