Wunderbar /aanbieding Gamma

Gestart door woeco, 26-06-2007 11:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

woeco

Afgelopen zaterdag liep toevallig door de bouwmarkt en zag dat ze daar de Wunderbar in de aanbeiding hebben voor € 99,00. Vandaag staat de Wunderbar ook in de folder, zie website van de Gamma.

http://www.gamma.com/home.html

Ik heb hem zaterdag al gekocht, een geweldig ding. :elifant: :proost2:


Bob de Brouwer


Ik heb zelf de Wunderbar al bijna een jaar, en ben er erg tevreden over!

De temperatuur is in te stellen, en alle beertender, perfectdraft en blikken 5 liter partyvaatjes passen erin.
Een partyvaatje wordt met 'gewone lucht' opgepompt, dus die moet wel in 1 avond leeg. Met een gezelschap is dat geen probleem.    :lessmile:

Jacques

Je kunt op zo'n tapje ook een kleine koolzuurcilinder aansluiten. Je kunt dan langer over een vaatje doen.

EBC

Ik weet niet of je die CO2 als losse accessoire kan kopen, of dat het een speciale Wunderbar versie is. Als je handleiding bekijkt op www.wunderbarcooler.com, dan lijkt het of het een aparte versie is. Er zitten namelijk twee aansluitingen in de rand. Eén voor CO2 en één voor perslucht. Er zit ook een schuifje in het deksel om de luchtpomp uit te schakelen bij gebruik van CO2.

Misschien dat er wat uitwisselbare onderdelen in die accessoire doos zitten? Of het is gewoon een andere versie. Waar de CO2 versie te koop is blijft een raadsel. Ik heb de heren van Wunderbar een mail gestuurd. Als ze met antwoord komen, zal ik het posten.

EBC

Wie heeft er overigens ervaring met de Wunderbar en de 5 liter partyvaatjes?

De handleiding geeft aan dat je voor het aansluiten eerst wat druk moet aflaten. Ze doen dat met het tapje dat onderin het vaatje zit...

Ik gebruik de vaatjes zonder dat tapje. Het is dan lastig om druk af te laten.

Wie heeft raad?

oranjeboombiertje

Je kunt natuurlijk bottelen met wat minder suiker. Minder druk betekent dus dat je er niet af hoeft te laten lopen.

Jij gebruikt natuurlijk ook die overdruk ventieltjes. Als ze instelbaar zijn kan je het natuurlijk zo instellen dat de druk in het vat lager is. Je kunt natuurlijk ook via zo'n ventieltje eerst wat druk af laten lopen voor het tappen.

Kan je hier iets mee?

 :degroeten:
Wesley

EBC

Daar heb ik over nagedacht. Meestal gaat het bier snel schuimen als je het ventieltje gebruikt om wat druk af te laten. Met minder suiker bottelen betekent dat het bier te weinig CO2 heeft. Ik heb bij mijn laatste botteling de ventieltjes al wat strakker ingesteld, omdat ik vond dat er al te weinig CO2 in zat.

Ik denk dat ik het gewoon maar eens moet proberen...maar eerst dat apparaat zien te kopen.

Johannes

Hoe zit het met de temperatuurinstelling? Ik bedoel heb je een aantal standen of is 'ie traploos instelbaar?

RobinB

CiteerGeef uw favoriete bier of frisdrank iets extras met de Universele CO2 adapter, beschikbaar voor alle Wunderbar Coolers*).
*) Let op: uitgezonderd de BD-WBC-002!
Als je naar de handleiding van de wunderbar professional kijkt, zie je dat juist dit model de BD-WBC-002 is...   :echtboos: :echtboos: :echtboos:

CO2 werkt er dus niet mee!
Daarvoor moet je de thermo of party versie hebben.
Echt heel jammer, anders had ik em vanavond gehaald!

 :'(

EBC

Er bestaat wel degelijk ook een Professional CO2. Er zijn plaatjes van te zien op de site...

RobinB

Ik heb alle beschikbare handleidingen doorgekeken en de CO2-unit komt alleen voor bij de thermo en party variant.
Verder staat er in het stukje over de CO2 unit, ondanks dat het bij ieder model onder op de pagina staat, duidelijk vermeld dat de CO2 unit niet werkt met de WBC-002.

Als je in de handleiding kijkt van de wunderbar prof, zie je duidelijk dat dit model de WBC-002 is.
Lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat CO2 niet werkt op de professional!

