22-04-2007 Tour de Geuze 2007 Pajottenland Halle (B)

Gestart door Peter_van_den_Hurk, 20-01-2007 23:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter_van_den_Hurk

Zo 22 april: 2007

Tour de Geuze, doorheen het Pajottenland.

Open dag (10-17) van negen lambikbrouwers/geuzestekers: 3 Fonteinen, Boon, De Cam, De Troch, Hanssens, Lindemans, Mort Subite, Oud Beersel, Timmermans. Rondreis mogelijk per bus of met eigen vervoer. De organisatie (Horal) legt totaal acht bussen in die ieder een rondrit langs een vijftal deelnemers maken, vier van de bussen vertrekken van station Halle.
Bezoek tijdens de TOER DE GEUZE de volgende Geuzeproducenten:

Brouwerij Boon - Lembeek
Brouwerij De Cam - Gooik
Brouwerij De Troch - Wambeek
Brouwerij Mort Subite - Kobbegem
Brouwerij 3 Fonteinen - Beersel
Brouwerij Hanssens artisanaal - Dworp
Brouwerij Timmermans - Itterbeek
Brouwerij Lindemans - Vlezenbeek
Brouwerij Oud Beersel - Beersel

Bij Brouwerij BOON kan men de brouwerij zien in activiteit (er wordt gebrouwen).
Alle soorten bier kunnen geproefd worden, ook Jonge & Oude Lambiek.Voor de hongerige magen zijn er broodjes met grijze pens en broodjes met beenhesp voorzien

wiwi

Peter,
Waar kan ik reserveren? Op de site van HORAL staat nog steeds info over 2005!

Groeten, Wilfried

BuBS

Je hoeft niet te reserveren, je moet er gewoon naar toe gaan en dan proberen om al de brouwerijen te vinden.
Ik ga dit jaar met een bus, lekker makkelijk.

Gr Kees

Oscar

en bus...? Vanuit jullie gilde..? Zeer waarschijnlijk ga ik ook deze dag mee beleven.

BuBS

Nee, niet via de Deltabrouwers. Maar via Arjan Te Hoonte, Arjan organiseerd elke tour een bus, deze vetrekt uit delft (?)  via Rotterdam , Breda naar de Senne vallei.
Misschien ga we je nog zien Oscar ?

Gr Kees

Oscar

Kees zeer waarschijhnlijk wel....Zit die bus al vol....of kan ik nog enkele plaatsen boeken ?

BuBS

De bus zit al vol en er is een reservelijst.
Sorry.


Oscar


Jacques

GROOT NIEUWS

De Roerstok doet ook mee met een bus. En er is nog plaats!

De bus vertrekt om 8.00 uur vanaf het station in Tilburg. De kosten zijn € 20,-.

Meer bijzonderheden volgen nog.

Aanmeldingen kunnen via een PM aan mij dan zorg ik er voor dat deze op de juiste komt.
Vermeld daarbij je volledige naam, adres en telefoonnummer.
Je kunt ook even bellen naar Huub Soemers van De Roerstok 013-5356751

Jacques

Bij deze de beloofde extra informatie over excursie van De Roerstok waaraan ook leden van dit forum mee kunnen doen.



ZUURPRUIMEN GEZOCHT: GA MEE OP DE TOUR DE GEUZE

Op zondag 22 april hebben we een zeer speciale excursie gepland.
We gaan deelnemen aan de Tour de Geuze!

We vertrekken om 7.45 vanaf Soekmekaer en 8.00 uur vanaf station Tilburg.
We rijden naar Halle waar we inchecken op bussen van de organisatie.
Die voert ons langs vijf (!!) prachtige Geuezebrouwerijen met al zijn typische karakteristieke eigenschappen. De spontane vergisting die alleen voorkomt in de regio Brussel zal je aan het eind van de dag in al je poriën vastgezet hebben dus eerst douchen voordat je zelf weer gaat brouwen, tenzij je zelf spontane gisting wil hebben.

