Kloonproject 2012 - Recept discussie Hobgoblin

Gestart door dennis, 19-09-2012 19:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RobinB


Ronald_

Citaat van: EBC op 11-12-2012  11:36 uDe Hobgoblin gist draait als sneeuwvlokken in het rond. Extreem flocculent. in 5 minuten een heldere starter  :-\. Dat is natuurlijk best goed voor het type cask bier.

Vanavond eens een vergisting doen.

http://www.wyeastlab.com/hb_yeaststrain_detail.cfm?ID=9
CiteerFlocculation: High

Dit maakt me nieuwsgierig naar een volledige vergisting naast elkaar! London and Thames valley zijn beide "Flocculation: Medium - low"

:)

janjansen

Na pitchen mik ik op het beetje residu dat in de fles achterblijft direkt 1,5L. vers starterwort.
Dat gaat op de roerder 24 uur/25 graden.

Als de roerder uitgaat stort de Ringwood gist (soort van) inderdaad. als een blok naar beneden.

Het wordt steeds interessanter de beide gisten naast elkaar te proeven

RobinB

Citaat van: Ronald_ op 11-12-2012  11:50 uhttp://www.wyeastlab.com/hb_yeaststrain_detail.cfm?ID=9
Dit maakt me nieuwsgierig naar een volledige vergisting naast elkaar! London and Thames valley zijn beide "Flocculation: Medium - low"

:)

De ESB gist is ook "high" flocculent. :)

Gerb

Citaat van: Gerb op 11-12-2012  09:49 uIk heb even gevraagd bij biercafe Lemmy's in Leiden of er op de proefzolder plaats is in april 2013. Is dat een goed idee?
Dit gaat hem niet worden denk ik: Het kan maar tot 16:00 uur en het kost 50 euro. Tel daarbij jullie dolenthousiaste reacties en ik weet hoe laat het is. Iemand anders een adres? Ergens bij een brouwerij of zo?

EBC

Kunnen we de mededingers op de kaart zetten, en dan ergens in het midden prikken?

Anders weet ik wel een aardige en gratis locatie in de buurt van Lanaken, België (bij Maastricht).

Prima ruimte voor ca. 10-15 man. In zeer bierige bruin cafe sfeer, met projector en groot scherm, in de kelder van een lokale kleine brouwerij.

Met hoeveel zijn we momenteel?

Caspar

Is de Zutphense brouwerij nog in business? Ik vond dat altijd een fijne plek... Ik zal eens kijken of ik iets in Amersfoort kan vinden, maar tenten met een aparte ruimte zijn hier erg schaars.

hansm

Met het BKG hebben we regelmatig bijeenkomsten in de kantine van een organisatie / bedrijf waar een van de leden werkt. Dat kan natuurlijk niet bij iedereen. Bij het bedrijf waar ik werk lukt dat bijvoorbeeld absoluut niet. Pasjes, hekken, beveiliging... gaat echt niet werken. Maar bij iemand anders misschien wel...

Ander alternatief: misschien de locatie waar de Amervallei hun bijeenkomsten houdt?  Dat is een gebouwtje van een kano-vereniging, maar wel te huren voor een dag (bedrag weet ik niet, maar veel meer dan een paar tientjes zal het niet zijn). Eigen bier meenemen is daar in ieder geval geen  probleem  :biersmile:

Caspar

Hoeveel kloners zullen er nou daadwerkelijk zijn: max 15?

Ik denk dat iets huren niet echt rendabel is, in een stad zou leuk zijn... dan kunnen we meteen ergens een pint pakken.

Ronald_

Ik ken nog wel een cafétje in Alphen aan den Rijn waar ze een danszolder :) hebben die ze misschien op een zaterdag/ zondagmiddag willen open gooien voor ons.. We hebben natuurlijk niet zoveel nodig buiten een koelkast en een paar tafels..  Enige is wel dat er verder ook niets te doen/ zien is (wel is de molen een stationnetje verder voor mensen die daar misschien de winkel willen bezoeken/ willen eten?)