Als je plaatjes kan tonen van een professional in zn geheel mét een CO2 unit, geloof ik je meteen.
Maar je ziet bij die CO2 unit alleen deelplaatjes en dus de tekst van de site zelf:
"Let op: uitgezonderd de BD-WBC-002!"

RobinB

Specificaties van de Wunderbar profesional:

Soort apparaat: Biertapinstallatie met geïntegreerde koeling
Model Wunderbar Cooler BD-WBC-002
Spanning 220 - 240 V AC
Vermogen 88 W, 0,8 A
Afmetingen B 300 x H 410 x D 560 mm
Gewicht 14 kg zonder vat
Koelmiddel R134a (milieuvriendelijk), hoeveelheid: 50 g
Koeltemperatuur 3 - 9 °C (instelbaar)
Klimaatklasse SN/N
Pompvermogen 3 liter per minuut
Pompdruk 1,38 bar
Te gebruiken
vaten:
 universeel vat (bij de levering inbegrepen)
 4 liter drukvat
 5 liter tapvat
 6 liter drukvat
Materialen Universeel vat: polycarbonaat
Slangen: siliconen
Vatadapter: acrylnitril-butadiëen-styreen (ABS)


Specificaties van de wunderbar Thermo:

Soort apparaat Biertapinstallatie
Model Wunderbar Cooler Thermo en Thermo CO2
Modelnummer ME-WBT
Spanning 220 - 240 V AC
Vermogen 70 W, 0,7 A
Afmetingen B 283 x H 550 x D 410 mm
Gewicht 7 kg zonder vat
Koeling Elektronische Peltier koeling
Koeltemperatuur 3 - 9 °C (instelbaar)
Pompvermogen 1,5 liter per minuut
Pompdruk 1,38 bar
Drijfgas CO2-patroon (uitsluitend Thermo CO2)
Materialen Universeel vat: polycarbonaat
Slangen: siliconen
Vatadapter: acrylnitril-butadiëen-styreen (ABS)


Specificaties van de wunderbar party:

Soort apparaat Biertapinstallatie
Model Wunderbar Cooler Party
Modelnummer ME-WBP
Afmetingen B 295 x H 534 x D 410 mm
Gewicht 8,5 kg zonder vat
Batterijen 4 stuks, type Mignon AA 1,5 V,
niet opgenomen in het leveringsprogramma
Pompvermogen 1,5 liter per minuut
Pompdruk 1,38 bar
Drijfgas CO2-patroon (uitsluitend Party CO2)
Materialen Universeel vat: polycarbonaat
Slangen: siliconen
Vatadapter: acrylnitril-butadieen-styreen (ABS)


Algemene tekst over CO2, wat bij ieder model staat:
Geef uw favoriete bier of frisdrank iets extras met de Universele CO2 adapter, beschikbaar voor alle Wunderbar Coolers*). Met deze unieke toepassing van een CO2 fles  van maar liefst 500 gram kunnen minimaal 40 biervaten getapt worden. Met de "drukregelaar/manometer" kan men zelf de hoeveelheid toegevoegd CO2 bepalen. Op alle Wunderbar Coolers*) past dezelfde adapter met de 500 gram CO2 fles.

*) Let op: uitgezonderd de BD-WBC-002!
 
Lijkt me duidelijk toch?
Had het zelf ook liever anders gezien, maar als ik dit lees kan ik alleen concluderen dat de professional niet samenwerkt met de CO2-unit...  :'(

EBC

Lezen is een kunst...  ;)

Kijk eens op deze link naar de plaatjes links onder. Daar staat toch duidelijk een doos met Professional CO2...

RobinB

Ja!
Daar dan weer wel!

Maar waarom staat er dan op iedere pagina vermeld "*) Let op: uitgezonderd de BD-WBC-002! "
Én bij de specificaties van de professional dat juist dít de WBC-002 is? ???  :weetniet:
Kan aan mij liggen maar ik vertrouw de specificaties in de handleiding van specifiek dit type meer dan een algemeen (evt gefotoshopt) plaatje...

Alleen degene die er een heeft (Woeco bijvoorbeeld) kan uitsluitsel geven door te vermelden of er een aansluitmogelijkheid is voor CO2!

Als er ook nog een Professional CO2 is (waar dus op de site geen handleiding van is) blijft het met de professional van de Gamma-aanbieding onmogelijk CO2 te gebruiken.
Ook is me dan onduidelijk waar deze speciale variant te koop is

EBC

Ik denk dat de Gamma variant niet de CO2 is. Maar ik ga morgen even kijken.

Als je wat googled kom je nog meer statements tegen dat de Professional CO2 bestaat.

Zoals gezegd heb ik een bericht achtergelaten bij de Wunderbar heren en wacht op antwoord. We zullen zien.

korek

Ik heb net de Wunderbar gekocht bij de Gamma. Ik denk dat het niet moeilijk is om het 'ding' met CO2 te gebruiken. De pomp kan uitgeschakeld worden en dan kun je het slangetje van de pomp verwisselen met een slangetje voor de CO2 aan de adaptor die je wilt gebruiken, uiteraard wel met een drukregelaar.

woeco

Volgens mij kun je op de "Gamma"variant van de Wunderbar geen CO2 adapter plaatsen. Ik het de gebruiksaanwijzing nogmaals nagekeken maar geen woord over CO2

Zou het zo kunnen zijn dat de Wunderbar van de Gamma een wat ouder model is en dat de nieuwe Wunderbar modellen allemaal uitgevoerd kunnen worden met de CO2 adapter?

Dat zou ook misschien het prijsverschil tussen de Gamma en de internet winkels kunnen verklaren. Zoals de prijs bij http://www.outletplanet.nl/wunderbarcooler-professional-beertender-alle-biervaten-p-725.html ???

Dit zou moeten blijken uit het antwoord wat EBC krijgt op zijn mail aan Wunderbar.

Henielma

Als je aan de achterzijde van het apparaat kijkt dan kan je zo te zien de aansluiting voor de CO2 cilinder zien. Als die aansluiting er op zit dan zal het wel werken met CO2 en als die er niet opzit niet lijkt mij. Zie onderstaande foto.



Mooi apparaat trouwens. Weet iemand wat die CO2 cilinder, behuizing en manometer kosten? En waar die te koop zijn? Heeft iemand dat CO2 deel al in gebruik?

EBC

Citaat van: korek op 26-06-2007  19:09 uIk heb net de Wunderbar gekocht bij de Gamma. Ik denk dat het niet moeilijk is om het 'ding' met CO2 te gebruiken. De pomp kan uitgeschakeld worden en dan kun je het slangetje van de pomp verwisselen met een slangetje voor de CO2 aan de adaptor die je wilt gebruiken, uiteraard wel met een drukregelaar.

Korek, ziet het er bij jouw Gamma apparaat net zo uit als op de afbeeldingen op pagina's 68 en 69 van de handleiding voor de Thermo versie? Je kan de gebruiksaanwijzing downloaden via deze link. Je moet dan rechts het type, model en de taal invullen...misschien wil je dat wel even doen voor ons?

korek

Ik heb de gebruiksaanwijzing voor de Thermo versie gedownload. Bij mijn exemplaar zit er geen CO2 nippel aan de achterzijde en is er ook geen mogelijkheid om de CO2 fles te bevestigen, in tegenstelling tot de Thermo.

Henielma

Jammer dat die CO2 aansluiting niet op het Gamma model zit.

Ik kan me echter voorstellen dat het niet al te moeilijk is om het Gamma model later te voorzien van een CO2 aansluiting. Mogelijk is het alleen een slangetje aansluiten op de inlaat van het pompje en aan de andere kant van het slangetje een CO2 cilinder met drukregelaar aansluiten.

Kan iemand een foto maken van de binnenzijde van een Wunderbar met wel een CO2 aansluiting? En dan bedoel ik natuurlijk het deel in de Wunderbar met de aansluiting voor de CO2 fles.

RobinB

Hoi, allen
Ben ook net weer (enigszins teleurgesteld) terug van de Gamma. Ze hebben daar inderdaad de WBC-002, de versie waarvan op de wunderbar-site duidelijk wordt vermeld dat er  geen CO2 op kan...

Jammer!

EBC

Inderdaad jammer. Maar ik heb nog hoop op de Gamma in Vlissingen.  :-\

Enne...dank je wel korek voor het vergelijken.

korek

Geen dank, het was een kleine moeite. Ik denk dat het heel simpel is om CO2 aan te sluiten op de Wunderbar, het enige probleem dat ik zie is een doorvoer maken door de buitenkant. De garantie vervalt dan natuurlijk.

EBC

Ook in Vlissingen is het de versie die niet met CO2 kan werken...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.