Betaalbare conische gisttank

Gestart door Ko, 16-04-2008 11:26 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ko

Beste Brouwers,

Op een (Nederlandse) internetsite kwam ik deze betaalbare (160 euro) conische gisttanks tegen. Ze zijn wel van levensmiddelen plastic, dus helaas niet RVS. Graag jullie mening hierover:

http://www.hobbyquip.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=1&Itemid=1

Ze verkopen nu nog niet zo veel bierbrouw producten, maar op het plaatje staat ook een RVS gisstank. Dus misschien dat deze er in de toekomst er ook aan komt....

gr. Ko


Johannes

Goede prijs, ik heb alleen wel wat vraagtekens bij de site. Zeer onvolledig...

Oscar

Er staat al specifiek bij gisttank voor hobbybrouwers, dus lijkt mij zeker wel geschikt.
Ziet er wel leuk uit, maar er gaat natuurlijk niets boven RVS  >:D   Maar ja RVS & betaalbaar... ::)

JeroenCV

Volgens de website wordt dit verkocht zonder de houder, maar die kan je niet via de website bestellen.

Henielma

Wel inclusief waterslot, drukventiel, en twee aftapkranen. Ziet er best goed uit voor die prijs.

Ik heb al gemeten en het vat past net in mijn koelkast...

Of is die 1,25 meter zonder de hoogte van het waterslot? Dan past het niet.

Eduard

Heeft al iemand contact gehad met dit bedrijf en/of reeds een tank besteld?

RoodeLeeuwVenlo

50 liter inhoud? Of kun je er 50 liter in vergisten? Dus met een flinke schuimkop op het jong bier? Zijn ze ook in 100 liter leverbaar? Ik kan het niet vinden op dezes site...
Louis

Johannes

Citaat van: Eduard op 21-04-2008  10:30 uHeeft al iemand contact gehad met dit bedrijf en/of reeds een tank besteld?

Aangezien de website info zeer summier is heb ik een bericht gestuurd, met het verzoek om de hier gestelde vragen te beantwoorden.

Nu ik de foto wat beter bestudeer: zo te zien is het helemaal geen foto, maar een getekende CCT. Dan is het wel weer veel geld...  ;D

Eduard

Inderdaad, dat viel me eerder vandaag niet op. Nou, ik ben benieuwd. Voor die prijs lijkt het een o.k. deal al vraag ik me dan af waar je zogauw een statief vandaan haalt. Niet iedereen kan lassen...

Misschien valt zo'n Ikea-tafeltje (Klingsbo) wel aan te passen voor dit doel:



Eventueel met een houten vierkante plaat eronder met daaronder weer wieltjes...

Menno

Eduard, het moet natuurlijk niet top-zwaar worden, de kans dat het dan omvalt is mij te groot...

thibolleke

Wat ik me afvraag bij zo'n plastieken CCT's, is hoe glad ze zijn langs de binnenkant.

Het is namelijk vrij belangrijk dat de binnenkant goed gepolierd is. Ideaal zou een ruuwheidsdiepte van 0.25 µm zijn. Dit wel te verstaan bij inoxen CCT's.
Wat zou de ruuwheidsdiepte zijn van zo'n plastieken CCT's?

basterd-brewer

Het lijkt mij wel een leuk ding,
vraag ik mij vooral af waarom een plastic vat van 50 L in deze vorm zoveel duurder is als een gewoon plastic vat van 60 L. Bij allebei zit een waterslot en kraantje maar geen standaard. Van de zomer nog eens informeren bij onze staalboer wat conische delen en eindkappen los moeten kosten dan kan ik misschien gewoon zo'n rvs versie zelf maken.


EBC

En hoe maak je dit ding schoon? Hij lijkt uit 1 stuk te bestaan...

Eduard

Dat vraag ik mij ook af. Wellicht dat degene die achter dit bedrijf zit ons hierover kan inlichten? Of is er iemand hier op het forum die in of in de buurt van Sittard woont en even een kijkje kan nemen samen met een digitale fotocamera? :)

bazje

Det mot kinne!

Wordt wel pas tussen Hemelvaart en Pinksteren ergens....

