Terugblik Hobbybrouwendag 20 oktober 2007

Gestart door Hoppie, 20-10-2007 21:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hopmans


CiteerHoe nemen jullie je flesjes mee

ik moet op de fiets, trein en lopens,
en zie het al voor me; dat mijn mooie kraakhelder geklaard bier als een troebele gistbrij uit de flesjes te voorschijn komt na al het reizen....

iemand tips???

Tips heb je niet meer nodig Gio.
Gefeliciteerd met je lekkerste bier ter wereld!  :dansen: :elifant: :hoera:

Jawel primeurtje.

 :degroeten:

William

Citaat van: Sharky op 20-10-2007  21:15 uTips heb je niet meer nodig Gio.
Gefeliciteerd met je lekkerste bier ter wereld!  :dansen: :elifant: :hoera:

Jouw bier heeft de reis goed overleefd. Turbidity doesn't matter. Gefeliciteerd!

Jacques

Vandaag heb ik een heel plezierige dag gehad. Met veel mensen gesproken op een kameraadschappelijke manier. De hobby verbroedert ook al zijn we soms niet met elkaar eens. Dat mag laatste mag, maar op een dag als vandaag ervaar je weer eens hoevaak de neuzen toch dezelfde kant op staan.

Kortom een geslaagde dag.


Eer aantal foto's die ik gemaakt heb zie je hieronder.
















Een uitgebreide fotoreportage kun je hier vinden

den_organolept


korek

Helaas had ik andere bezigheden vandaag, jammer!!

Henielma

Een erg leuke dag met prachtig weer. Wel wat sjouwen maar dat heb ik mezelf aangedaan. Leuk om de reacties op mijn geautomatiseerde brouwinstallatie te horen van medebrouwers.

Het mout van MaltOss was prettig om te schroten. Het ging er lekker snel doorheen. Beter dan dat ik gewend ben.

En er waren lekkere bieren op de tap.

Jacques

Citaat van: www.telsell.nl op 20-10-2007  22:25 uIk heb de foto's die ik heb gemaakt hier maar even neer gezet ( foto's )

He Jos, wat jammer nu dat je de foto's niet gewoon openbaar publiceert op een plaats waar iedereen die kan zien (zoals gewoon op dit forum). Waarschijnlijk is niet iedereen bereid om twee fora bij te houden. En je snapt toch ook wel dat we niet toestaan dat er steeds reclame gemaakt wordt voor een club die het hier kennelijk niet zo gezellig vond, maar toch wel steeds hier terug komt.

Oscar

Was weer een super dagje. Gelukkig op alle stations op tijd wakker geworden... Ik ga zo lekker slapen... :slaperig:  :slaperig: Morgen (vandaag dus eigenlijk) lekker brak brouwen.

P.S. Caspar, je haakte veeeeeel te vroeg af dit jaar..... :D :D   :ziek:

Koos

Het zou leuk zijn voor de deelnemers van de wedstrijd als er een einduitslag gepubliceerd zou worden. 1 t/m 23. Trouwens proficiat aan de Heer Mees.

Henielma

Helaas heb ik de presentatie van Jacques over gist gemist omdat ik aan het brouwen was. Heeft iemand een lange audio en of video opname gemaakt van deze presentatie? Die opname zou ik graag horen.

Caspar

Wow, het was weer een gezellige dag! Het blijft altijd super om de forummers weer in levende lijve te zien.

Maar mijn hemel... die terugweg :shelp:. Ik ben in slaap gevallen in de trein van Oss naar 's Hertogenbosch of zo en ben een deel van de avond gewoon helemaal kwijt :slaperig:. Uiteindelijk lag ik pas om 1:30 in mijn bedje thuis :ziek:.

Sietze K

CiteerMaar mijn hemel... die terugweg :shelp:. Ik ben in slaap gevallen in de trein van Oss naar 's Hertogenbosch
Dat is toch wel knap , volgens Oscar veel te vroeg afgehaakt en dan dit? : :lekkerbier: :slaperig: :clownsmile:
Sietze

jdijk


René K

Wat een mooie dag gisteren. Zowel mijn vriendin als ik hebben het super gevonden! Erg interessant om alle verschillende installaties te zien.
De eenpansbrouwerij heb ik nu voor het eerst in actie gezien. En natuurlijk de mooie installatie van Henielma. Ik was behoorlijk onder de indruk dat de brander automatisch ging verwarmen.