Hier hebben we ook wel eens biermenu middagjes gehad met een zelfbrouwtje erin verstopt ;). Én ze hebben Hobgoblin het hele jaar op fles.. Zal ik het eens vragen?

sander_123

Citaat van: Ronald_ op 12-12-2012  10:57 u(wel is de molen een stationnetje verder voor mensen die daar misschien de winkel willen bezoeken/ willen eten?)
:) Geen slecht plan  :biersmile:

Gerb


Caspar

Ho, ik zat al te flirten met Oscar voor de 3 Ringen in Amersfoort... maar dit klinkt ook erg goed!

Ronald_

Ok, optie 1 hebben we!

Querelle: www.querelle.nl stelt kosteloos de ''danszolder'' wat tafels en een koelkast ter beschikking.

Dit is mijn stamcafé'tje in mijn thuisdorp, Alphen aan den Rijn. De eigenaar heeft ook nog een biercafé in hetzelfde straatje (de Natte: https://www.facebook.com/BiercafeDeNatte) en de focus is het laatste jaar echt gegaan naar het bierassortiment (niets te extreems, maar een zeer nette kaart).

Querelle ligt op loopafstand vanaf station Alphen aan den Rijn. Na afloop van het proeven zouden we met een groepje/ de groep naar Bodegraven kunnen gaan om bij de molen de winkel te bezoeken/ te eten. Alphen - Bodegraven is volgens mij een minuutje of 8 per trein.

Mocht het bij de 3 ringen kunnen, dan zitten we natuurlijk nog veel centraler en hebben we alles in 1 locatie (proeven en wat te doen/zien)!

Caspar

Ik woon in Amersfoort, dus logistiek is dat voor mij het handigst ;) . Misschien kan Oscar even checken wat de mogelijkheden zijn bij de 3 Ringen voordat we dingen gaan vastleggen.

Ronald_

Als mogelijk ben ik ook vóór Amersfoort (woon in Utrecht).


EBC


Joost81

Citaat van: EBC op 12-12-2012  16:39 uIk ben voor Maastricht  ;D.

...als alle opties open zijn ben ik voor Tilburg  ;D

Als er een station is en het is niet veel langer dan een uurtje (enkele reis) vind ik het allemaal geen probleem.

RobinB, bedankt voor de gist. Ik heb 'm vandaag ontvangen.  :groots:

janjansen

Gist ook hier aangekomen,
Bedankt Robin.


Franske

Gist is hier ook aangekomen
Bedankt Robin.
Zat geen factuur bij!?

EBC

Citaat van: Franske op 12-12-2012  17:11 uGist is hier ook aangekomen
Bedankt Robin.
Zat geen factuur bij!?

je mag mij overmaken:
- Brussel-Heathrow vv
- railair Heathrow-Reading vv
- 1/2 pint Hobgoblin in de Three Guinneas

Totaal 183 Euro  ;D

janjansen

EBC, okee.
Schrijf die halve pint maar op mijn rekening.

Verrekenen we op de proefdag.

EBC

Ik heb mijn startertje in de koelkast gezet gisteren. Ik dacht dat het daarvoor al wel tijd was.
Nu staat ie vrolijk verder te gisten bij 5 ºC, laag schuim staat erop  :nut:.

Stevige jongens die goblins!

William

Citaat van: EBC op 12-12-2012  21:03 uNu staat ie vrolijk verder te gisten bij 5 ºC, laag schuim staat erop  :nut:.

Stevige jongens die goblins!

Heb je in een pint lager lopen te roeren met jouw swab? ;D

janjansen

Zojuist de gist in een erlenmeyer met starterwort gemikt.
Nu staat de gistkast nog even op te warmen van 5 naar 25 graden.
Over een half uurtje gaat het spul op de roerder.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.