Foto’s plaatsen op dit forum via imageshack of andere imagehosters

Gestart door MO, 01-02-2006 12:00 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

Zorg er voor dat de afbeelding qua bestandsgrootte beperkt blijft tot maximaal 200 Kb. Verander zo nodig de afbeelding qua bestandsgrootte met een programma als IrfanView of een ander daarvoor geschikt programma.
Doe dit voordat je de foto upload naar deze site of plaatst bij een imagehoster!

Vooral de leden met een minder snelle internetverbinding zullen je dankbaar zijn als je de foto verkleind. Daarnaast nemen de foto's minder ruimte in op de site en dat is ook wel prettig.



Er zijn twee manieren waarop je een afbeelding op dit forum kunt laten zien.
De eerste methode bestaat uit het uploaden van een foto naar deze site. Daarvoor moet je klikken op de regel " • Voeg een foto toe aan je post" die je boven het venster waarin je een nieuw bericht typt kunt vinden. Volg vervolgens de aanwijzingen op die je te zien krijgt.

De andere methode is hieronder beschreven.

Foto's die nog niet ergens geplaatst zijn op het internet kun je op het forum laten zien via een hoster van afbeeldingen. Als je foto al ergens op internet staat, kun je een link opnemen in je bericht. Zie hiervoor het bericht hieronder.


Een foto plaatsen via imagehoster werkt als volgt:

Post je plaatje bij de hoster
1. Ga naar bijvoorbeeld http://www.mijnalbum.nl/
2. Upload je plaatje
3. Kopieer het internetadres van de foto door deze eerst te selecteren en daarna te kopiëren met <ctrl> C

Post je plaatje in je bericht
1. Plaats een bericht
2. Plak de link van de webhoster met <ctrl> V

Zie het bericht hierna hoe je er voor kunt zorgen dat de foto meteen te zien is op het forum in plaats van enkel een link.

hansHalberstadt

Is er ook zo'n simpele service met soortgelijke procedure zonder noodzaak voor registratie etc voor het uploaden van filmpjes. Ik wil een filmpje van mijn koolzuurcompressor uploaden voor op het forum.
HansH

Oscar

Het blijft lastig... nog maar eens een werkwijze uitleggen:

Ga naar Tinypic.com of nl.tinypic.com (of een andere image hoster):


Klik op bladeren en selecteer het bestand (plaatje) dat je wilt uploaden en klik op openen :



Klik nu op Uploaden


Selecteer de gewenste link


En klik (Na rechtermuisknop klik) op Kopiereren (of CTRL+C)


Plak deze link in een nieuw bericht van dit forum dmv CTRL+V en selecteer deze link en klik op het Image icoontje:


Zie hier het resultaat....


Het plaatje zal nu in het bericht zichtbaar zijn...
---------------------------

Zo veel duidelijker kan ik het niet uitleggen. Als je dit niet snapt ben je niet meer te redden en zijn pc's niets voor jou.  ;D ;D





Rujoh

Het beste resultaat met foto's verkleinen is voor mij de uitgeklede versie van ()photoshopelements. Ik heb versie 5, en momenteel ligt versie 9 in de winkel.
Natuurlijk hoef je geen photoshopprogramma gebruiken, maar het is ook een beetje mijn hobby. ;)
Een goed alternatief is de eerder genoemde irvanfiew, maar ook GIMP (Nederlandstalig) kan ook.

Een risico wat je loopt als je een externe link plaatst, bijvoorbeeld naar de genoemde mijnalbum is, wanneer de link niet meer werkt (bijvoorbeeld als je langere tijd niet inlogd op mijnalbum) dat de afbeelding niet op het forum is te zien, je ziet dan een vierkant(je) met een rode X

Als je transparant rond je foto wilt hebben, zoals mijn avatar, moet je inderdaad een duurdere programma hebben, bijvoorbeeld photoshop.
Opslaan als png-bestand.

Succes.

Jacques

Citaat van: Raymond293 op 28-08-2011 &nbsp;20:03 uIk heb vroeger een dedicated image hosting site gemaakt voor een ander forum. Super eenvoudig en dummy proof. Als er behoefte aan is kan ik dat ook voor hier opzetten.

Kost dit geen schijfruimte bij de hoster? Om schijfruimte uit te sparen is gekozen voor externe imagehosters. Die zijn er genoeg... Sommige zijn beter dan andere. MijnAlbum is op zich prima maar een album moet bij een gratis account wel regelmatig bekeken worden. Zelf heb ik al jaren lang een betaald account bij Photobucket.com. Dat bevalt prima.

Raymond293

Kost wel schijfruimte uiteraard, maar de prijzen per mb zijn de laatste jaren sterk verminderd. En mijn ervaring is dat de omvang van de ge-uploade bestanden qua ruimte nogal meevalt. Het enige waar je op moet letten is het dataverkeer en je pakketgrootte.
Als je een maximum aangeeft van de foto's die ge-upload mogen worden heb je een sterk middel om de groei van je dataverkeer te beperken.

Persoonlijk vind ik een mijnalbum en photobucket oplossing zonde van een kwalitatief forum als deze. Als je in de archieven kijkt voor informatie (en dat gebeurt regelmatig) kom je onwijs veel verbroken links tegen van foto's die verwijderd zijn, terwijl de inhoud van de threads nog wel actueel zijn.


