Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: 27/28/29-10-2006 29e Pint Bokbier festival  (gelezen 6219 keer)

Offline Johannes

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • De Brouwketel
Re: 27/28/29-10-2006 29e Pint Bokbier festival
« Reactie #25 Gepost op: 31-10-2006 20:22 u »
Volgens mij komt dit door dat de eisen aan een bok volgens het boekje van Derek best wel breed zijn. Dus kan je er vanalles in deze categorie mieteren; en dat gebeurt dus ook.

Dacht jij dat commerciele brouwers de biertypengids erbij pakken alvorens een bokrecept samen te stellen? Onzin!

Bovendien zijn de door Derek Walsh omschreven types geen eisen, maar de grote gemene deler van alles wat als bok wordt verkocht.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Drents Hopbier

• Super lid
  • Land: nl
Re: 27/28/29-10-2006 29e Pint Bokbier festival
« Reactie #26 Gepost op: 31-10-2006 20:49 u »

Volgens mij komt dit door dat de eisen aan een bok volgens het boekje van Derek best wel breed zijn. Dus kan je er vanalles in deze categorie mieteren; en dat gebeurt dus ook.
Ik denk dat een commerciŽle brouwer zich van eisen uit genoemd boekje niets aantrekt. Aan de eisen van het CBK (Bierbesluit) dienen ze zich wel te houden, maar die zijn voor bokbier heel ruim (alleen stamwortgehalte van 15,5 of hoger).

Hopbier

Tags: PINT