Voortgang Ontwikkeling BrouwVisie

Gestart door Oscar, 25-09-2007 10:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: weed op 21-09-2009  21:18 uEn er zijn nu twee meldingen Drents Hopbier en ik.

maak een lege folder aan zet daar BrouwVisie in en start het door dubbelklik en kijk in de folder.

 :weetniet:  Helemaal niks bij mij...Op welke icoontjes/snelkoppelingen doel je ?


William

Citaat van: Drents Hopbier op 21-09-2009  21:32 uIk heb nog XP. Maar alles eraf en opnieuw installeren lijkt te helpen. En inderdaad, ik start BrouwVisie vanaf bureaublad door dubbelklik.
En inderdaad, ik gebruik nog steeds ProMash.

Hopbier

Misschien heb je BrouwVisie.exe op het bureaublad geplaatst i.p.v. een link naar de .exe die verwijst naar de folder waar BrouwVisie staat.

Als test heb ik net de .exe op het bureaublad geplaatst en gestart; dan heb je inderdaad geen gist, mout en hop databases.

weed

Lege map aangemaakt BV182 er in gecopieerd



BV gestart dmv dubbel klik. BV draait nog steeds.



Zelfs de sub folder data bevat bestanden.



Na sluiten van BV staan alle bestanden inclusief de nieuwe sub folders nog in de map D:\Test

 :degroeten: Ronald

weed

Citaat van: William op 21-09-2009  22:01 uAls test heb ik net de .exe op het bureaublad geplaatst en gestart; dan heb je inderdaad geen gist, mout en hop databases.

of zijn ze aangemaakt maar leeg?

 :degroeten:
Ronald

William

Op de desktop staan alle folders en ze bevatten de dbf-bestanden maar als ik in BrouwVisie wil kijken naar b.v. de gisten dan is deze leeg, ook na onderhoud database.

weed

Oscar,

dat maakt drie.

 :degroeten:

Ronald

William

Citaat van: weed op 21-09-2009  22:18 uOscar,

dat maakt drie.

 :degroeten:

Ronald

Maar als ik de .exe uit de normale installatiefolder start (c:\olmsoft) dan werkt alles perfect. Misschien mogen er op de desktop geen database bestanden worden geplaatst. Soms gaat Windows raar om met rechten op bepaalde type bestand; heb je in één keer adminrechten nodig....

Oscar

Citaat van: weed op 21-09-2009  22:18 uOscar,

dat maakt drie.

Duh!! Waar praat je over... :nut:  BrouwVisie controleert op aanwezigheid van mappen en tabellen, en bij afwezigheid worden deze aangemaakt. Dit is vrij normaal gedrag. Er worden dus geen icoontjes op het bureablad gezet.


Zucht... :nut:

William

Citaat van: Oscar op 21-09-2009  22:31 uEr worden dus geen icoontjes op het bureablad gezet.

Tenzij je BrouwVisie.exe op het bureaublad plaatst en start (dus niet het set-up bestand), dan krijg je alle folders op het desktop met lege databasebestanden.

weed

Citaat van: William op 21-09-2009  22:29 umaar als ik de .exe uit de normale installatiefolder start (c:\olmsoft) dan werkt alles perfect. Misschien mogen er op de desktop geen database bestanden worden geplaatst. Soms gaat windows raar om met rechten op bepaalde type bestand; heb je in één keer adminrechten nodig....

Zie mijn plaatjes hier de test folder aangemaakt op de D: schijf.

Hetzelfde gebeurde ook op het bureaublad.

 :degroeten:
Ronald

Herman

Hmm, vraagt het niet om een installatiemap dan?

Oscar

Citaat van: William op 21-09-2009  22:33 utenzij je BrouwVisie.exe op het bureaubald plaatst en start

Dan worden er mappen en bestanden geplaats in de map welke Windows gebruikt voor zijn buraublad. Nogmaals: er worden geen icoontjes(lees snelkoppelingen) gemaakt en op je bureablad gezet.

En :

Citaat van: William op 21-09-2009  22:33 utenzij je BrouwVisie.exe op het bureaublad plaatst en start

Iemand die dat doet heeft de functie van het bureaublad niet begrepen (En ja... bij bedrijven kom ik vaak dit soort "onveilig" gedrag tegen.. :stom:)

weed

Citaat van: Oscar op 21-09-2009  22:31 uDuh!! Waar praat je over... :nut:  BrouwVisie controleert op aanwezigheid van mappen en tabellen, en bij afwezigheid worden deze aangemaakt. Dit is vrij normaal gedrag. Er worden dus geen icoontjes op het bureablad gezet.

Zucht... :nut:

Wat is het nut? De database bestanden zijn leeg  :denken:

BrouwVisie zou ook kunnen stoppen zonder mappen en bestanden aan te maken als uit de controle blijkt dat de installatie niet compleet is. Wel na een melding natuurlijk wat eraan mankeert.