Jacques

Citaat van: Raymond293 op 28-08-2011 &nbsp;20:41 uKost wel schijfruimte uiteraard, maar de prijzen per mb zijn de laatste jaren sterk verminderd. En mijn ervaring is dat de omvang van de ge-uploade bestanden qua ruimte nogal meevalt. Het enige waar je op moet letten is het dataverkeer en je pakketgrootte.
Als je een maximum aangeeft van de foto's die ge-upload mogen worden heb je een sterk middel om de groei van je dataverkeer te beperken.

In het verleden kon men foto's naar deze site uploaden. Dat liep helemaal uit de hand. De vrije schijfruimte verdween als sneeuw voor de zon.
Vandaar dat deze oplossing is gekozen.

Die gebroken links zijn wel jammer. Maar dat is ook een kwestie van de juiste hoster kiezen als lid van dit forum of elk jaar een paar tientjes betalen aan een hoster. Je kunt dan ook je eigen vakantiefoto's langer online bewaren. Overigens worden heb ik Photobucket.com meerdere accounts en bij het gratis account dat ik heb voor mijn privé albums blijven de foto's keurig netjes beschikbaar.

Maar als jij een super goedkope hoster weet dan hoor ik dat graag per PM

Jacques

Dankzij de inspanningen van Raymond293 kunnen we sinds vandaag foto's op een andere manier uploaden.

Boven het venster waarin je een nieuw bericht plaatst zie je nu de volgende regel:
" • Voeg een foto toe aan je post"

Als je op deze tekst klik wordt er een venster geopend dat als volgt er uit ziet:


Selecteer de foto op jouw computer en klik op de knop "Upload".

Je krijgt vervolgens een nieuw venster dat er als volgt uitziet:


Klik op de tekst onder de regel "Kopieer deze code om in je post te zetten:
Dat kan met de muis maar veel simpeler is het ergens in de regel te klikken en op Ctrl+c te drukken.

Ga naar het bericht dat je aan het maken bent en plak daar de code, dat kan weer met de muis of door op Ctrl+v te drukken.

Het grote voordeel van deze methode is dat de foto's gehost worden door de site zelf, of beter gezegd op de wiki-site. De foto's blijven dus staan en kunnen niet weggehaald worden door een imagehoster die zijn beleid wijzigt.

Hoewel er vrij grote foto's kunnen worden geupload (tot 2 Mb) wil ik jullie toch vragen om de omvang van de foto's beperkt te houden. Ten eerste zie je de foto's wat sneller op het forum, ten tweede kost het mindere ruimte op de wiki-site en ten derde wordt er minder data getransporteerd en ook dat is gunstiger.

Een handig programma of de omvang van foto's te wijzigen is IrfanView, dat gratis te downloaden is.

Lorejas


Raymond293

En het automatisch resizen werkt ook prima :)

Misschien wel een goed idee om de optie van imageshack te verwijderen ;)

Jacques

Citaat van: Raymond293 op 24-10-2011 &nbsp;13:23 uEn het automatisch resizen werkt ook prima :)

Misschien wel een goed idee om de optie van imageshack te verwijderen ;)

Ik gun iedereen zijn eigen keuze. Scheelt ook wat schijfruimte...

Raymond293

Maar dan ga je wel voorbij aan het feit dan foto's van imageshack in de loop der tijd verdwijnen van het forum. Voor de volledigheid van een onderwerp is dat wel vervelend natuurlijk :)

Jacques

De foto's van Imageshack zijn tot nu toe steeds gebleven. Het was een andere imagehoster waarvan de foto's verdwenen. Maar je weet het nooit zeker wat een hoster gaat doen. Daar heb je wel gelijk in.

De tekst wil ik laten staan om te laten zien dat op meerdere manieren foto's geplaatst kunnen worden op het forum. De tekst van het eerste bericht zal ik aanpassen.

Ronald_

Citaat van: Raymond293 op 24-10-2011 &nbsp;13:23 uEn het automatisch resizen werkt ook prima :)

Maar als je een topic hebt met veel foto's automatisch geresized, dan wordt het toch wel wat langzamer.. Ik zou zoveel mogelijk verkleinen voor je upload..

Jacques

Citaat van: Ronald_ op 04-12-2011 &nbsp;21:45 uMaar als je een topic hebt met veel foto's automatisch geresized, dan wordt het toch wel wat langzamer.. Ik zou zoveel mogelijk verkleinen voor je upload..

Dit klopt.

Desondanks kun je vanaf deze avond grotere foto's uploaden, tot 3,6 MB. Dit zie je niet in de dialoog vensters. Het kost iets meer tijd.

Deze aanpassing is mogelijk door het overstappen naar een andere hoster waar meer ruimte beschikbaar is.

Bobb

Citaat van: Jacques op 22-10-2011 &nbsp;17:08 uSelecteer de foto op jouw computer en klik op de knop "Upload".

Je krijgt vervolgens een nieuw venster  ....

Het uploaden gaat maar het tweede scherm met de code verschijnt niet?

Jacques

Citaat van: Bobb op 06-05-2021 &nbsp;17:13 uHet uploaden gaat maar het tweede scherm met de code verschijnt niet?

Dan is waarschijnlijk de afbeelding te groot. Verklein eerst de afbeelding. Dit kan ook op je mobiel met de juist app.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.