Siliconen slang

Gestart door BuBS, 08-03-2006 20:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BuBS

Hi iedereen,

Ik zoek siliconen slang met een inwendige diameter van 7 a 8 mm.
Wie weet waar ik die kan kopen, Brouwland heeft enkel 9 mm.
En dat is te breed, de slang moet over een pijpje van 9 mm.

Alvast bedankt,
Kees

Jacques

Hoi Kees,

Wat is er mis met een slangenklem?

EBC

Ken je geen lasser die er een pijpje van 12 van kan maken?

EBC

De kleine hevels van Brouwland (Deltabrouwers cursus hevels), hebben (hadden) een meter siliconenslang van inwendig 8, uitwendig 10,  018.015.8

BuBS

Hi Jasper,

Dat heb al geprobeerd, maar deze zijn te dun en klappen dubbel.
Misschien toch maar proberen met passende slangenklemmetjes, of geduld hebben en wachten op Jacco de W.

Gr Kees

jorius


BuBS

Hi Joris,

Bedankt, ik heb de slang al besteld.

Gr Kees

Foxy

hallo,
ik heb mijn siliconeslang besteld bij www.fluortech.nl  hebben hem meteen opgestuurd nog voor dat ik betaald had omdat hij anders niet meer meekon voor verzending, dat is pas service toch had hem de andere dag al in huis. wildkamp in kampen had hem niet op voorraad moest besteld worden en was vreselijk duur.
Foxy :)

Joran

Is die 9 mm siliconen slang van Brouwland rekbaar? Kan ik die over een 12 of zelfs 14 mm pijp wurmen?

jelle

Citaat van: Joran op 15-11-2009  12:41 uIs die 9 mm siliconen slang van Brouwland rekbaar? Kan ik die over een 12 of zelfs 14 mm pijp wurmen?
Dat gaat wel lukken.
Eventueel kun je de slang schuin afsnijden dan is het gat groter.
Wat je wel kan krijgen is dat de slang na verloop van tijd gaat scheuren op de rand van de buis.

Groet Jelle

Joran

Of is er een plek waar ik gemakkelijk aan 12 mm slang kan komen. Heb nu volgens mij een PVC slang van de bouwmarkt voor mijn hevelfilter. En wil het graag "goed" doen. De slang die er nu op zit heeft een binnenmaat van 14mm, maar de koperpijp is 12mm (met een hulsje erop gesoldeerd om hem 14 te maken). Gaat volgens mij wel lukken met die 9mm als ik dat hulsje eraf soldeer.

Jacques

Citaat van: jelle op 15-11-2009  12:45 uWat je wel kan krijgen is dat de slang na verloop van tijd gaat scheuren op de rand van de buis.

Daarom is het verstandig de slangen wat langer te nemen. Een stukje afsnijden van een wat te lange slang is goedkoper dan een compleet nieuwe slang te moeten kopen.

Overigens kun je ook via een lid van dit forum silicone slang kopen. Zie hier.

Joran

@Jacques, bedankt voor de tip. Ik heb hem een PM gestuurd. Ohnee... een PB :)

Joran

Kan ik zonder meer http://www.Brouwmarkt.nl/catalog/plastic-kraan-middel-p-376.html gebruiken in de siliconen slang van mijn hevelfilter?

Ronnie

Terwijl we het hier over siliconeslangen hebben:

In mijn vorig leven heb ik voor het bedrijf een processing machine gekocht waar gewapende siliconeslangen op zaten. Die waren zowel binnen als buiten silicone en er zat een geweven nylonkoordwapening in. Zeer veel gelijkenis met de hardere PVC gewapende slangen.
Het was een Amerikaanse M/c.

Heb me al gek gezocht waar dit soort siliconeslang te krijgen is.
Iemand een idee?

Edgar

Ja ik heb ze, die zijn super. Drongensesteenweg in Gent, als je van Drongen komt aan de linker kant, zit een slangen- en koppelingenwinkel ergens in het midden. Ben even de naam kwijt. Duur spul, dat wel, maar top.


Gevonden:

A & BS BVBA
Drongensesteenweg 18
9000 Gent
Hoofd: 09 236 10 55
Fax: 09 236 19 57


Deze dingen:
http://www.westernrubbers-india.com/tubing.html
http://www.nkrubber.net/silicon-braided-hose.html

Ronnie

Ha, fantastisch! Thanks Edgar. Ken die winkel, heb daar rechtover nog nieuwe rollagers (roulementen in 't Vlaams) voor mijn Was M/c gekocht, wist niet dat die dat had.

Edgar

Hij heeft ook vlinderkleppen en bolkranen. Beetje aparte gasten maar behulpzaam. Trouwens ik moet ook mijn roelement vernieuwen, maar dat is een heidens karwei met poelietrekker en slijpen met de dremel en zo. Petje af als je dat is gelukt.

Ronnie

Citaat van: Edgar op 18-11-2009  19:57 uHij heeft ook vlinderkleppen en bolkranen...
Ja, daar hebben ze het Legris 3wegs kraantje dat ik gebruikte in mijn bottelsetje elders op dit forum beschreven.
Heb er een klein poulietrekkertje gekocht en ging als een fluitje van een cent. Kost nog steeds veel goedkoper dan laten herstellen.

jpt

Het is niet helemaal actueel meer voor de vraagsteller, maar als je iets dergelijks zoekt, google eens op 'drinkpress'.  Ze maken gewapende flexibele kabels met een temperatuurbereik tot 120 ºC. Dit soort slangen worden ook professioneel gebruikt, met name omdat het hete loog aankan.

Volgens mij kan dit bedrijf er zelfs elk gewenst koppelstuk op zetten: http://www.thmg.nl/Producten/Slangen/Rubber-slangen/Levensmiddelenslangen/Alimentari.aspx

Let wel, goedkoop is het niet, vanaf ~ € 11 per meter.

RobinB

Mooie slang, maar als siliconenslang in de range van € 5/ m is, een beetje overkill. :)

jpt

Mogelijk, het is misschien verstandig om al je opties na te gaan.

ypenga

Wat is kortstondig? 10 minuten?
 Temperatuurbereik: van -15 °C tot maximaal +95 °C, kortstondig tot 120 °C

RobinB

Dat weet de fabrikant waarschijnlijk?
Bij siliconen overigens geen issue, dat kan tegen 200+ grC ;)


(maar de tijd dat je >95 grC verpompt/afloopt bij brouwen zal nooit erg lang zijn)

SeekingBeer

Ja maar die slang uit die link hierboven kan zelfs tegen radioactieve straling...

CiteerResists oxidation, ozone and radiation


http://www.nkrubber.net/silicon-braided-hose.html

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.