Iets meer ambitie en de wereld ligt aan je voeten.

Oscar

Citaat van: weed op 21-09-2009  22:43 uWat is het nut? De database bestanden zijn leeg  :denken:

Die tabellen zijn essentieel voor het programma om te functioneren. Dit gedrag wordt door meerdere programma's gedaan en zelfs door Windows  :weetbeter:
En lege tabellen kun je zelf vullen... maar dat wist je natuurlijk wel.. :clownsmile:

Citaat van: weed op 21-09-2009  22:43 uBrouwVisie zou ook kunnen stoppen zonder mappen en bestanden aan te maken als uit de controle blijkt dat de installatie niet compleet is. Wel na een melding natuurlijk wat eraan mankeert.

Nee ! Dat is zeker geen gewenste situatie ! Denk er maar eens wat verder over na.  :weetbeter:

weed

Citaat van: Oscar op 21-09-2009  22:54 uNee ! Dat is zeker geen gewenste situatie ! Denk er maar eens wat verder over na  :weetbeter:


Oscar, jij vindt het acceptabel dat de mensen die BrouwVisie gebruiken ook verstand van computers moeten hebben.

Een gemiste kans, krijgt Drents Hopbier na alles toch gelijk.

Oscar

Citaat van: weed op 21-09-2009  23:17 uOscar, jij vind het acceptabel dat de mensen die BrouwVisie gebruiken ook verstand van computers moeten hebben.

Nee dat niet..maar bij normaal gebruik doet BrouwVisie niets raars... :)

Oscar

Citaat van: weed op 21-09-2009  22:43 uBV zou ook kunnen stoppen zonder mappen en bestanden aan te maken als uit de controle blijkt dat de installatie niet compleet is. Wel na een melding natuurlijk wat eraan mankeert.

Ik zal je even wat uitleggen : Als je een programma hebt dat onvolledig is (door omstandigheden) en daardoor niet opstart is dat vervelend. De gebruiker moet dan opzoek gaan naar de juiste en missende bestanden. Dat is vervelend en storend, want de gebruiker wil schijnbaar werken met dat programma. Als programmer kun je dit oplossen door te zorgen dat deze bestanden, indien niet aanwezig, toch weer aanwezig zijn ook al zijn dit lege databases. De gebruiker kan dan alsnog kijken wat de mogelijjkheden van het programma zijn.

Een melding als "Je kun dit programma niet gebruiken want..." is vervelend en moet zoveel mogelijk voorkomen worden.

Echter breng je mij wel op een idee... :bijdrage_forum:

weed

Gewoon kijken of een bestand aanwezig is en zo niet een melding daarna stoppen of nog mooier ophalen of doorlinken naar je web-site.
Aan lege bestanden heb je toch weinig.

Let op geen idee hoeveel weken vrije tijd hierin gaat zitten hoor.

Oscar

Citaat van: weed op 22-09-2009  17:01 uGewoon kijken of een bestand aanwezig is en zo niet een melding daarna stoppen

 :neenee: :police: Je hebt mijn verhaaltje niet begrepen...

Citaat van: weed op 22-09-2009  17:01 uof nog mooier ophalen

En dat was mijn idee ook... :idea: :weetbeter:

Citaat van: weed op 22-09-2009  17:01 uof doorlinken naar je web-site.
???  :weetniet:

Citaat van: weed op 22-09-2009  17:01 uAan lege bestanden heb je toch weinig

Meer dan jij denkt... :weetbeter:

Citaat van: weed op 22-09-2009  17:01 uLet op geen idee hoeveel weken vrije tijd hierin gaat zitten hoor.

Leg maar een flink bedrag op tafel... :)

Drents Hopbier

Citaat van: Oscar op 22-09-2009  17:15 uLeg maar een flink bedrag op tafel.... :)

Oscar, wat heb ik nu weer voor enge mededeling?


Hopbier

Oscar

Citaat van: Drents Hopbier op 22-09-2009  18:27 uOscar, wat heb ik nu weer voor enge mededeling?

Citaat van: Oscar op 21-09-2009  12:35 uWat doe jij allemaal met die pc van jou ?  :nut:  gewoon ff de mdx bestanden verwijderen en BrouwVisie opstarten.. :)

 :)

Roelof

Oscar.
Kun je het ook zo instellen dat het als je het recept afdrukt de naam van de brouwerij op papier komt?
Roelof

Oscar

Hee dat is wel een goede... regel ik voor de volgende versie.  :duimop:

Oscar


Menno

Citaat van: William op 21-09-2009  22:33 uTenzij je BrouwVisie.exe op het bureaublad plaatst en start (dus niet het set-up bestand), dan krijg je alle folders op het desktop met lege databasebestanden.
Oscar,

Ik wil niet stoken, maar wat William beschrijft is mij ooit ook 'ns overkomen... ;)

Menno
 :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.