PINT

Gestart door JeroenCV, 26-10-2006 08:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenCV

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die meer bij PINT doen dan alleen lid zijn. Wie?

Jacques

In het grijze verleden heb ik wel het een en ander voor PINT gedaan. Helpen bij bierfestivals, het in orde brengen van de ledenadministratie en het schrijven van een uitgebreid artikel.
Tegenwoordig doe ik niet zo veel meer voor PINT. Gewoon te druk met andere bierige zaken zoals het schrijven van artikelen voor het clubblad van De Roerstok en het bijhouden van dit forum.  :clownsmile:

JeroenCV

Ik denk dat ik het nu wel mag vermelden hier. Ik heb mij aangemeld om de vacante bestuursfunctie van PINT te gaan opvullen.

Op het bokbierfestijn heb ik alle bestuursleden gesproken en ze zijn zeer enthousiast dat zo'n jonge man zich hard wil maken voor de biercultuur van Nederland.

bazje

Ik ga weer lid worden !!

Caspar

Citaat van: JeroenCV op 30-10-2006  09:59 uIk denk dat ik het nu wel mag vermelden hier. Ik heb mij aangemeld om de vacante bestuursfunctie van PINT te gaan opvullen.

Op het bokbierfestijn heb ik alle bestuursleden gesproken en ze zijn zeer enthousiast dat zo'n jonge man zich hard wil maken voor de biercultuur van Nederland.

Veel succes, ze kunnen wel een jonge gedreven regiocoördinator gebruiken!

Oscar

Jeroen,

Super goede actie. Het forum infiltreert in de PINT organisatie...  >:D >:D >:D

Groeten en gezondheid
Oscar

TVERSCH

Heeeel goed van jou Jeroen, ik ben al heel lang lid, maar kom nooit verder dan -inderdaad- het lezen van het maandblad.
Zelfs de excursies en de bierproefavonden heb ik nog nooit bezocht, ondanks dat ik dit al jaren wil doen.
Maar tussen 'willen' en 'doen' zit een groot gat, en daarbij komt ook nog eens de afstand die ik moet overbruggen met de auto (trein is geen optie), en de tijd vrij hebben op het juiste moment.

Waarschijnlijk ben jij dan direkt het jongste bestuurslid.

Veel plezier en succes.
 :degroeten:
Theo

Jacques

Heel goed Jeroen.

Zoals je wel ondertussen begrepen hebt draag ik PINT een warm hart toe. Al vanaf het jaar van de oprichting ben ik lid van deze club.

JeroenCV

Dank jullie wel voor de blije berichten. Ik zal mijn best doen. Ook zal ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van ontwikkelingen.

groeten
Jeroen

ps. Theo ja ik ben inderdaad de jongste.

Adrie

Goed initiatief, Jeroen. Heb je al een idee welke taken je op je gaat nemen? Ik stem voor een actie om kunstmatige zoetstoffen uit bier te weren!

JeroenCV

Citaat van: Adrie op 31-10-2006  09:05 uGoed initiatief, Jeroen. Heb je al een idee welke taken je op je gaat nemen? Ik stem voor een actie om kunstmatige zoetstoffen uit bier te weren!

Als ik bij de algemene leden vergadering in april wordt aangenomen ga ik zeer waarschijnlijk de regio's van PINT coördineren.

Jasperboe

Toch fijn om te weten wat PINT is  ???

oranjeboombiertje


JeroenCV

Citaat van: Jasperboe op 08-01-2007  23:20 uToch fijn om te weten wat PINT is  ???

SCHANDALIG!!!! :neenee:

Maar kijk inderdaad eens op www.pint.nl

PINT staat voor Promotie INformatie Traditioneel bier. We zijn lid van de Europese Bier Consumenten Unie (EBCU). Wat wij doen is het promoten van traditioneel bier. We zijn een consumenten vereniging. We organiseren bijvoorbeeld bierfestivals, bierproefavonden etc. Daarnaast hebben we allerlei kleine acties en voordelen voor leden. Maar laat ik niet te veel reclame maken, kijk op de website, en als je ons steunt wordt lid.

hansvdm

Veel succes..

Al weer jaren lid van pint, actief als het gaat om de pint proefavonden. In Leiden proeven we de 1e maandag van de maand, een zeer leuke club met een goed gezelschap. Je bent natuurlijk altijd welkom om een mee te proeven  :)

De "leidsebierproefclub" is ook actief op festivals, en via vastproeflid Arjan te Hoonte wordt nu ook al weer de 3e tour de geuze georganiseerd met een eigen bus. Zo nu en dan worden ook festivals in het buitenland bezocht. We zijn we b.v. in (beperkt) groepsverband verschillende keren naar Engeland en Duitsland geweest.

