Brouwapparatuur bestellen uit de US

Gestart door Pieter., 10-07-2006 00:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieter.

Hallo allen,

De onderdelen die ik nodig heb voor mijn RIMS zijn bijna compleet al mis ik nog een Phil's False bottom, ik heb natturlijk al voldoende rond gekeken waar deze te koop zijn. Deze False Bottom is een typisch Amerikaans product en ik ben ze ook nog niet tegengekomen op Engelse of Nederlands/Belgische verkooppunten. De enigste RvR uitvoering die ik zoek is oa verkrijgbaar bij Beer, Beer and more Beer voor een prijs van ca 21 dollar, alleen de verzendkosten rijzen de pan uit, ca 64 dollar!

Iemand die ervaring heeft met het bestellen van producten uit de US tegen redelijke verzendkosten?

Vriendelijke groeten,
Pieter

Hans (Lagos)

Via dit  bedrijf in Florida heb ik mijn fermenteervat voor ongeveer de helft van de gangbare prijs ontvangen, zij kunnen verschillende zendingen voor je ontvangen en dan gezamenlijk verzenden, let op dat het soms voordeliger is om kleine orders te plaatsen zodat de douane (lees: De hyena's) niet zo snel bloed ruiken.
Persoonlijk is mij ervaring is Spanje dat als je niet met een doos komt die boven de betreffende diender uitreikt en met een bedrag niet hoger dan ongeveer 200 € ik nog nooit lastig gevallen ben.

Helaas hebben de Hollanders te maken met een mentaliteit van ambtenaren waar mijn broek van afzakt.

Gr. Hans

Brewzilla

Hallo Pieter64,

Met een "Phil's False bottom" bedoel je hopelijk een RVS filterplaat (zoals deze: http://morebeer.com/product.html?product_id=15571).

De originele "Phil's Phalse Bottom" (http://www.listermann.com/Store/Details.asp?ID=935) is gemaakt van kunststof en is geen aanrader. Hij heeft de neiging om te gaan drijven en door de dikte van de plaat (uit mijn hoofd 3 à 4 mm) zijn de gaatjes na gebruik moeilijk schoon te maken.

Misschien heb ik andere berichten gemist, maar heeft je maischketel een vlakke of een holle bodem?

Grtz, Brewzilla

Pieter.

Ik bedoel inderdaad de RVS versie. Mijn maisch/kookpan heeft een vlakke bodem (elektrische weck pan in RVS)

Vrg,
Pieter

Brewzilla

Je zou daar ook een vlakke filterbodem in kunnen plaatsen, b.v. op korte pootjes gemaakt van RVS-bouten en van die 'bolle' moeren.

Voor een optimale afsluiting zou je de plaats iets kleiner moeten maken dan de binnendiameter van de ketel. Als je dan een siliconenslang in de lengte doorsnijdt en vervolgens om de rand van de filterplaat doet, krijg je het beste resultaat.

Grtz, Brewzilla

Harold

Heb in een ketel (diameter 58 cm) een filterbodem (1mm rvs, gaatjes 1,5mm afstand 3mm hoh) op maat laten knippen bij kabel zaandam;ondergrens 57,8 bovengrens 58,0 cm; €75 voor de plaat, €25 voor knippen. Afstandhouder tot de bodem met bouten en  moertjes. Werkt goed. Geen gedonder met slangen (die ook nooit precies passen). M.i. aanrader. Concurerend met het bestellen in VS

Pieter.

Ik heb natuurlijk ook al zitten denken om zelf wat te maken, RVS geperforeerde plaat met gaatjes van de juiste diameter ben ik nog niet tegengekomen, boren in RVS is een crime, 3 gaatjes en je boortje is bot (kan ze wel zelf slijpen maar toch) De juiste kunststof plaat heb ik ook nog niet gezien helaas.

Andere optie is toch een HERMS, ik heb dan wel weer een geschikte koelbox en diverse meters rood koperen buis nodig, alleen het systeem wat ik op het oog had is zo lekker simpel...

Vrg,
Pieter

Brewzilla

Kabel Zaandam (http://www.kabelzaandam.nl/) is inderdaad een goed adres voor geperforeerde platen. Volgens mij komen de meeste filterplaten die we bij 't Wort Wat gebruiken daar vandaan. Als je niet in de buurt woont kun je zelfs on-line bestellen, maar misschien is dat alleen voor bedrijven. Kwestie van even bellen en navragen...

> Andere optie is toch een HERMS
Die kan ik eerlijk gezegd niet volgen. Zowel bij een RIMS als bij een HERMS heb je in je maischketel een filterplaat nodig om te zorgen dat je alleen het vloeibare deel van je maisch rondpompt. Toch?

Grtz, JW

Pieter.

Citaat van: Brewzilla op 10-07-2006  23:27 u> Andere optie is toch een HERMS
Die kan ik eerlijk gezegd niet volgen. Zowel bij een RIMS als bij een HERMS heb je in je maischketel een filterplaat nodig om te zorgen dat je alleen het vloeibare deel van je maisch rondpompt. Toch?

Grtz, JW

De maisch/kook ketel dient dan als warmwater vat waar ik dan een spiraal van koperen buis in plaats, de koelbox dient dan om te maischen, aangezien de verwarming van het wort via de koperen spiraal verloopt hoeft de koelbox geen dubbele bodem te hebben, een soort van wortverzamel pijp aangepast aan de bodem voldoet dan. Bij jou Leidsche RIMS heb je een dubbele bodem nodig omdat de maisch anders aan kan branden.

Vriendelijke groeten,
Pieter


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.