In elkaar zetten van 3-delige kogelkraan

Gestart door EBC, 15-06-2008 12:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EBC

Het is niet altijd makkelijk om in de camerazoeker te kijken én een kraan te monteren...toch een poging


Oscar

Super! ik mis alleen zo'n schaakklok er bij waar je dan opramt als je klaar bent en roep "KLAAR !" hahaha 
Wel een mooie tijd : 1:02   :D

EBC

Misschien is het een leuke wedstrijd voor op festivals: wie kan het snelst een kraan in elkaar zetten?

Jacques

Leuk filmpje Jasper.

Deze kraan is natuurlijk goed schoon te maken. Jammer dat ze deze niet bij Brouwland voeren. Gelukkig hebben ze wel niet al te dure vlinderklepkranen. Het opnemen van deze kranen in hun assortiment zou een goed alternatief zijn.

basterd-brewer

Jacques,

Waar zie jij niet zo dure vlinderkranen bij Brouwland?

ik heb niet gekeken wat dat amerikaanse speeltje moet kosten maar de volledig rvs kogelkranen die ik gezien heb waren toch wel een stuk goedkoper dan de vlinderkleppen van Brouwland.

Grtz, Stefan

Jacques

De rvs kogelkranen zijn goedkoper dan de vlinderklepkranen die je bij Brouwland kunt kopen. Maar de prijs die Brouwland vraagt voor een vlinderklepkraan is niet al te hoog als dat vergelijkt met andere leveranciers van vlinderklepkranen.

Roland

Hallo,

Even melden dat er zeer binnenkort nieuwe 3-delige INOX bolkranen in het assortiment van Brouwland komen.
 
Deze kranen zijn eenvoudig demonteerbaar en daardoor beter te reinigen/na te kijken dan de klassieke bolkranen. De kranen zijn van superieure kwaliteit in INOX AISI 316 en hebben PTFE (= teflon) dichtingen. Temp. bestendig tot 180 °C. Aansluiting : 2 x gasdraad vrouwelijk.
Ook binnenkort beschikbaar :draadstukken om deze kranen ZONDER LASSEN in een brouwketel te monteren.

Meer info volgt op onze website,

groeten,

Brouwland

KingKarel

Zo, die is goed met kogelkranen. En wij zijn goed met ...  :gistsmile:
Kentucky Fried ...  :nut:

epiphonix


Uiteen

Ineen

Prijs Brouwland: € 40,24 (bolkraan 3-delig inox 1/2" V/V recht)
Gekocht voor= € 5,00 (samen met manometer (al werkt de drukmeter enkel "decoratief")), gespoeld met een zeepsopje.

Conclusie: wil je tot 800% te veel betalen... één adres

Jacques

Dit kan haast geen reguliere handel zijn. Waar heb je de kraan gekocht? En moest je verzendkosten betalen?

epiphonix

Wekelijkse bezoeken op rommelmarkten... En dan wilt het wel eens lukken, zie je.

Ik denk dat de prijs zo laag was omdat de verkoper dacht dat de kraan volledig geroest was en er 2 buisjes aan vastzaten.

Een sterke moersleutel en Engelse sleutel en één (1!) druppeltje zoutzuur, doen wonderen...

Ik ben nog eens blij.

Trouwens: het is, voor mij, het zoveelste bewijs dat Brouwland te veel vraagt, het gemiddelde ligt nu op 6X boven de werkelijke kostprijs.

Jacques

Op rommelmarkten kun je wel vaker iets kopen ver beneden de normale winkelprijs. Het verbaast mijn dat je zo'n kraan bent tegengekomen. Ik denk dat je heel wat meer kwijt bent aan benzinekosten als je wekelijks allerlei rommelmarkten afstroopt om zo'n kraan te vinden. Dan zou goedkoop wel eens duurkoop kunnen betekenen.

epiphonix

Citaat van: Jacques op 03-10-2008  14:22 uIk denk dat je heel wat meer kwijt bent aan benzinekosten als je wekelijks allerlei rommelmarkten afstroopt om zo'n kraan te vinden. Dan zou goedkoop wel eens duurkoop kunnen betekenen.

Beverlo blijft verder weg en het recreatieve aspect werd niet in rekening gebracht.

Jacques

Er zijn genoeg verdelers zodat je nooit echt ver hoeft te rijden. Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van rommelmarkten, veel te druk en vaak moet je hier in Nederland entreegeld betalen om langs de kraampjes te mogen schuifelen.

Oscar

Citaat van: epiphonix op 03-10-2008  13:40 uTrouwens: het is, voor mij, het zoveelste bewijs dat Brouwland te veel vraagt, het gemiddelde ligt nu op 6X boven de werkelijke kostprijs.