Johannes

Ik heb via de site gevraagd om hier in dit topic te reageren, dit kreeg ik als reaktie:
CiteerHallo Johannes,

Fijn dat je reageert op de website van Hobbyquip.eu. Ik ben natuurlijk heel erg blij dat de website zo snel onder de aandacht is gekomen. Zelfs zo snel dat de eerste batch gisttankjes die we hebben laten aanmaken al helemaal is uitverkocht. Met name de aandacht van onze Duitse buren was onverwacht hoog.
Ik begrijp dat de site niet helemaal volledig in de informatie voorziening is en dat er nog genoeg vragen zijn. Het was ook allemaal, vanwege de drukte, erg kort dag voor ons. Maar er wordt nog elke dag gewerkt aan de website, en met ieders hulp kan de informatie voorziening behoorlijk uitgebreid worden. Ik stel daarom ook voor dat een ieder die vragen heeft over het product en over het gebruik van de 50 liter gisttank deze vragen als e-mail stuurt naar de site ( d.i. support@hobbyquip.eu). Ik zal deze vragen dan beantwoorden in het rubriekje FAQ. Op die manier hebben anderen ook meteen iets aan de antwoorden.
Zodra de volgende batch met gisttankjes klaar is hebben we ook een fotosessie gepland om het product duidelijker te kunnen presenteren. Tot die tijd moeten we het doen met datgene dat we hebben. Het is natuurlijk wel al mogelijk om in te tekenen voor een gisttankje en er (vrijblijvend) een te reserveren. Jou stuur in ieder geval een email wanneer ze weer geleverd kunnen worden.

Met vriendelijke groeten,

Hobbyquip.eu

Johannes

En als reaktie op mijn vraag hoe het zit met de houder:

Citeerde standaard. Ik lever die er niet expliciet bij omdat de meesten het tankje in een zelf gezaagd plankje met gat in een koelkast plaatsen. Wij leveren een onderstel van 3 poten met kunststof banden die het gisttankje op een degelijke manier op zijn plaats houden. De prijs hiervoor is 45 euro. Foto's hiervan zal ik komend weekend op de website plaatsten.

Johannes

Hier nog een leverancier: niet van kunststof deze keer, en niet al te gek duur.




Menno

OEI! Mijn Italiaans is een beetje roestig, altijd al geweest...  :pan:

Maar ik begrijp de inhoud en prijs wel, hoor!  ;)

Johannes

Hmm, laat maar ik lees net dat ze sowieso niet naar het buitenland versturen...

Eduard

De Duitse hobbybrouwers van Hobbybrauer.de hebben hier ook al naar gekeken en kwamen tot dezelfde conclusie. Maw: op vakantie naar Italië! :D

Jacques

De leverancier zit in noordelijk Italië vlak bij de kust. Misschien dat je er 'toevallig' langs komt in een vakantie.

Oscar

En hoe zit het met Hans uit Italie?  ::)  (dat was toch een hans... ??? )

Eduard

Je bedoelt zeker Hans/Lagos, die woont in Zuid-Spanje. Wel, ik zal eens kijken of ik een omweg kan maken deze zomer, als ik al naar het zuiden afreis...

EBC

Ziet er leuk uit!
Ik zou toch nog maar even wat onderzoek doen...

- zitten er lasnaden in de tank?
- wat voor soort kranen zitten er op?
- zijn die kranen demontabel? Mijn Fermenator heeft geleerd dat dit zeer belangrijk is.
- hoe worden de kranen gemonteerd? lasvrij of op een lasmof (binnen- of buitendraad?), sanitair?
- hoe zit het deksel vast?
- wat voor soort afsluiting zit op het deksel en kan je die los bijkopen?
- zit er een 'patrijspoort' in de deksel, waardoor je zonder het deksel los te maken binnenin kan kijken of suiker, hop, gist of wat dan ook kan toevoegen?
- hoe is het waterslot gemonteerd.
- kunnen de poten eraf?
- wat weegt het ding? Heeft het handvatten?
- zijn de voetjes van staal of kunststof?

Verder kan ik alleen maar zeggen dat een cilinderconische tank toppie is. Wat een genoegen...


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.