Filtertje

Gestart door oranjeboombiertje, 04-05-2007 19:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oranjeboombiertje

Toen ik 2 dagen geleden bij de agrifirm (een soort makro voor boeren en tuinders) was om wat koppelingen te halen voor mijn tegenstroomkoeler kwam ik ook iets moois tegen:


de aansluiting is 3/4 (gardena) maar ik gebruik hiervoor dezelfde koppelingen als in de rest van mijn installatie:


Het ding is gemaakt van rvs en kostte €1,65. Voor dat geld kon ik hem niet laten liggen.

Ik ben van plan deze filter in de pan te hangen. Vanuit de pan via de pomp door de tegenstroomkoeler en door een kaasdoek in het gistingsvat. Hopelijk gaat dat goede bieren opleveren. Eerst moet ik nog even een goede slang ervoor halen dus tot die tijd filter ik nog maar even met mijn hevelfilter.

 :degroeten:
Wesley

korek

Dat ziet er inderdaad mooi uit en ik hoop ook voor je dat het werkt. Ik gebruik sinds de laatste twee brouwsels een maischzak voor de hop, die is lekker groot, de hop maak ik goed los en ik doe een paar gram extra in de zak, werkt perfect, geen gedoe met verstoppingen meer.

oranjeboombiertje

Ik heb pas een keer een verstopte filteren gehad en dat was met een bier waar bijna een halve kilo chocolade in zat dus dat telt eigenlijk niet.

 :degroeten:
Wesley

Stijn

Dag Wesley,


Mooi filtertje, bij ons in de doe-het-zelfzaak verkopen ze ook van deze filters... Ik stel mij enkel de vraag of het plastic niet gaat vervormen/smelten, of onaangename smaken gaat afgeven als je deze in het hete wort gaat gooien.

Groeten

Stijn

oranjeboombiertje

Ik denk het niet, Bij Brouwland verkopen ze <a href="http://www.brouwland.com/shop/product.asp?cfid=28&id=744&xin=&src=filter&dt=21>eenzelfde filter</a>

 :degroeten:
Wesley

Herman

Leuk filtertje, kan iedereen bij de agrifirm kopen of moet je tuinder/agrariër zijn?

Drents Hopbier

Citaat van: oranjeboombiertje op 04-05-2007 &nbsp;21:06 uIk denk het niet, Bij Brouwland verkopen ze <a href="http://www.brouwland.com/shop/product.asp?cfid=28&id=744&xin=&src=filter&dt=21>eenzelfde filter</a>

Wel een fors prijsverschil € 1,65 of € 6,53

Hopbier

oranjeboombiertje

Citaat van: Herman op 05-05-2007 &nbsp;09:07 uLeuk filtertje, kan iedereen bij de agrifirm kopen of moet je tuinder/agrariër zijn?
Iedereen kan bij de agrifirm kopen. Je hoeft geen pasje of zo te hebben, je kan zo binnen lopen en halen wat je nodig hebt.

 :degroeten:
Wesley

Joshua

Ik werk al een ruim 1 jaar met hetzelfde filtertje in zowel de maischpan als je kooppan het werkt perfect. Ik ben begonnen met 1 filter en nu heb ik in een grote H 4 filters.
Nooit last gehad van verstoppingen en vreemde smaakjes of afwijkingen. Wel goed reinigen maar dat is altijd belangrijk. Ik werk met knelkoppelingen.

Groet,
Joshua

Sjaak

Hallo Wesley,

Mooi filtertje, kun je er twee halen voor mij en dat mee nemen naar het ONK?
Want ik heb geen winkel in de buurt die ze heeft en om teveel te betalen bij Brouwland vind ik zonde geld, als tegenprestatie krijg je een paar lekkere bieren. Hoop dat het lukt. Natuurlijk betaal ik ze ook.

Groet
Sjaak



oranjeboombiertje

Sjaak,

Ik zal eens kijken of ik voor die tijd even daar heen kan gaan.

 :degroeten:
Wesley

oranjeboombiertje

Vandaag heb ik gebrouwen met dit filtertje. De eerste paar liter was niet helemaal helder (trub kwam mee) maar daarna kon ik bijna de hele kookketel leeg pompen zonder trub mee te nemen. Kortom ik ben er tevreden mee.

 :degroeten:
Wesley

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.