Auteur Topic: Foto’s plaatsen op dit forum via imageshack of andere imagehosters  (gelezen 64817 keer)

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Foto’s die nog niet ergens geplaatst zijn op het internet kun je op het forum laten zien via een hoster van afbeeldingen. Als je foto al ergens op internet staat, kun je een link opnemen in je bericht. Zie hiervoor het bericht hieronder.

Zorg er voor dat de afbeelding qua bestandsgrootte beperkt blijft tot maximaal 100 Kb. Verander zo nodig de afbeelding qua bestandsgrootte met een programma als InfanView of een ander daarvoor geschikt programma.
Doe dit voordat je de foto plaatst bij een imagehoster!

Een foto plaatsen via imagehoster werkt als volgt:

Post je plaatje bij de hoster
1. Ga naar bijvoorbeeld http://www.mijnalbum.nl/
2. Upload je plaatje
3. Kopieer het internetadres van de foto door deze eerst te selecteren en daarna te kopiëren met <ctrl> C

Post je plaatje in je bericht
1. Plaats een bericht
2. Plak de link van de webhoster met <ctrl> V

Zie het bericht hierna hoe je er voor kunt zorgen dat de foto meteen te zien is op het forum in plaats van enkel een link.
In cervisia veritas

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Foto’s plaatsen op het forum via imageshack
« Reactie #1 Gepost op: 05-11-2007 05:45 u »
Als een foto of een plaatje al ergens anders op het internet staat kun je deze ook hier op het forum laten zien. Let daarbij op dat je niet auteursrechten schendt. Het is natuurlijk geen probleem om hier te linken naar een foto op je eigen website of naar een eigen foto die je al geplaatst hebt bij een imagehoster.

Ga als volgt te werk.

- Ga naar de plaats op het internet waar de foto te vinden is.
- Kopieer vervolgens de locatie waar de foto te vinden is (met de rechtermuisklop op de foto klikken).
- Plak de link in het berichtenvenster met Ctrl-V
- Selecteer de link en klik op het icoontje .
- Nog makkelijker is het door eerst op het icoontje
   te klikken en dan de link te plakken met Ctrl-V.

Voor het geval je het icoontje niet weet te vinden, kijk op het onderstaande plaatje.

- In het berichtenvenester krijg je de volgende code te zien (zonder spaties tussen de rechte haken en 'img'):

Citaat
[ img ]link[ /img ]
- Gebruik een directe link naar het plaatje. (Dus geen forum link of een zogenaamde "embedding link".
- Verzend het bericht als je klaar bent of bekijk vooraf het resultaat met de knop 'Bekijken'.

Via deze methode kunnen ook afbeeldingen die ergens op een willekeurige website staan hier op het forum getoond worden. (Zie ook de opmerking over auteursrechten hierboven.) Soms lukt dit echter niet. Als beheerder van  een website kun je namelijk voorkomen dat afbeeldingen op een andere site te zien zijn.
Bier is een complexe drank, laten we het brouwen ervan simpel houden.
Biertypen komen en gaan, bier zal altijd bestaan!

Offline Caspar

• Super lid
  • www.dehoutenschuur.nl
    • De Houten Schuur
Re: Foto’s plaatsen op dit forum via imageshack of andere imagehosters
« Reactie #2 Gepost op: 14-12-2007 09:44 u »
Ik wil mensen die posten via imageshack wel verzoeken om geen thumbnails op het forum te plaatsen. Als je de foto wil vergroten wordt je inderdaad meteen bekogeld met pop-ups. Post gewoon de foto in full-size, dat scheelt veel rommel en ergenis :weetniet:.

Groet Caspar
Planning: ?
Volgende brouwsessie: Imperial Oatmeal Stout, Barley Wine
Gistvat: -
Voorraad: Saison, (D)IPA, Quadrupel, Arrogante Bastaard, Doppelbock, Pale Ale, Tripel, Baltic Porter

Offline Edgar

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 14-12-2007 10:17 u »
Ik wil mensen die posten via imageshack wel verzoeken om geen thumbnails op het forum te plaatsen. Als je de foto wil vergroten wordt je inderdaad meteen bekogeld met pop-ups. Post gewoon de foto in full-size, dat scheelt veel rommel en ergenis :weetniet:.

