Bierflessen afsluiten met een champagnekurk

Gestart door Huub Krekels, 20-03-2007 09:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gelfling

Huub, we kunnen ook bij ons volgende Brouwland bezoek de 2 kurkapparaten even vergelijken.

RoodeLeeuwVenlo

Huub en Ron,

We kunnen er ook met z'n drieën één kopen. Dat scheelt in de kosten. Maar eerst testen is goed.

Louis

RoodeLeeuwVenlo

Of...

Met het gilde één kopen en verhuren aan de leden en zo de kosten terug verdienen. En nu bedenk ik me: is er niet zo'n apparaat beschikbaar van de wijngroep?

Louis

EBC


EBC

Hmm, ik zie dat het apparaat een beetje stoffig is...nou ja, het maar demo.

Pieter.

Is het niet mogelijk om een staand kroonkurk apperaat te gebruiken voor het aanbrengen van kurken?

Vrg,
Pieter

Oscar

Citaat van: Pieter64 op 29-03-2007  23:54 uIs het niet mogelijk om een staand kroonkurk apperaat te gebruiken voor het aanbrengen van kurken?

Nee zeker niet...!!  Ik heb zelf onderstaand apparaat :



Maar deze zal niet geschikt zijn voor kurken met een kopje. Ik gebruik gewone kruken die ik met een 29 mm kroonkurk afdicht. Deze gaan dan liggend mijn wijn/bier kelder ;D in.

Huub Krekels

Bedankt voor de foto's EBC.

Mijn dochter en Gelfling zijn in het bezit van een kurkapparaat voor wijnflessen. Als je daarmee wijnflessen van een kurk voorziet, zit het kurkgat in het midden. Bij jouw apparaat is dit volgens mij niet zo. Klopt dat? Als het kurkgat wel in het midden geplaatst zit dan lijkt het mij gemakkelijk om het pinnetje dat de kurk in de fles duwt, te veranderen of een opzetstukje te maken zodat  daarmee champagnekurken in de bierflessen gedrukt kunnen worden. De kurk kan er dan niet meer in volgens mij. (afstellen doormiddel van het wieltje zoals dat op jouw apparaat is gemaakt.) Of zie ik dat niet goed. :nut:

EBC

Mijn apparaat kan ook gewone wijnkurken bottelen. Het verschil is dat wijnkurken een kleinere diameter hebben en dat de bierkurken er niet helemaal ingedrukt worden.

Bierkurken zijn wat harder dan natuurkurken. Dat, samen met de grotere diameter, maakt het lastig om ze met het apparaat van Oscar te gebruiken. Ze moeten flink ingeknepen worden.

Wellicht gaat het wel met een staande kurker voor wijn. Je moet dan alleen zorgen dat de kurk niet helemaal wordt ingedreven. Daarvoor kun je eenvoudig een soort tussenstukje maken.

Huub Krekels

Sorry voor deze late reactie was even in verweggistan. Ik ga dit proberen. Ik hoop dat het lukt. bedankt voor jullie bijdrage. :dansen:

Gr. huub

Cristijn

Citaat van: EBC op 30-03-2007  07:50 uWellicht gaat het wel met een staande kurker voor wijn. Je moet dan alleen zorgen dat de kurk niet helemaal wordt ingedreven. Daarvoor kun je eenvoudig een soort tussenstukje maken.

Het blauwe apparaat van de foto kan ingesteld worden. de pen die de kurk in de fles duwt nadat de kurk is samengeknepen, is door middel van een stelmoer op lengte in te stellen. Hierdoor kan je de kop van de kurk uit laten steken en met een korfje vastzetten. De kurk kan je wellicht even in een glycerine oplossing laten weken, daardoor glibbert hij makkelijker de fles in.

Met vriendelijke groet,


cristijn 

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.