Mijn aangepaste Mammuth brander

Gestart door piele, 10-03-2008 20:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

piele

Mede brouwers,

aangezien ik vond dat de afstand tussen mijn brander en de onderkant van mijn kookketel (fust) nogal aan de grote kant was (+/- cm of 15), heb ik vandaag op mijn werk de oud-ijzer bak even leeggeplukt en in 2 uurtjes een nieuw frame gemaakt voor de brander:



De afmeting is 40x40 cm zodat een fust er mooi met de randen op staat, en de totale hoogte is 7.5 cm ten opzichte van de orginele 19 cm, wat sowieso al een verbetering is qua werkbaarheid.


Hier kun je zien dat de brander zelf slechts een paar milimeter onder het frame zit, dat om zoveel mogelijk hoogte-winst te pakken  :idea:

Om dit frame nu ook te kunnen gebruiken voor mijn maischpan (weckpan) en mijn wok, moet ik ergens deze week nog een adaptiering maken, waarvan de foto's zullen volgen. Ik moet nog besluiten of ik het frame met hittebestendige verf ga schilderen, of dat ik het te verzinken breng, maar dat is zorg voor later. :)

Nu maar eens kijken of dit veel meer rendement geeft (ik denk haast van wel)

:degroeten:
Peter


Oscar

Ziet er netjes uit! Toch wel handig als je met metaal kunt werken.

Henielma

Ziet er goed uit dat frame. Ik ben benieuwd hoeveel sneller je kan opwarmen.

Ik heb ook zo'n soort frame gemaakt en gewoon geverfd met normale metaalverf. Dit gaat goed. Slechts de delen die in de vlam komen worden wat zwart maar een kniesoor die daar op let.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.