Ik zie toch ook graag thumbnails. Met Opera en Firefox heb ik helemaal geen last van popups. De fullsize foto's duren soms een eeuwigheid om te laden omdat mensen vergeten ze te verkleinen naar maximaal een paar honderd kB. Threads met veel foto's zijn zo lastig te bekijken. Dus als je per se de foto in de htread wil plaatsen, doe dan iedereen een plezier (vooral degenen met een niet-al-te-snelle verbinding) en verklein ze naar een deftig formaat. Irfanview is een excellente viewer om dat te doen (Image>Resize/Resample).
lagering: geboortedubbel
gisting: tripel op de gistkoek van de dubbel (Westmalle/Hoegaarden mix)

Offline Caspar

• Super lid
  • www.dehoutenschuur.nl
    • De Houten Schuur
« Reactie #4 Gepost op: 14-12-2007 11:09 u »
verklein ze naar een deftig formaat.

Inderdaad, goed punt!
Planning: ?
Volgende brouwsessie: Imperial Oatmeal Stout, Barley Wine
Gistvat: -
Voorraad: Saison, (D)IPA, Quadrupel, Arrogante Bastaard, Doppelbock, Pale Ale, Tripel, Baltic Porter

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #5 Gepost op: 04-01-2008 20:43 u »
Door de foto's te verkleinen naar een formaat van maximaal 100 Kb voordat je ze upload kunnen de foto's rechtstreeks op het forum getoond worden zonder een lange tijd voor het downloaden. Degenen die nog steeds geen Firefox of Opera gebruiken worden dan ook niet bestookt door popups.

Het een ander betekent dat verzocht wordt geen foto's direct vanaf een camera weg te zetten op een imagehoster maar eerste te zorgen voor een verkleining van een foto.

Offline EBC

• Super lid
  • Beer blings us together.
« Reactie #6 Gepost op: 09-03-2008 21:03 u »
Mensen,

Vandaag kijk ik weer op het forum en terwijl je aan het lezen bent, verschuift het scherm steeds, zodat je eigenlijk gek wordt. De oorzaak is die full size fotoos.

Post nu toch alsjeblieft thumbnails. Die nemen minder ruimte in, zodat het scherm tijdens het laden van de pagina gewoon blijft staan en niet steeds doorscrollt.

Ik begin de lol te verliezen.... :echtboos: :echtboos: :echtboos: Foto's zijn toevoegingen, geen hoofdzaak. Thumbnails graag!
Hoppin´ into twentyten...

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #7 Gepost op: 09-03-2008 21:30 u »
Thumbnails zijn voor mijn gevoel te klein. Ik zie graag foto's wat groter zonder eerst naar de fotohoster te moeten gaan.
Overigens verschuift er bij mij niets. Welke browser gebruik je Jasper?

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #8 Gepost op: 09-03-2008 21:37 u »
Ik ben voor grote foto's. Wel eerst verkleinen naar rond de 100 kb natuurlijk. Doe ik altijd.
In cervisia veritas

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • The-force online
« Reactie #9 Gepost op: 09-03-2008 21:48 u »
Ik verklein de foto's eerst tot een formaat van 800x600 dit lijkt mij net acceptabel, of is 640x480 beter ?
BrouwVisie 1.96
Probeer het maar eens : Een echte Real ale brouwen !!
BNR Fles = Bruine Nederlandse Retour fles :)

Offline EBC

• Super lid
  • Beer blings us together.
« Reactie #10 Gepost op: 09-03-2008 21:50 u »
Ik gebruik gewoon Internet Explorer. Zolang de pagina laadt, wordt hij steeds 'geresized' omdat foto's beginnen als enkele regel, dan wordt iets later de ware grootte bekend en worden ze opgeblazen en verschuift de pagina. Als het laden wat langer duurt, verdwijnt de tekst steeds weer van je scherm. Erg hinderlijk, want lezen kan pas als het laden geheel klaar is.
En ik heb ook een heel snelle internetverbinding, daar ligt het ook niet aan.

Mijn PC is een laptop met standaard build van EDS, 's werelds grootste IT dienstverlener  :D. Meer standaard en gemiddeld dan mijn machine bestaat niet. Het is bovendien een van de snelste laptops die Dell maakt.

Maar ok, misschien is het niet zozeer thumbnail of niet, maar de grootte van het bestand. En oorzaak van momentane verstoringen op het net. Misschien ben ik wel te verwend en ongeduldig. Maar toch denk ik dat kleine plaatjes sneller werken en overzichtelijker zijn. Ik zie liever thumbnails dan die grote posters.
Hoppin´ into twentyten...

