Even wat vragen:
Mout
Waar kan ik de benodigde mouten vandaan halen?
Als ik bij Brouwland zoek op Special B geeft hij als resultaat Cara Aroma 300EBC, is dit hetzelfde? Hopenlijk wel, want hier is dus makkelijk aan te komen, kan ik nl ook gewoon bij Van Gelder halen. (ik zie trouwens dat ze bij v/d kooyJubbega wel gewoon onder deze naam mout verkopen, maar de vraag blijft staan.)
Bij die Carafa Dehusked krijg ik bij geen der winkels resultaat.
Kun je ook mais (bv voor popcorn) meeschroten om de maisvlokken te bekomen? Of dien je apart te schroten, de instelling van de schijven zal voor de grotere ronde korrels wel anders moeten staan.
Hop
De Styrian Goldings bloemen bij Brouwland hebben alfazuur 4-6% en de pellets 4.5%, meer dan de 3.80 die in het recept vermeld staan. Is het nu verstandiger om de bloemen te nemen en dan dezelfde hoeveelheid als het recept (het hogere alfazuur gehalte wordt dan toch ongeveer gecompenseerd door het gebruik van bloemen ipv pellets.
Zoekactie Hallertauer levert niet op bij Brouwland, maar Hallertau wel, echter drie soorten (Hersbrucker /Perle/Spalt Select) Welke is de juiste?
En A3 bedankt voor de recepten uit de 20 pagina's lange thread, lekker overzichtelijk.
Wim