Delirium Tremens

Gestart door Edwin, 01-03-2004 12:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MM

Citaat van: tovenaar op 12-10-2009  15:33 ude t58 zou een goede vervanger zijn. nogmaals geen suiker enkel mout

Hoe kom jij aan die informatie, als ik vragen mag?

RobinB

Als je deze volmout brouwt met de t58, eindig je ver boven de 1020?
???

tovenaar

Ik ben werkzaam bij de brouwerij. Ik moet uiteraard wel opletten dat ik het bedrijfsgeheim niet schend.
De tips die ik gegeven heb komen van het brouwschema. Wanneer het bier uit de brouwketel in de tank komt is er geen suiker bij.

Drents Hopbier

Citaat van: tovenaar op 13-10-2009  13:42 uik ben werkzaam bij de brouwerij. ik moet uiteraard wel opletten dat ik het berdijfsgeheim niet schend.
de tips die ik gegeven heb komen van het brouwschema .wanneer het bier uit de brouwketel in de tank komt is er geen suiker bij.

Dan wordt de suiker misschien tijdens de gisting toegevoegd.

Hopbier

tovenaar

Op het flesje staat bier van drievoudige gisting. Het zou dus ook na de hoofdgisting kunnen zijn. Bij Barbaar voegt men dan de honing toe.

Gerb

Krijg je hier geen problemen mee? Zo niet, dan vragen we nog even door. Hoe zat het met dat verhaal dat het bier tijdens de vergisting rondgepompt/in beweging gehouden wordt?

Hopmans

Lopen er echt olifantjes in de brouwerij rond?

Maarten

Citaat van: Hopmans op 13-10-2009  18:05 uLopen er echt oliefantjes in de brouwerij rond?
En om ontopic te blijven (want afdwalen doen we hier nooit) is het niet 'olifantjes'?

[edit] En dan stiekem z'n post aanpassen hè! als dat zo doorgaat kan ik dit bericht wel verwijderen... (kan dat?) [/edit]

Ronnie

Meniere den tuuveneire!

Citaat van: tovenaar op 12-10-2009  14:40 uWaarom voegen jullie steeds kristalsuiker toe?
Simpel, omdat ze geen dextrose hebben.

Citaat van: tovenaar op 13-10-2009  16:45 uop het flesje staat bier van drievoudige gisting.het zou dus ook na de hoofdgisting kunnen zijn.
Zal via via een beetje hoofdgist aan Pa....k of een collega vragen.
Voor de 2de gist is vanalles gebruikt,  OK? hebben ze al 4 x veranderd, just? En de hoofdgist kan daar ook nog met enkelvoudige suikers weg. Kan je misschien terug die champagnegist proberen..
Voor de derde gist typische plakdinges opdat je het niet te troebel schenkt... Niet veel meer aan prutsen hou het als in den beginne..

Ronnie

Citaat van: Hopmans op 13-10-2009  18:05 uLopen er echt olifantjes in de brouwerij rond?
Diegenen die daar de hele dag met internationale klanten rondzeulen, 's middag buikje gaan vullen en 's avonds terug aan de bar zitten zien die olifantjes daar wel lopen..

tovenaar

"Voor de 2de gist is vanalles gebruikt,  OK? hebben ze al 4 x veranderd, just?"
De gisten die bebruikt worden worden nooit veranderd dit zou de smaak van het bier drastisch veranderen.
Voor de hergisting op de fles kan je gewoon gist uit het flesje opkweken wrm moeilijk maken als het makkelijk kan.

"Krijg je hier geen problemen mee?"
iI heb nog geen bedrijfs informatie gegeven ik heb enkel enkel gezegd wat er aan het recept niet juist is  ;)

"Lopen er echt olifantjes in de brouwerij rond?"
De meeste zijn gestorven aan overmatig drankgebruik maar er is een kweekprograma opgezet met degene die we nog over hebben.

tovenaar

"Hoe zat het met dat verhaal dat het bier tijdens de vergisting rondgepompt/in beweging gehouden wordt? "
Kan hier niet echt ja of neen op antwoorden denk eens goed na zou ik zeggen.

Adrie

Je zou eens gebruik kunnen maken van de "citaat" knop boven elk bericht als je iemand wilt citeren. Dat verhoogt de leesbaarheid sterk.

Ronnie

Voor wie een bier met het karakter van een Delirium wil maken (ik verfoei het woord kloon):
Neem een onschuldige hoofdgist die de aspecten van het bier naar voor laat komen, fruitigheid, moutigheid.. Dat kan gerust een gist zijn die geen lage eindPlato scoort.

Wanneer die z'n hoofdgisting net z'n hoogtepunt voorbij is, schakel je de 2de gist in, hou de temperatuur in de gaten, laag genoeg. Op dat moment geef je ook de additionele dextrose stroop. Voor die 2de gist zou je gerust een US-05 kunnen gebruiken, die gaat ook tot op the bottom. De meeste flavour en aroma's zijn dan toch al gemaakt.

Voor bottelen kan je inderdaad dat flesje opkweken, maar ik zou zeggen dat het niet veel uitmaakt, kan je ook een Nottingham of een T58 voor gebruiken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.