Offline Adrie

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Kick af van je energieverslaving!
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #11 Gepost op: 09-03-2008 21:51 u »
Ik verklein altijd tot 500 bij 375. Is nog heel goed zichtbaar en neemt niet teveel ruimte in.

Offline thibolleke

• Super lid
  • beerteam world press
« Reactie #12 Gepost op: 09-03-2008 21:55 u »
EBC, je hebt het onder andere over mijn foto's?
Ik poste vroeger altijd thumbnails, maar die vind ik te klein. En ik heb ook liever rechtstreeks een foto te zien.

Ik verklein mijn foto's nooit voor ik ze upload. Maar als ik foto's trek die bedoeld zijn voor dit forum zet ik de kwaliteit altijd lager. (Maar wat is laag bij een 10 mega pixel camera  :weetniet:)

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • The-force online
« Reactie #13 Gepost op: 09-03-2008 21:59 u »
Ik verklein mijn foto's nooit voor ik ze upload.

Foei  :police: dat is dus vaak 500 kb tot 1 mb per foto!! Dat duurt bij sommige ff. Je kunt ze het beste eerst met een foto-proggie verkleinen tot acceptabel formaat. Kost iets meer tijd, maar is voor velen wel prettiger. Of in een foto album zetten, dan maakt het niet uit. ;)
BrouwVisie 1.96
Probeer het maar eens : Een echte Real ale brouwen !!
BNR Fles = Bruine Nederlandse Retour fles :)

Offline Edgar

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #14 Gepost op: 09-03-2008 22:34 u »
Inderdaad thibolleke, da's geen 'net' internetgedrag ;)  Maar het kan zijn dat jouw plaatjessite het zelf al doet? Ik herinner me geen ellenlange wachttijden voor jouw foto's (mijn verbinding is toch redelijk traag; 100 kB/s).

Irfanview vind ik een mooi klein en handig programma voor het bewerken/croppen/resizen/hernoemen van foto's, ook vele in één keer.

Offline thibolleke

• Super lid
  • beerteam world press
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2008 00:03 u »
Hoe kan ik zien hoe groot de bestanden zijn die ik upload?

Ik gebruik imageshack. En daar kan je fotos uploaden van max 1,5 mb. Maar hij upload zonder probleem wel fotos van 4,5 mb. Volgens mij verkleind Imageshack die dan automatisch?
Zelf heb ik een snelle internet verbinding, dus bij mij valt het nooit op of iets een groot of klein bestand is.

Ah ik heb het net getest. Een foto van mij is 87 kb groot. Goed he  ;D

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2008 00:18 u »
Hoe kan ik zien hoe groot de bestanden zijn die ik upload?
Via Windows verkenner;D

Ik plaats tegenwoordig foto's van max 50Kb. Via xs.to (dank voor de tip, hoppermans! :duimop:). Ik maak een kopie van een originele afbeelding en via MS Office Picture Manager comprimeer ik deze. Nog geen klachten gehad!  ;D
PINT-lid!

Offline Edgar

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #17 Gepost op: 10-03-2008 13:20 u »
Naar aanleiding van een opmerking van bazje in een andere draad: persoonlijk vind ik een foto zonder commentaar niet interessant. Niet voor niets is staat onder bijna elke gepubliceerde foto een onderschrift. Een onderschriftje, al is het maar heel beknopt, plaats de afbeelding in context en voegt heel veel toe. Ook het aanduiden van personen kan erg aangenaam zijn.

Het is extra werk, maar ik zie liever 10 foto's met onderschrift dan 50 zonder.

Offline Edgar

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #18 Gepost op: 10-03-2008 15:06 u »
Als je last hebt van die popups, moet je misschien eens kritisch naar je browser(-instellingen) kijken. Met Opera voor Windows heb ik daar geen last van, en met Firefox ook niet. Ik vind die thumbnails ideaal. Beter nog vind ik een linkje naar een fotoalbum. Dat laadt apart zodat je er geen last van hebt op het forumscherm. Zo heeft iedereen z'n eigen voorkeuren kennelijk.

Offline tn91780

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 29-04-2008 08:01 u »
Met welke hosting service hebben jullie de beste ervaring 

Tags: