ONK 07 A4 Pilsener - Tsjerk

Gestart door Tsjerk, 04-06-2007 21:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tsjerk

Helaas net buiten het podium maar toch heel trots.
2x een pils op de 4e plaats met 87 punten! Op verzoek van Jacques (in verband met meer dan 80 punten) plaats ik een recept.

Het tweede recept plaats ik maar niet. Dit was namelijk een experiment en was gebrouwen met duivenvoer. Echt, met een storting van ongeveer 35% ongemoute duivegerst uit de dierenwinkel. Door het slechte rendement heb ik er nog eens 15% suiker aan moeten toevoegen. Maar ook dit bier was goed voor 87 punten met de opmerking van de keurmeester: Klasse bier!


Hierbij het andere "complexe" recept.

Brouwer: Tsjerk Dijkstra
Soort: Pils
Start SG: 1048
Eind SG: 1016
kleur: 7 EBC
Bitterheid: 20 IBU
Schaal: 40 L

Mout
7 kg pilsmout 3 EBC (87,5%)
1 kg Munchener 15 EBC (12,5%)

Water
30 L Maischwater
18 L Spoelwater

Maischschema
0 min 57 °C
35 min 66 °C (joodneg.)
1 min 76 °C
spoelen

Hop
Hallentau Perle 6% 15 g  FWH
Challanger 7%  24 g  75 min
Hallentau Perle 6% 21 g  15 min
Saaz   2,5%   35 g  3 min

Gist
2278 Czech Pils (beluchte giststarter 1 liter)

Hoofdvergisting 14 dagen 12 °C (tot 1018)
Lagering 7 dagen 10 °C ( tot 1017)


A4 ONK 2007 met 87 punten. Opmerking: Mooie pilsener



gelfling

Netjes tjerk! Ook gefeliciteerd met het behaalde resultaat!

Hopmans


Toppie Tjerk!  :biersmile:
87 punten is ook gigantisch hoog.
Aankomend weekeinde zal ik een biertje van je opentrekken.  :proost:

 :degroeten:

Tsjerk

Citaat van: Hoppie op 04-06-2007  21:20 uAankomend weekeinde zal ik een biertje van je opentrekken.  :proost:

Die Blonde die je hebt is de Leffe kloon. (met 69 punten waar ik het natuurlijk lang niet mee eens kan zijn. Ik krijg van jou toch hoop ik meer punten, hé Hoppie))

Jos Groen

 :proost2: succes met het wegdrinken van deze batch!

Tsjerk

Citaat van: Jos Groen op 04-06-2007  21:29 u:proost2: succes met het wegdrinken van deze batch!!

Nog maar 3 volle beertender vaatjes.  :'(

Hopmans


CiteerDie Blonde die je hebt is de Leffe kloon. (met 69 punten waar ik het natuurlijk lang niet eens kan zijn. Ik krijg van jou toch hoop ik meer punten, hé Hoppie))
Jij altijd vriend.

 :degroeten:

Adrie

20 IBU? Die is nog slapper dan een Heineken. Maar het is bekend dat de keurmeesters daar wel van houden. Niettemin een heel mooie score met een supermoeilijke bierstijl. Gefeliciteerd, Tsjerk!

MO

Jammer dat we dit bier niet hebben kunnen ruilen. Waarom heb je mij toch alleen maar kruidenbiertjes gegeven pestkop?

Tsjerk

Citaat van: MO op 11-06-2007  10:06 uJammer dat we dit bier niet hebben kunnen ruilen. Waarom heb je mij toch alleen maar kruidenbiertjes gegeven pestkop?

Mo, ik had van deze bieren eigelijk geen hoge verwachting (pils=moeilijk etc)
Ook had ik dit bier in hoofdzaak op beertendervaatjes gezet en deze wil ik natuurlijk niet ruilen voor een 30cc flesje.  ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.