Op de bierproefavond doet iedereen actief mee met het invullen van het proefformulier, vervolgens wordt iemand gevraagd het bier te bespreken, gevolgd door de inbreng van de hele groep. Dus geen lezingen van de bierproefleider, maar echt deelname van iedere proever. Natuurlijk heeft onze bierproefleider Jos Pureveen ook een eigen website gemaakt: www.xs4all.nl/~josp

Wat pint beter kan doen is het promoten van traditioneel bier van goede kwaliteit! Aan dat laatste schort het nog wel eens op pintfestivals, al zal dat de gemiddelde bezoeker van b.v. het bokbierfestival een worst wezen.. Maar als je de winnaar van tap moet halen wegens infectie... komt dat toch niet zo prof. over... Men kan denk ik veel leren van de Camra (al hebben die de luxe nu meer dan 70.000 leden te hebben).

Pint leeft voor mij dus vooral op de maandelijkse proefavond en ook het blad is altijd wel het lezen waard!

p.s.
Wie niet weet wat pint is, weet ongetwijfeld ook niet wat camra is... dus hierbij www.camra.org.uk

JeroenCV

Citaat van: JeroenCV op 05-01-2007  08:13 uAls ik bij de algemene leden vergadering in april wordt aangenomen ga ik zeer waarschijnlijk de regio's van PINT coördineren.

Afgelopen zaterdag was dus de ALV en men vond mij wel geschikt voor de functie regio-coordinator. Dus nu is het echt officieel. Ik ben PINT bestuurslid.

Jacques

Jeroen,

Van harte gefeliciteerd met jouw benoeming.

bazje

Jeroen,

Proficiat !

Caspar

Gefeliciteerd Jeroen!

Ik las in de nieuwste Pint dat het organisatorisch even niet zo heel lekker gaat met de vereniging. Jouw hulp kunnen ze goed gebruiken  :duimop:.

Groet Caspar

JeroenCV

Dank voor de felicitaties

Citaat van: Caspar op 16-04-2007  17:34 uIk las in de nieuwste Pint dat het organisatorisch even niet zo heel lekker gaat met de vereniging. Jouw hulp kunnen ze goed gebruiken  :duimop:.

Inderdaad. We hebben twee vacatures voor bestuursleden. Een voor een PR-persoon en een voor een bestuurslid acties. Dus wie zich geroepen voelt kan zich bij mij of bij een van de overige bestuursleden melden!


halikidee

Ha die Jeroen,

Nog gefeliciteerd met je benoeming/verkiezen als regiocoordinator bij PINT.
Ik zal je vast en zeker nog wel eens tegen komen tijdens proefavond(en), bestuursvergadering(en) van Pint Noord-Brabant.
En natuurlijk ook op andere festivals/gelegenheden.


Eduard

De halfjaarlijkse EBCU-meeting wordt eind mei in Oslo georganiseerd. Ik vroeg me af of er nog iemand van dit forum voor Pint heen zou gaan?

JeroenCV

Namens PINT zijn er daar natuurlijk ook afgevaardigden. Ik zelf ben dat niet. De afgevaardigden zijn niet actief op dit forum, maar wel op de hoogte van het bestaan van het forum.

JeroenCV

Mensen,

Ik heb in dit onderwerp een paar jaar geleden bekend gemaakt dat ik kandidaat voor een bestuursfunctie was. En later dat ik inderdaad in het bestuur van PINT was gekozen.

Nu is het tijd voor een volgende stap.
Kijk eens op deze website:
http://www.pint.nl/pint/bestuur_alv2009.htm

Hier is mijn kandidaatstelling voor de functie van voorzitter te vinden.
Voor de PINT leden hier, die niet naar het ONK gaan, komt allen naar de ALV.

Groet
Jeroen

De-Geert

Hey Jeroen,

Alvast gefeliciteerd! Leuk om te horen dat jij voorzitter wordt, goed voor Pint en voor de Nederlandse biercultuur.

CiteerIk zou graag de gewone man die naast zijn pilsje op vrijdagmiddag ook wel eens een speciaal bier uit het vak bij de Albert Heijn haalt willen bereiken
:duimop:
CiteerDaarnaast is er in Nederland een hele grote groep van thuis/hobbybrouwers. Ik denk dat PINT zeker iets voor deze bierkenners kan betekenen.
Ik hoop het   :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.