Er is weliswaar een poll-mogelijkheid maar ook ik kan het niet laten mijn mening te geven

Ik gebruik pellets/korrels. Deze zijn redelijk gemakkelijk te filteren, daar gebruik ik mijn hevelfilter voor. De hop en de eiwitten blijven voor het grootste gedeelte achter in de pan, die ik vervolgens in de wc uitspoel. Er zitten meestal ook wat korreltjes in het hevelfilter en de slangen, maar die spoel ik sowieso uit, dus daar stoor ik mij niet aan. Na twee liter gefilterd wort is het wort vaak al helder. Een ander voordeel van pellets vind ik, is dat deze compacter zijn en dus minder plaats innemen in het vriesvak, wat bij ons al zo klein is. Ongeopende zakken bewaar ik in het hok op het balkon. Nu er binnenkort ook een lading hop onderweg is vanuit NL scheelt het ook nog eens ruimte in de verzending, ook een voordeel.
Verder heb ik maar 1 keer met hopbloemen gebrouwen. Ze zijn gemakkelijk bij elkaar te houden in een hopzak, maar die ene keer dat we uit gebrek aan hopzakken (veeeel hop en meerdere stortingen) de bloemen er maar los indeden liep de boel bij het pompen onherroepelijk vast. Ook filteren via een hevelfilter met zaagsnedes liep niet zo lekker. Dus, als ik hopbellen zou gebruiken, dan in elk geval met een hopzak.
Qua smaak kan ik er eigenlijk niets over zeggen.
Groeten uit donker Oslo bij -1 graad C
Eduard