Glycerol of glycerine?

Gestart door KC, 28-06-2012 21:28 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KC

Een lading topics, soms met diepgaande uitleg, maar dan worden de woorden weer door elkaar gebruikt.
Dus de vragen even kort en krachtig:

- Wat heb ik nu nodig om mijn gist in te vriezen?
- Welk percentage moet er bij de 'slurry'?
- Waar kan ik het kopen? (Ik weet glycerine bij Brouwmarkt en Van der Kooy en heb gelezen de glycerol bij de drogist??? Vast niet hier op het durp?)

Oscar

Glycerine  (Voedsel veilig) koop je gewoon bij Brouwmarkt/Brouwland... :)

RobinB

Glycerine = glycerol 85%
glycerine van iedere brouwwinkel is dus goed.
Beoogde eindconcentratie 10%, maar 20% kan ook.

NIET te verwarren met GLYCOL!!

KC

"1,2-ethaandiol (meestal aangeduid als ethyleenglycol, etheenglycol of kortweg glycol) is een kleurloze en viskeuze alcohol met een zoete smaak die als antivriesmiddel wordt gebruikt in onder andere radiatoren van auto's en in hydraulische remvloeistof.
Het is bij inwendig gebruik giftig omdat bij het metaboliseren ervan oxaalzuur ontstaat. De dodelijke dosis voor een volwassene bedraagt ongeveer 100 mL, maar voor kinderen en dieren kan een veel lagere dosis al dodelijk zijn. " wiki

Eh... ik neem aan dat dit niet gebruikt mag worden, want dan had ik mijn "nikkel bier" van deze week ook wel ff lekker kunnen opdrinken LOL
Het is dus WEL antivries, dus je zou denken....

RobinB

Glycol is inderdaad antivries en erg giftig.

Glycerol is een onderdeel van vet en produceert je eigen lichaam ook.

orangeloo

Citaat van: KC op 28-06-2012  21:28 uEen lading topics, soms met diepgaande uitleg, maar dan worden de woorden weer door elkaar gebruikt.
Dus de vragen even kort en krachtig:

- Wat heb ik nu nodig om mijn gist in te vriezen?
- Welk percentage moet er bij de 'slurry'?
- Waar kan ik het kopen? (Ik weet glycerine bij Brouwmarkt en Van der Kooy en heb gelezen de glycerol bij de drogist??? Vast niet hier op het durp?)

Dus nu kort en krachtig... ^-^
- (een potje.... ;D) en glycerine VINOFERM 100 ml (125 gr)    006.026.9    € 3,27
- 10 %
- Brouwwland

RobinB

Te laat!
Citaat van: RobinB op 28-06-2012  21:50 uGlycerine = glycerol 85%
glycerine van iedere brouwwinkel is dus goed.
Beoogde eindconcentratie 10%, maar 20% kan ook.

;D

orangeloo

Citaat van: RobinB op 28-06-2012  22:46 uTe laat!
;D

 ^-^ Ja maar mijn berichten moeten door de Westerschelde tunnel, en daar is nogal eens vertraging :biersmile:

KC

LOL dank heren ik ben weer wijzer.

KC

RobinB ik las in een eerdere post dat jij die 25 Lab Clear Plastic Test Centrifuge Tube W/ Cap 1.5 ml ooit had besteld.
Hoe lang duurde het voor je die binnen had?
(Heb ze namelijk vanavond ook besteld)

RobinB

Geen idee, ik heb ze nooit besteld. :)
Ik koop ze via het lab.

Albertus

Citaat van: KC op 28-06-2012  23:28 uRobinB ik las in een eerdere post dat jij die 25 Lab Clear Plastic Test Centrifuge Tube W/ Cap 1.5 ml ooit had besteld.
Hoe lang duurde het voor je die binnen had?
(Heb ze namelijk vanavond ook besteld)

Bedoel je deze?
Heb ik ook besteld, waren in twee weken binnen.

Bert

KC


RobinB

Dat zijn standaard "epjes", die kan je beter niet nemen.
De sluiting is daarvan minder sterk/strak en er zit geen rubbertje in de dop tegen lekken.

Die van Bert's link zijn beter, ik gebruik overigens deze. :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.