Het is een beetje krom om een rommelmarkt prijs te gaan vergelijken met een winkelprijs. Die man op de rommelmark heeft er bij aanschaf wellicht veel meer voor betaald, hij wou er vanaf en bij € 5,- is dat vrij snel geregeld.  ;)

Glorfindel

Hier heb ik mijn kraan vandaan. Daar kost hij net geen € 34,- Al komt er wel €7,10 verzendkosten bij en was de levertijd 6 weken. Ik kocht hem net voordat Brouwland hem in zijn assortiment opnam. Brouwland is duurder, maar wel makkelijker en sneller!

Citaat van: epiphonix op 03-10-2008  12:39 uGekocht voor € 5,00

Gefeliciteerd. Dat is nog eens mazzel.

Menno

Citaat van: Jacques op 03-10-2008  14:22 uIk denk dat je heel wat meer kwijt bent aan benzinekosten als je wekelijks allerlei rommelmarkten afstroopt om zo'n kraan te vinden. Dan zou goedkoop wel eens duurkoop kunnen betekenen.
Tsja, bierbrouwen kost ook geld, Jacques! Als ik kijk wat ik inmiddels heb aangeschaft, of anderen hier op het forum... ::)

Jacques

Citaat van: Menno op 06-10-2008  20:31 uTsja, bierbrouwen kost ook geld, Jacques! Als ik kijk wat ik inmiddels heb aangeschaft, of anderen hier op het forum... ::)

Dat klopt. Ik reageer echter op het goedkoop aanschaffen van apparatuur. Als je rommelmarkten afloopt enkel met het doel spullen te kopen voor je hobby dan zijn er heel wat bijkomende kosten. Dan is het toch wel handiger om bijvoorbeeld op e-bay te kijken. Dat kun je thuis achter je PC. Daar hoef je geen entreegelden voor te betalen of dure benzine voor te tanken.

Menno

Heb je gelijk in. Mogelijk een andere hobby van betrokkene, het struinen? Of er geregeld een dagje uit van maken? De Efteling is duurder, hoor! ;)

basterd-brewer

Leuk hoor zo'n discussie na een filmpje van het in elkaar zetten van een driedelige kogelkraan.

Het adres waar wij (Dennis en ik) de kogelkranen hebben gekocht is ERIKS, een professionele leverancier, de uiteindelijke prijs weet ik nog niet maar het lijkt erop dat we die voor de helft van de prijs hebben zeker in vergelijking met Brouwland.
Overigens hebben wij de versie met lasuiteinden besteld zodat ze naadloos aan de ketel kunnen worden gezet, voor de prijs maakt het overigens niet uit.

 :degroeten:  Stefan

Erik Deelissen

Kijk goed uit welke soort drieedelige kogelkraan je koopt. De kraan van Brouwland wordt geleverd met ptfe sealings, deze zijn geschikt voor het gebruik in laboratoria en de farmaceutische/voedingsmiddelen industrie.
Andere soorten zijn geschikt voor pneumatiek en zijn uitgerust met glasvezel versterkte sealings en niet geschikt voor vloeistoffen.
Het voordeel van Brouwland is dat de sealings los te verkrijgen zijn.
Groet Erik.

epiphonix

Het zijn teflon afdichtingen ja, in perfecte staat. (Zie ook foto).

Ondertussen heb ik een maatcilindertje voor 3 euro en half (Brouwland € 5,86; maatglas glas gegrad. 100 ml plast.voet) het verschil met de mijne is dat die volledig in glas is, inclusief voet. (67 % goedkoper).

Maar dat is misschien een beetje offtopic

Jan

Hallo allemaal

Ik heb nog een aantal kogelkranen en ook nog een aantal vlinderkleppen liggen. Verschillende diameters en verschillende aansluiting. draad x daad of las x lasl.
als iemand hiervoor belangstelling heeft moet hij even op geven wat hij zoekt.

groetjes Jan

RobinB

Citaat van: epiphonix op 08-10-2008  16:58 uHet zijn teflon afdichtingen ja, in perfecte staat. (Zie ook foto).

Ondertussen heb ik een maatcilindertje voor 3 euro en half (Brouwland € 5,86; maatglas glas gegrad. 100 ml plast.voet) het verschil met de mijne is dat die volledig in glas is, inclusief voet. (67 % goedkoper).

Maar dat is misschien een beetje offtopic

Tja je kunt wel blijven vergelijken, maar een rommelmarkt met een winkel vergelijken is gewoonweg krom. Als je nu andere winkels aanhaalt ter vergelijk heb je een punt, nu niet.

Citaat van: Jan op 10-10-2008  16:40 uIk heb nog een aantal kogelkranen en ook nog een aantal vlinderkleppen liggen. Verschillende diameters en verschillende aansluiting. draad x daad of las x lasl.
als iemand hiervoor belangstelling heeft moet hij even op geven wat hij zoekt.

Misschien handig als je globaal maten en prijzen (en evt. foto's) post! Komen er vast meer enthousiaste reacties! :D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.