Recepten > Kloonbrouwsels

B & NL Kloonbrouwsels, spelregels

<< < (3/9) > >>

Adrie:
Ha Wim,

Op zich is het een aardig idee om de brouwverenigingen in te schakelen, maar dan komt wel het een en ander buiten het blikveld van dit forum te liggen. Ten eerste moeten we voorkomen dat anderen met onze ideeŽn en recepten aan de haal gaan en ten tweede hebben we hier een protocol (spelregels) afgesproken waar we ons aan houden. We kunnen niet controleren of de brouwverenigingen dat ook doen of dat ze het niet zo nauw nemen. Ik ben er dus niet zo'n voorstander van.

Wat betreft de trappisten: ja, het klinkt inderdaad erg verleidelijk en mooi. Wat Jan Willem zegt klopt wel: we weten nauwelijks hoeveel werk het is. Aan de andere kant is het geen bezwaar als we 2 of 3 jaar bezig zijn met het op orde krijgen van de recepten. Een zo groot project als dit hoeft niet binnen een jaar af. Als er mensen zijn die zich willen storten op de Trappisten die wij nog niet op de lijst hebben staan, lijkt dat me geen enkel bezwaar. Maar aangezien het nu al blijkt dat andere bieren ook veel liefhebbers hebben, moeten we die natuurlijk niet negeren. Het is tenslotte vrijwilligerswerk en we zijn afhankelijk van wat amateurbrouwers op dit forum lekker vinden en graag willen brouwen.

Groeten,

A3

BuBS:
Hallo brouwers,

Ik vind het een goed plan  en zeker een aanwinst voor alle amateurbrouwers!!!
Ik heb zelf de Orval, Westmalle Tripel, WMD en de R8 nagebrouwen en met goed resultaat, maar dat moet ook wel naar al het werk ( en veel proeven ) van de forumleden van die deze bieren gebrouwen hebben.
Maar nu mijn vraag, de meeste amateurbrouwers gebruiken grondstoffen van of via Brouwland. Waarom hanteren jullie niet de gebruikelijke benamingen die ook Brouwland gebruikt voor de moutsoorten. Dit zal een hoop duidelijk geven bij de amateurbrouwers.

Groetjes,
Kees

Adrie:
Goede tip, Kees. Ik zal eraan denken.

Groeten,

A3

Johannes:

--- Citaat van: Adrie op 09-03-2004  12:43 u ---
Ten eerste moeten we voorkomen dat anderen met onze ideeŽn en recepten aan de haal gaan
--- Einde van citaat ---

Adrie,

Het kan natuurijk altijd zo zijn dat er iemand is die met onze recepten aan de haal gaat, en zelf een boek uitbrengt.
We zetten de recepten open en bloot op internet! misschien toch 's iets om over na te denken.

:degroeten:

Johannes

Edwin:
Tja, da's waar.  :proost:

Dat is ook meteen de kracht van het Internet  :hoera:
Misschien dat we hier wel een modus in kunnen vinden. Bijvoorbeeld na de 1e proeverij de aanpassingen nog niet op het net zetten, maar via de mail (is maar een voorzichtige suggestie)

Edwin

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie