aldo's brouwselpapiertjes

Gestart door aldo, 29-09-2008 15:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aldo

Mijn eerste biertje zit in de fles. :dansen:
Het is een zeeer troebel biertje geworden vandaar de naam Slobber.

aldo

Ohja het is gemaakt met GIMP www.gimp.org
een foto-beeldbewerk progje voor Linux en Windows, en ook nog gratis ook!

Gerb

Hoi Aldo,

Welkom! Kun je je recept even posten inclusief maischtijden e.d? Wellicht kunnen we nog wat opbouwende kritiek geven en erachter komen waarom het bier zo troebel is.

Graag ook hoofdletters en leestekens gebruiken hier. Dat bevordert de leesbaarheid.

Ik zie het plaatje niet, maar dat kan ook aan deze computer liggen.

Succes met brouwen!

aldo

Hoi,

Bedankt voor de reactie

Heb het bier gebrouwen met een wort die voor 50% over de grond heeft gelegen ;-(
Bleek dat de rubbers van het eerste gistvat (een gebruikte "beermachine" die ik gekregen had) lek waren.

De overgebleven rest in een snel zelf in elkaar geflanst( fles met waterslot gemaakt door buisje in cirkel te leggen en vast te tape-en) gistvat gedaan en opnieuw gist toegevoegd.(na 2 dagen kon toen pas naar de winkel om gist te kopen)

Heb nu nog van hetzelfde wort een portie staan gisten en die word wel mooi helder.

Heb niet zelf gemaischt maar hopextract (lichtkleurig) gekookt met hop die ik uit een lokaal bos heb geplukt.

thibolleke

Citaat van: aldo op 29-09-2008  16:17 uHoi,

Bedankt voor de reactie

Heb het bier gebrouwen met een wort die voor 50% over de grond heeft gelegen ;-(
Bleek dat de rubbers van het eerste gistvat (een gebruikte "beermachine" die ik gekregen had) lek waren.

De overgebleven rest in een snel zelf in elkaar geflanst( fles met waterslot gemaakt door buisje in cirkel te leggen en vast te tape-en) gistvat gedaan en opnieuw gist toegevoegd.(na 2 dagen kon toen pas naar de winkel om gist te kopen)

Heb nu nog van hetzelfde wort een portie staan gisten en die word wel mooi helder.

Heb niet zelf gemaischt maar hopextract (lichtkleurig) gekookt met hop die ik uit een lokaal bos heb geplukt.


Oké ik moet dus niet vragen waarom je het alcoholpercentage niet weet. Geinig.  ;D

aldo


RobinB

Zit er in je Bibitor alléén CaraHell-25? ???
En die is "gelukt"?

Verder wel grappige plaatjes!  :duimop:
Al denk ik bij de terrasplakker meteen aan een hoge einddichtheid (en dus plakkerig bier), maar dat zal wel hobbydeformatie zijn? ;D

De-Geert

Leuke etiketten  :duimop:
Bij terrasplakker denk ik aan een biertje waar je het niet bij 1 kan laten.  :proost2:


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.