Carafa dehusked

Gestart door Adrie, 27-08-2002 14:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrie

Brouwvrienden,

Naar aanleiding van de Rochefort 8 die wij allen gaan brouwen het volgende. Van Carafa dehusked worden de kafjes verwijderd om te sterke bitterheid tegen te gaan. Gebeurt dit voor of na het branden van de mout? Ik stel deze vraag omdat ik niet meer (tijdig) aan Carafa dehusked kon komen in ik van plan ben om chocolademout te nemen en na het schroten de kafjes eruit te zeven. Krijg ik dan een vergelijkbare mout of moet ik toch andere smaken verwachten?

Groeten,

A3

fritz

Oeps A3,

Ik denk dat je de vraag in het verkeerde forumonderdeel hebt gepost ...  :o

Voor de rest kan ik je spijtig genoeg niet direct helpen.  Waar was je van plan je carafa te bestellen?

Groeten,

Fritz

Adrie

Sorry, sorry  :-[, heren. Ik zal voortaan beter opletten waar ik vragen moet posten (ik zou dat onderhand toch wel moeten weten).

Een zoektocht op internet heeft het volgende opgeleverd: de kafjes worden voor het roosteren al verwijderd, volgens een proces dat vergeleken kan worden met het slijpen van rijst. Hiermee wordt ongeveer 60% van elk kafje verwijderd, dus niet helemaal.

Of het gebruik van gezeefde geschrote chocolademout hiermee vergelijkbaar is, blijft vooralsnog ongewis. Volgens Weyermann, de producent, geeft het procedé een intense, geroosterde, doch niet bittere smaak aan de mout.

Groeten,

A3

Adrie


CiteerWaar was je van plan je carafa te bestellen?

In de thread over de Rochefort schreef Jan Willem dat deze te bestellen is bij Brouwland (waarom wordt deze site trouwens niet gesponsord door Brouwland, ze verdienen genoeg aan ons) onder de naam "ontbitterde chocolademout". De fabrikant (Weyermann) staat er ook bij. Helaas kwam ik hier te laat achter om deze nog te bestellen voordat we gaan brouwen.

Groeten,

A3

fritz

Hoi A3,

I dacht dat je sowieso carafa bij Brouland had besteld, maar dat die er niet was.  Ik zou er een van de komende dagan willen gaan kopen, vandaar de vraag.

Groetjes,

fritz

Adrie

Heren, we dwalen af. De vraag blijft: heeft iemand ervaring met het gebruik van chocolademout met uitgezeefde kafjes en levert dit een vergelijkbare smaak op als gebruik van Carafa Dehusked?

Zo niet, dan kan deze vraag hopelijk beantwoord worden na de proefsessie met de Rochefort 8-en.

Groeten,

A3

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.