DP etiketten

Gestart door DP, 08-05-2009 20:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DP

 :dansen:

Het bierbrouwen zal in mijn bloed moeten zitten volgens onderstaande familie gegevens:

Dikke Emile Selbach (1886-1914) (neef van mijn Opa)

Voor de tweede wereld oorlog, zorgde een aantal personen voor leven in de brouwerij in de binnenstad van Nijmegen.
Eén van de meest roemruchtige figuren was de kastelein van Café Centrale aan de lage markt. Deze meer dan 500 pond
wegende caféhouder & brouwer luisterde naar de naam Emile Selbach. Later opende deze zwaargewichte Nijmegenaar Hotel-Café-Restaurant
op het Valkhofplein. Hij liet zich graag door jong en oud bekijken, waarbij hij voor zijn etablissement plaats nam op een versterkte stoel met zes poten.

In de overlevering wordt verteld dat hij tijdens zijn ontbijt 124 kadetjes naar binnen werkte. Op 14 april 1913 trouwde Emile Selbach
met de hyperslanke serveerster Alberta Catherine van de Weijden.

Toen Emile Selbach stieft in december 1914 zat het zwart van de mensen die een glimp wilden opvangen van de uitvaart.
Om dit onmogelijk te maken werd in de holst van de nacht het stoffelijke overschot de woning uitgetakeld via het slaapkamerraam.
Naar aanleiding van deze gebeurtenis werd het gedicht (straatlied) 'íen die nacht' geschreven.
Vanwege zijn enorme afmeting kon Emile niet in een normale kist worden gelegd, één van de versies van het lied eindigt ook op 'want de kist was kolossaal'.



Hier zijn etiket , Dat hij 500 pond woogt toen hij stierf op 28 jarige leeftijd kan je wel zien.


Ik dank dat ik mijn huidig etiket maar moet veranderen en mijn familie tradies op het gewicht en jong sterven na maar moet voort zetten, wat vinden jullie?
ik zie de reactie wel verschijnen.

Mijn huidige proef experiment.



DP  :proost2:








ed

Een betje weinig info op het etiket. Misschien iets van alc % wat voor soort bier, wanneer gebrouwen etc.

Ed

DP

 ;D

Etiketje voor bijna kloon Schele Os,
Het kwam het net verder dan 7%



Groet, Dp  :degroeten:

William

Dat is een mooi design DP. Mooi gestilleerd en jouw bedrijfstak komt mooi naar voren. Heb je de koeriersbusjes al over laten spuiten ;)

De meeste info lijkt ook aanwezig op de gist na dan.

JWVG

Hartstikke mooi!  :duimop:

Citaat van: William op 11-11-2009  19:16 uDe meeste info lijkt ook aanwezig op de gist na dan.

Veel mensen hier vinden veel info belangrijk op het etiket. Ik zou zeggen: doe vooral wat je zelf wilt, trek je niet teveel aan van de meningen op het forum en al helemaal niet over wettelijke voorschriften over wat er op een etiket moet staan of zo. Dit is een hobby, en het moet leuk blijven! De meeste mensen interesseert het geen biet wat voor soort mout of hop erin zit. En degenen die het wel willen weten zijn hobbybrouwers, en die kunnen het best vragen.

Hoe staat het met je tripel, trouwens?

 :degroeten: JW.

DP

Citaat van: William op 11-11-2009  19:16 uDat is een mooi design DP. Mooi gestilleerd en jouw bedrijfstak komt mooi naar voren. Heb je de koeriersbusjes al over laten spuiten ;)

De meeste info lijkt ook aanwezig op de gist na dan.

Het gist blijft helaas vertrouwelijk.
Dit zonder uitleg waarom.

Groet, DP

RobinB


DP

Citaat van: JWVG op 11-11-2009  19:20 uHartstikke mooi!  :duimop:

Veel mensen hier vinden veel info belangrijk op het etiket. Ik zou zeggen: doe vooral wat je zelf wilt, trek je niet teveel aan van de meningen op het forum en al helemaal niet over wettelijke voorschriften over wat er op een etiket moet staan of zo. Dit is een hobby, en het moet leuk blijven! De meeste mensen interesseert het geen biet wat voor soort mout of hop erin zit. En degenen die het wel willen weten zijn hobbybrouwers, en die kunnen het best vragen.

Hoe staat het met je tripel, trouwens?

 :degroeten: JW.

Werkelijk erg lekker... voor mij precies wat ik lekker vind.
alleen geen schuim ... drama.
er is iets fout in de berekening geweest waardoor ik twee uur moest koken om uit te koken,
nu dood bier maar wel lekker, geen bijsmakkies meer danzij twee UT 200.

top advies van jou ! groet Dave

DP

Citaat van: RobinB op 11-11-2009  19:45 uWaarom?
Dit heb ik beloofd aan diegene dit me het advieseerde.
Sorry ik kan hier geen uitleg over geven, beloofd is beloofd.

GRoet,
Dave  :degroeten:

RobinB

.
Citaat van: DP op 11-11-2009  19:45 ualleen geen schuim ... drama.

zie ook de reactie van Edgar maar:

2 dagen is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg snel om te klagen dat er geen koolzuur in het bier zit!  :nut:
Als de hergisting snel gaat kan hij in 1-2 weken op druk zijn. Ik zou sowieso 1-2 maanden wachten voor me zorgen te maken

Citaat van: DP op 11-11-2009  19:46 uDit heb ik belooft aan diegene dit me het advieseerde.
sorry ik kan hier geen uitleg over geven, belooft is belooft.

Ah, OK. Maar opkweek uit een flesje zou bv geen geheim hoeven zijn lijkt me?
 :gistsmile:

Sjakie

Mooi etiket DP.
Zelf gemaakt?

Je hebt inderdaad wel erg weinig geduld. Als je een fust op druk zet moet je ook even wachten. Goed om te horen dat dit bier goed smaakt.
Als mijn spullen van labstuff nou eens onderhand binnen zijn mag ik deze gist dan opkweken?  ;)
Dan laat ik mijn starter "procedure" zien.  ;D

DP

Mijn etiketten zojuist geplakt, ik doe dit met dunne behanglijm hier een paar foto's.




Groet DP  :proost2:


Adrie

Prachtig. Geeft toch altijd iets speciaals, mooie etiketten op je flessen.

DP

Citaat van: Adrie op 15-11-2009  14:52 uPrachtig. Geeft toch altijd iets speciaals, mooie etiketten op je flessen.

Het is inderdaad even een werkje, maar het resulaat is inderdaad altijd leuk.

DP  :degroeten:

Johannes

Jasperv heeft een eigen draadje gekregen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.