De excursie voert langs vijf van de negen onderstaande brouwerijen:
Brouwerij Boon - Lembeek
Brouwerij De Cam - Gooik
Brouwerij De Troch - Wambeek
Brouwerij Mort Subite - Kobbegem
Brouwerij 3 Fonteinen - Beersel
Brouwerij Hanssens artisanaal - Dworp
Brouwerij Timmermans - Itterbeek
Brouwerij Lindemans - Vlezenbeek
Brouwerij Oud Beersel - Beersel

Welke we aandoen kunnen we nog niet helemaal zeggen. We dienen eerst te weten hoeveel mensen mee willen. Deze mensen kan ik dan inschrijven bij de organisatie daar.

Bij alle brouwerijen zal één 'degustatie' genoten worden en bij Boon wordt die dag gebrouwen, dus we willen in ieder geval deze brouwerij aandoen. Volgens de site kunnen alle soorten bier geproefd worden, ook Jonge & Oude Lambiek. Wij verzorgen weer een eenvoudige lunch maar voor de liefhebbers wordt er door de Belgische organisatie reclame gemaakt voor broodjes met grijze pens en broodjes met beenhesp.

Aan het begin van de avond zullen we weer terug in Tilburg arriveren. De kosten per persoon bedragen Euro 20 inclusief een eenvoudige lunch, toegang tot 5 brouwerijen en bij elk van die brouwerijen een 'degustatie'.

Schrijf je snel in en bedenk dat de excursie zeker niet alleen voor de zuurpruimen interessant is: je krijgt deze dag de kans brouwerijen te bezoeken die normaal gedurende het jaar niet voor het publiek geopend zijn. En mensen die al wel eens bij een Geuzebrouwerij geweest zijn, weten dat er aanzienlijke verschillen ten opzichte van 'normale' brouwerijen zijn, denk hierbij bijvoorbeeld aan de vergisting in open vaten en de hygiëne die juist niet goed op orde moet zijn.

Het wordt een bijzondere dag die je als bierliefhebber niet mag missen dus tot zondag 22 april.

wiwi

Ik dacht dat men in het verleden moest reserveren voor een plaats op de bus van de organisatie die in Halle vertrekt

Groeten Wilfried.

Jacques

Voor zover ik weet heeft De Roerstok overeenstemming bereikt met de de organisatie dat ook zij met een bus de tour mogen maken.

Johannes

Ik heb me aangemeld voor de Tour de Geuze met de Roerstok. Zijn er meer forummers die meegaan?

Oscar


Johannes


Oscar

Yep  :proost2: samenvol 's ochtends al vroeg met de auto uit twente richting Tilburg, maar ik hoef zelf niet te rijden  :lekkerbier:

Johannes

Citaat van: Oscar op 20-02-2007  20:47 uYep  :proost2: samenvol 's ochtends al vroeg met de auto uit twente richting Tilburg, maar ik hoef zelf niet te rijden  :lekkerbier:

Tof! ik heb er zin in! Lijkt me echt gaaf om geuzebrouwers te bezoeken. Daar gaat het er toch anders aan toe dan in menig andere brouwerij.

Johannes

Of het kopje 'Nieuws' is verouderd, of aanmelden is inderdaad nog mogelijk. Dus, wie boekt nog een last-minute voor de Tour?  :proost:

Emile

Als ervaren Tour de Geuze ganger ben ik uiteraard ook weer van de partij! Alleen gaan we wel met eigen vervoer! Met een beetje goed navigatiesysteem kun je vrijwel alle brouwerijen aandoen.

Hierbij de adressen en volgens mij de meest logische/optimale volgorde (met een ietwat subjectie review van mijn kant...):

1) Mort-Subite, Lierput 1 Kobbegem (Asse). Rondleiding doen? Altijd leuk om rechtstreeks uit het vat te drinken. Enorme grote houten vaten, prachtige rondleiding, prachtige brouwerij. In ieder geval moet je hier de nodige flessen Oude-Geuze scoren (grote flessen, geel etiket, inslaan maar).

2) De Troch, Langestraat 20, Wambeek. Even heel snel langs. Leuke brouwerij, maar bier is helemaal niets. Voornamelijk bekend van het bananenbier en andere zoete troep (echt zoet!). Toch leuk om 5 minuten te kijken

3) Lindemans, Lenniksebaan 1479, Vlezenbeek. Ook veel zoet spul. Even aanwippen en wat zoets kopen voor de vrouwen. Snel weer verder

4) 3 Fonteinen, Hoogstraat 2A Beersel. Bezoek brengen aan Armand. Veel oude-geuze inslaan (min. 1 krat). Altijd de moeite waard

5) Oud Beersel, Laarheidestraat 230 Beersel. Sinds 2005 weer geopend. ZEER interessant, hebben we nog nooit eerder gezien. Wellicht wat Kriek oud Beersel inslaan?

6) Hanssens Artisanale. Vroezenbosstraat 15 Dworp. We kunnen hier een sanitaire stop plannen. Veel meer moet het niet worden.

7) Boon. Fonteinstraat 65, Lembeek. Er wordt hier gebrouwen! Zeker interessant. Bier kan niet tippen aan de 3 Fonteinen Oude Geuze, maar wat een grote brouwerij! Prachtig om hier rond te lopen.

8 Brouwerij de Cam, Dorpsstraat 67A Gooik. We moeten het even gezien hebben, mooie inrit. Plaspauze wederom?

9) Timmermans, Kerkstraat 11, Itterbeek. Met het prachtige inpandige café met oude mannetjes in kostuum achter de tap. Witte lambiek is een aanrader. Ideaal als laatste stop voordat we naar huis gaan.

Met een strak schema moeten we ze allemaal aan kunnen doen, bij de een (1, 4, 5, 7, 9) blijven we uiteraard wat langer hangen dan bij de ander (2, 3, 6, 8 ).

Veel plezier allemaal zondag!

TVERSCH

Citaat van: Johannes op 17-04-2007  16:52 uOf het kopje 'Nieuws' is verouderd, of aanmelden is inderdaad nog mogelijk. Dus, wie boekt nog een last-minute voor de Tour?  :proost:

Hoi Johannes,

Ik zal ook van de partij zijn, in de Roerstokbus, maar wel met de gele  trui over mijn Roerstok shirt ;D

Tot zondag allemaal
Theo

Johannes

Gezellig! Om nou met een 'Het beste bier brouw ik zelf'-trui aan, bij geuzebrouwers op bezoek te gaan  ;D Nou ja als het koud is dan.  ;)

Jacques

Citaat van: Johannes op 17-04-2007  16:52 uOf het kopje 'Nieuws' is verouderd, of aanmelden is inderdaad nog mogelijk. Dus, wie boekt nog een last-minute voor de Tour?  :proost:

De bus van De Roerstok zit nu helemaal vol. Ik zal het 'Nieuws' aanpassen.

Jacques

Het schijnt dat er toch nog een paar plaatsen zijn!

Eventuele aanmelding svp rechtstreeks bij Ollie Lem  013-5454640

Overigens is het opstappunt station Tilburg vervallen maar degenen die meegaan die weten dat al.
Vertrek om 7.45 uur vanaf Soekmekaar.

-Dimmi-

Ik kom met de bus van het Antwerps Bier College  8)
Ik kijk er al naar uit  :biersmile:

Jacques

Tjonge jonge jonge. Wat een geweldige dag was dit. Wat een genieten van bier, goed gezelschap en fantastisch weer.

Twee werkende brouwerijen op één dag en dan nog 3 andere brouwerijen.
In de volgende volgorde hebben wij de geuzebrouwers -stekers bezocht.

Brouwerij Boon
Geuzestekerij Hanssens
Brouwerij Oud Beersel
Brouwerij 3 Fonteinen
Brouwerij Lindemans

Een zeer uitgebreide fotoreportage waarbij je ook een paar forumleden kunt tegenkomen vind je hier.

Hieronder een paar foto's van de ruim 150 die ik vandaag gemaakt heb.








Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.