Terrasbier

Gestart door Kokkebil, 08-03-2017 14:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kokkebil

Ik hoop dat we een mooie en warme zomer krijgen waarin we veel kunnen " terrassen" in de tuin.
Witbier weer dus!

Zijn er hier mensen die recepten hebben van lekkere " wegslobber-witbieren" voor mooie zomerdagen achter in de tuin op het terras onder de bomen?
 :proost: :proost: :proost:  :nut: :nut: :nut:

 

Fruitbiertje

Als je via de index kijkt naar "Bewezen Recepten", of misschien bij kloon recepten, ga je zeker ( prijswinnende) recepten van witbier vinden.
Ook de site van 't wort wat heeft ook wat recepten.
Verder kan je ook via YouTube ook wel recepten vinden.
Ook op beersmith.com zijn meer dan genoeg recepten te vinden .
Veel zoekplezier :biersmile:

Kokkebil

Citaat van: Fruitbiertje op 08-03-2017  15:27 uAls je via de index kijkt naar "Bewezen Recepten", of misschien bij kloon recepten, ga je zeker ( prijswinnende) recepten van witbier vinden.
Ook de site van 't wort wat heeft ook wat recepten.
Verder kan je ook via YouTube ook wel recepten vinden.
Ook op beersmith.com zijn meer dan genoeg recepten te vinden .
Veel zoekplezier :biersmile:

Hoeft niet prijswinnend. Gewoon slobber witbiertje ala Hoegaarden of Wiekse Witte oid is ook prima.
 :proost: :proost: :proost:

JanEric


Kokkebil

Citaat van: JanEric op 08-03-2017  16:22 uff googlen:
https://byo.com/mead/item/1747-hoegaardenwit

Die had ook gevonden en uitgeprint!
Bedankt.

Henielma

Ik zou bij de Bewezen recepten op dit forum kijken. Meer kans dat je de in het recept vermelde ingrediënten hier kan verkrijgen. Of anders het Weizen recept wat ik pas gepost heb. Vandaag deze weer gebrouwen.

Kokkebil

Citaat van: JanEric op 08-03-2017  16:22 uff googlen:
https://byo.com/mead/item/1747-hoegaardenwit

Ben dit recept aan het omzetten naar normaal Nederlands, haha! Liters en grammen!

Wat wordt er bedoeld met 1cup unhopped light dry malt extract to prime?
1 kopje moutextract om te...? ???

Jeukstaardt

Citaat van: Kokkebil op 08-03-2017  19:11 uBen dit recept aan het omzetten naar normaal Nederlands, haha! Liters en grammen!

Wat wordt er bedoeld met 1cup unhopped light dry malt extract to prime?
1 kopje moutextract om te...? ???

Om toe te voegen ipv bottelsuiker dacht ik. Priming sugar wordt bottelsuiker mee bedoeld.

Oscar

Citaat van: Kokkebil op 08-03-2017  14:39 uHeeft iemand mooie recepten?

50 %pilsmout, 50% tarwemout, Cascade hop tot 15 IBU met WB06 gist op 22°C   :brouwen:

marc0871

Citaat van: Kokkebil op 08-03-2017  19:11 uBen dit recept aan het omzetten naar normaal Nederlands, haha! Liters en grammen!

Wat wordt er bedoeld met 1cup unhopped light dry malt extract to prime?
1 kopje moutextract om te...? ???

Voor de hergisting in de fles.
In plaats van bottelsuiker.

Oeps, Stond er al :-[

Mario72

Citaat van: Oscar op 08-03-2017  20:45 u50 %pilsmout, 50% tarwemout, Cascade hop tot 15 IBU met WB06 gist op 22°C   :brouwen:
Deze gaan we ff opslaan... ;D

Kokkebil

Thanks, so far!

( Om maar in de juiste taal te blijven)
 :D :D :D :D :D

broeder




In het eerste millenium-jaar had ik een witbiertje onder dezelfde naam.
Een toenmalige kennis had een nieuw terras aangelegd en dat moest gevierd worden.
Succes met jullie brouwsels, ik ga voor een Weizen.
groet, broeder Willem

Cruz12

Ik ga een ipa binnenkort maken met mango lijkt me een lekker zomer biertje

Kokkebil

Citaat van: Jeukstaardt op 08-03-2017  20:44 uOm toe te voegen ipv bottelsuiker dacht ik. Priming sugar wordt bottelsuiker mee bedoeld.

Dit wordt genoemd bij het maischen en later komt het nog een keer terug inderdaad bij bottelen.

Maar hoeveel moet gebruiken bij het bottelen. Wat is het suikergehalte van moutextract?
Ik heb ook eens ergens gelezen om bloem toe te voegen voor de troebelheid.

Kan ik dat eventueel testen, door een bepaalde hoeveel op te lossen in water en dan het SG meten?

Kokkebil

Citaat van: broeder op 09-03-2017  10:07 u


Een toenmalige kennis had een nieuw terras aangelegd en dat moest gevierd worden.

Is die kennis uit jouw kennissenkring verdwenen,nadat hij het bier had gedronken?
 :lekkerbier: :lekkerbier: :lekkerbier:

Adbrouwt

Citaat van: broeder op 09-03-2017  10:07 u
Leuk om hem weer digitaal te zien langskomen. Helaas heb ik de inhoud nooit geproefd maar het etiket heb ik vast mogen houden. Willem ik ben nog steeds fan van je etiketten. Dus eigenlijk zou dit bier een etiket als deze moeten krijgen als eer betoon.

Jeukstaardt

Citaat van: Kokkebil op 09-03-2017  19:43 uDit wordt genoemd bij het maischen en later komt het nog een keer terug inderdaad bij bottelen.

Maar hoeveel moet gebruiken bij het bottelen. Wat is het suikergehalte van moutextract?
Ik heb ook eens ergens gelezen om bloem toe te voegen voor de troebelheid.

Kan ik dat eventueel testen, door een bepaalde hoeveel op te lossen in water en dan het SG meten?

Een kopje in je maisch zal niet veel doen denk ik. Om te gebruiken als 'bottelsuiker', bedoelen ze niet 1 kopje moutextract op x liter bier volgens het recept?
Ik zou trouwens niet te moeilijk doen en gewoon kristalsuiker pakken. 4-7 g/l afhankelijk van je koolzuurwensen of receptuur.

Kokkebil

Citaat van: Jeukstaardt op 10-03-2017  14:37 uIk zou trouwens niet te moeilijk doen en gewoon kristalsuiker pakken. 4-7 g/l afhankelijk van je koolzuurwensen of receptuur.

Dat was mijn insteek ook eigenlijk!

broeder

Citaat van: Kokkebil op 09-03-2017  19:47 uIs die kennis uit jouw kennissenkring verdwenen,nadat hij het bier had gedronken?
 :lekkerbier: :lekkerbier: :lekkerbier:
Nee, hij heeft daarna best nog wel veel bieren van mij gedronken. :elifant:
groet, broeder Willem

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.