Bij deze wil ook de organisatie bedanken voor de zeer geslaagde dag. De bieren waren stuk voor stuk erg lekker. Ook heb ik nu eindelijk de veelbesproken Zuster Agatha mogen proeven, wat een lekker bier zeg.

En natuurlijk Jacques voor zijn interessante lezing en een mooie demonstratie van het olijfolie experiment. De schuimhoudhaarheid heeft duidelijk niet onder de olie te lijden, dit was erg verassend.

Mannen, volgend jaar zijn we er weer bij!

 :degroeten:

halikidee

Het was gisteren een mooi, gezellige en geslaagde dag.
Met een aantal ruilbiertjes naar huis gegaan.
Ben benieuwd hoe het groene duivelsbiertje van Jeroen zal smaken.

Gerb

Ik vond het inderdaad ook een superdag. Echt apart dat je van sommige mensen een beeld in je hoofd hebt, dat dan vaak helemaal of juist helemaal niet blijkt te kloppen. Ik ben ook blij dat ik nu officieel biernerd ben geworden, mijn vriendin zegt het al jaren maar een bevestiging is toch mooi. Ik heb er weer wat mooie spulletjes van mogen kopen.

Verder heb ik bier geruild, met op het dopje alleen sc. Dit is mijn Scotch ale en is op 18 oktober pas gebotteld, nog even wachten dus.

j.steen

Leuke foto's Jacques,

Dat dekseltje of zo bij het toevoegen van spoelwater. Handig. Had ik nooit aan gedacht. Nu doe ik dat ook zo, want ik ben vandaag net aan het brouwen. Kijk zo leer je steeds weer wat, hè.

Als ik volgend jaar wel tijd heb, kom ik ook eens kijken in Oss.

JeroenCV

Ik heb gisteren een zeer geslaagde dag gehad. Ik wil iedereen bedanken voor de gezelligheid.  samenvol

korek

Citaat van: Jacques op 20-10-2007  22:56 uHe Jos, wat jammer nu dat je de foto's niet gewoon openbaar publiceert op een plaats waar iedereen die kan zien (zoals gewoon op dit forum). Waarschijnlijk is niet iedereen bereid om twee fora bij te houden. En je snapt toch ook wel dat we niet toestaan dat er steeds reclame gemaakt wordt voor een club die het hier kennelijk niet zo gezellig vond, maar toch wel steeds hier terug komt.

Daar gaan we weer!!

Hopmans

Hoe was het etentje trouwens?
Heeft dat nog plaats gevonden?
Wij moesten iets eerder weg.

Leuke foto's, alleen zie ik bij de foto's van het keuren dat er toch nog wat kilootjes af moeten.
Ik begin steeds meer op die vd Hurk te lijken ha ha.  :D

 :degroeten:

Oscar

Citaat van: Sharky op 21-10-2007  14:18 uHoe was het etentje trouwens?
Heeft dat nog plaats gevonden?

Jazeker !! lekker pizza'tje gehapt....was ook erg gezellig...daarna treintje terug genomen  :slaperig:

Hopmans

Ik heb eigenlijk niet veel gedronken.
Dat keuren houdt je netjes.

 :degroeten:

Oscar

En zo hoort het ook...Keurmeesters zijn geen zuipers.... :D

RobinB

Mooie fotorapportages! Jammer dat ik er niet bij was, maar volgend jaar weer een kans! :)

Citaat van: korek op 21-10-2007  13:54 uDaar gaan we weer!!

Tja lijkt me logisch, aangezien je de foto's vd link van Jos niet kan zien zonder registreren ...
Zet ze dan gewoon op photobucket, Picasa of iets dergelijks, ook lekker neutraal :D

korek

Citaat van: RobinB op 21-10-2007  16:03 uTja lijkt me logisch, aangezien je de foto's vd link van Jos niet kan zien zonder registreren ...
Zet ze dan gewoon op photobucket, Picasa of iets dergelijks, ook lekker neutraal :D

Het ging me niet om de opmerking over de foto's, maar wat daarop volgde.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.