Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Radical Brewing door Randy Mosher  (gelezen 30408 keer)

Offline JWVG

• Super lid
  • Land: nl
  • Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
Re: Radical Brewing door Randy Mosher
« Reactie #25 Gepost op: 16-11-2008 10:43 u »
Dus het forum verdient zo'n 80 eurocent per aankoop? Mooi geregeld, Jacques!  :duimop: Ik was eigenlijk gewend om alles via Amazon te kopen (meestal Amazon UK), maar ik zal extra opletten qua aanbod (ik lees vrijwel alleen engelstalige boeken) en het bij bol.com bestellen als het kan (en financieel enigzins competatief is).

:degroeten: JW.

Voor meer boeken klik op onderstaande link.

Boeken algemeen

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #26 Gepost op: 16-11-2008 11:17 u »
Wat verdiend wordt ligt aan de grootte van de bestelling. Volgens mij is Bol.com snel goedkoper in verband met de verzendkosten. Maar het is natuurlijk altijd goed om zelf te kijken waar je een boek het goedkoopste kunt kopen.

Offline JWVG

• Super lid
  • Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
« Reactie #27 Gepost op: 16-11-2008 12:27 u »
Wat verdient worrt ligt aan de grootte van de bestelling. Volgens mij is Bol.com snel goedkoper in verband met de verzendkosten. Maar het is natuurlijk altijd goed om zelf te kijken waar je een boek het goedkoopste kunt kopen.

Ja, de verkrijgbaarheid is dan waarschijnlijk meer een issue voor mij.

:degroeten: JW.

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
« Reactie #28 Gepost op: 22-08-2009 22:39 u »
Tijdens mijn vakantie dit boek meegenomen en helemaal gelezen.

De eerste twee hoofdstukken vond ik taai, ik moest wennen aan het Amerikaans en vond de onderwerpen niet zo interessant. Daarna veranderd het snel, het wordt interesant en leest ook gemakkelijker. Dat zal wel met elkaar te maken hebben.

De inhoud van het boek is prima.
Mij sprak de beschrijving aan van het zelf maken van een aantal oude donkere mouten zoals brown malt. Verder vond ik hoofdstuk 17 (Foreward into the past) het leukste. Daar gaat hij door de geschiedenis van bier en koppelt er ook recepten aan vast.
De beschreven brouwwijze rond 1800 in Engeland komt goed overeen wat ik eens in een Engels boekje van 1815 gelezen heb. Dat gaf mij vertrouwen in de kwaliteit van de informatie.

Kortom een mooi boek om inspiratie op te doen.

Ik had veel extremere recepten verwacht naar aanleiding van de titel, maar het gros gaat over normaal brouwen in mijn ogen.

Minpuntje: De afwijkende maten kosten wat extra moeite om het goed te volgen. Vaak zijn de maten ook in SI eenheden aangegeven maar lang niet altijd.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #29 Gepost op: 22-08-2009 23:40 u »
Minpuntje: De afwijkende maten kosten wat extra moeite om het goed te volgen. Vaak zijn de maten ook in SI eenheden aangegeven maar lang niet altijd.
En dan ook nog goed opletten, er zijn veel omrekenfouten gesignaleerd.

Offline De-Geert

• Super lid
« Reactie #30 Gepost op: 29-03-2010 11:51 u »
Ik heb dit boek afgelopen weekend gekregen. Heb er al een beetje doorheen gebladerd, en het is volgens mij echt een inspirerend boek.

Offline MM

• Super lid
  • The ale is dear
« Reactie #31 Gepost op: 29-03-2010 22:02 u »
Een paar weken geleden heb ik dit boek uitgelezen en ben grotendeels tot dezelfde conclusies gekomen als Henielma.

De eerste paar hoofdstukken vond ik wat lastig te begrijpen, omdat ik geen talenknobbel heb. Verder vond ik de eerste paar hoofdstukken wel erg veel bierpropaganda.

De rest van het boek vond ik fijn om te lezen. De recepten die in het boek gegeven worden vind ik een leuk uitgangspunt voor eigen brouwsels. Ook vond ik het goed om op ingrediŽnten gewezen te worden die ik normaal gesproken nooit in mijn bier zou doen.

Offline RGeraads

• Super lid
    • Brouwerij Stijl
« Reactie #32 Gepost op: 10-06-2011 14:30 u »
Weer een aanwinst voor mijn boekenkast :hoera: Vandaag dit boek binnengekregen. Heb nu wel een voorraad boeken waar ik voorlopig mee aan de slag kan :leren:

Groeten,
Raymond

Offline Kleine_Schriek

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Keggen die hap!
« Reactie #33 Gepost op: 10-06-2011 14:38 u »
Ik vind het ook een superboek. Had hem eerst geleend (Sjakie, je krijgt hem volgende bijeenkomst terug  ;D ), maar nu gekocht. Vooral het zelf roosteren in de oven van bijvoorbeeld tarwevlokken vind ik geweldig! En al die kruiden. Ik heb al lezend al wel meer ideen dan ik kan brouwen voorlopig! Maar de Summer Ale staat te vergisten!

Offline EvdBroek

• Super lid
  • Selissen Bier
« Reactie #34 Gepost op: 21-06-2013 15:05 u »
Een paar weken geleden ben ik er in mijn weekje vakantie aan begonnen. In het begin is het wel wennen om het zo in het Engels te lezen omdat ik dit niet meer dagelijks doe maar gaandeweg werd dat wel makkelijker. Allereerst moet ik zeggen dat het best een vermakelijk boekje is, echt met (gevoel voor) humor geschreven. Er staan genoeg recepten in om eens een keer te proberen, maar dat moet ik nog wel binnenkort gaan doen.

Een nadeel is wel dat de kwaliteit van het papier niet zo geweldig is

Tags: