Brouwcursus

Gestart door EBC, 04-01-2007 22:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EBC

Van 1997 tot en met 2004 heb ik bij de Deltabrouwers bierbrouwcursus gegeven. De cursus werd gegeven in 5 avonden gedurende 5 maanden. Tijdens de les werd theorie behandeld, met daarin ook praktische voorbeelden. De cursisten gingen dan thuis aan de slag met het brouwen.

Ik heb daarvoor indertijd een cursusboek gemaakt. Ik denk dat het tijd is dat dit boek ook buiten Zeeland gebruikt kan worden. Vandaar dat ik het hier aan de wereld schenk.

Ik heb de plaatjes eruit gehaald. Ook is het al een aantal jaren niet meer aangepast, dus hier en daar kan het wat gedateerd zijn. Maar het was een zeer vooruitstrevende cursus, dus...


Herman

Fantastisch! Wij (het Groningsch bier- en wijnmakersgilde), hebben als basis de cursus van ene Piet Titulaers gebruikt en deze aan de huidige tijd aangepast. Zonder direct alle details bekeken te hebben, is jouw cursus een mooie toevoeging voor deze site en nuttig voor beginnnende hobbybrouwers. Ik zal eens kijken of we wat uit dit materiaal kunnen hergebruiken, alvast bedankt!

dennisbier

 :lessmile:


Bedankt. Ik ga hem helemaal doorspitten.  :beersmiley:

Lenx

Hartelijk dank voor dit mooie document!  :groots:

Huub Krekels

Ik geef ook bierbrouwcursus op onze vereniging. Dit boekwerk is ongetwijfeld een aanwinst voor diverse cursusleiders en cursisten. Bedankt dat je het met ons wilt delen.
 :lessmile:

Gr.

Huub

Arno Millenaar

Hier heb je mij heel erg blij meegemaakt. Ik lees altijd al graag alles wat er maar geschreven is over het hobbybrouwen, echter met name cursusmateriaal wat door hobbyisten geschreven is, vind ik erg waardevol. Voor mij dus ook de reden om zoveel tijd door te brengen met het lezen van dit forum. De printer is ondertussen aan het werk en ik kan zo dadelijk dus lekker met een biertje gaan lezen. Bedankt !!  :hoera:

dennisbier

Het is wel echt basis.
Weinig over pH en zo en de invloeden op het bier van diverse mouten.
Gelukkig hebben we ook nog dit forum, niet?  ;)

wiwi

Dank U EBC,

Deze lectuur komt goed van pas,
Groeten, Wilfried

Derob

Schitterend dat ik hier toevallig op uitkom, gezien de massa aan posts.

Bedankt voor je vrijgevigheid!

Rob

Frank Ramon

Mooie lectuur EBC, bedankt!
En ook bedankt voor de prive les vandaag en de biertasting! :biersmile:

De saison zal wel heel lekker worden... :gistsmile:


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.