|
Jacques
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 29-04-2008 08:29 u » |
|
xs.to werkte heel snel, maar deze wordt wel steeds trager heb ik gemerkt.
|
|
|
|
|
|
Bier is een complexe drank, laten we het brouwen ervan simpel houden. Biertypen komen en gaan, bier zal altijd bestaan!
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 29-04-2008 08:47 u » |
|
maar deze wordt wel steeds trager heb ik gemerkt.
Wat een impact heeft dit forum toch! We hebben dan nu al 2 servers in de vertraging gebracht... 
|
|
|
|
|
|
Brouwvisie 1.96Vergisting:Am. Pils, Saison BNR Fles = Bruine Nederlandse Retour fles 
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 05-07-2008 11:36 u » |
|
Ik zie velen nog stunten met het plaats van foto's en/of plaatjes en merk dan dat die persoon de verkeerde link heeft gekopieerd. Zie onder voor een link naar het juiste plaatje in origineel formaat (voor xs.to )  En onderstaand voor Imageshack.us :  en deze voor nl.tinypic.com 
|
|
|
|
|
|
Brouwvisie 1.96Vergisting:Am. Pils, Saison BNR Fles = Bruine Nederlandse Retour fles 
|
|
|
|
|
|
PietO
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 24-12-2008 12:12 u » |
|
Misschien nog een tip voor Windows gebruikers om op een heel eenvoudige manier een of een aantal foto te "resizen" voordat je upload (scheelt upload tijd). Gebruik een van de powertoys van Microsoft (jaja, ik weet ...): Gebruik: "Image Resizer This PowerToy enables you to resize one or many image files. When resizing you can choose from one of four standard sizes or choose a size that you specify. You can also choose to resize the original image or create a new one. Right click any image(s) and select 'Resize Pictures' in the context menu." (van de windows verkenner / explorer) Download: http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exeSucces.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wilko
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 24-12-2008 12:22 u » |
|
Overigens: er zijn best ook wel een aantal ISPs in Nederland die je webspace aanbieden. Zit bij het normale abonnement inbegrepen. Ook daar kun je je fotootjes dus plaatsen. In ieder geval xs4all heeft deze faciliteit. Wilko (mijn fotootjes staan op m'n firewall FreeBSD - PCtje hier in de meterkast  Niet allemaal tegelijk bekijken, dan loop je tegen de 1Mb/s upstream snelheidsbeperking aan)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Henielma
ESB project
Super lid
Afwezig
Eerste glas eigen bier!
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 24-12-2008 12:49 u » |
|
via Imageshack kan je bij het uploaden het resizen aanvinken "resize image" en dan aangeven wat de resolutie mag worden, bijvoorbeeld 640x480. Dit gebruik ik normaal en werkt goed.
|
|
|
|
|
|
Geautomatiseerd maischen en gecontroleerd vergisten is zo gek nog niet. Vergisting online: Tcontrol
|
|
|
|
wilko
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 24-12-2008 13:19 u » |
|
UNIX/FreeBSD/Linux gebruikers zouden eens kunnen kijken naar 'xv'. Een oud stukje open source, maar het werkt vlot en eenvoudig.
Wilko
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jacques
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 24-12-2008 13:43 u » |
|
Misschien nog een tip voor Windows gebruikers om op een heel eenvoudige manier een of een aantal foto te "resizen" voordat je upload (scheelt upload tijd). Gebruik een van de powertoys van Microsoft (jaja, ik weet ...): Gebruik: "Image Resizer This PowerToy enables you to resize one or many image files. When resizing you can choose from one of four standard sizes or choose a size that you specify. You can also choose to resize the original image or create a new one. Right click any image(s) and select 'Resize Pictures' in the context menu." (van de windows verkenner / explorer) Download: http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exeSucces. Dit programma werkt alleen onder Windows XP en niet onder Vista. Voor het veranderen van plaatjes zijn overigens tal van andere programma's beschikbaar waaronder Irfanview.
|
|
|
|
|
|
Bier is een complexe drank, laten we het brouwen ervan simpel houden. Biertypen komen en gaan, bier zal altijd bestaan!
|
|
|
|
Hopmans
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 24-12-2008 20:09 u » |
|
mihov image resizer werkt ook goed. Alhoewel nu de site op z'n reet ligt. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobinB
Testteam BrouwVisie
Super lid

Aanwezig
Nooit geschroten is altijd mis!
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 24-12-2008 20:58 u » |
|
Ik gebruik gewoon Picasa en stel ze in op 800px. Mooi beschaafd formaat, geen pop-ups en lekker snel! 
|
|
|
|
|
|
De indeling van je bier is geen keurslijf, maar een plaats in het Rijk der Bieren! Biertypen beperken je creativiteit niet, gebrek aan fantasie wel!
|
|
|
|
bjgodefr
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 21-05-2009 12:18 u » |
|
Ik was daarnet wat aan het prutsen in Picasa om foto's op het forum te krijgen en zal hier nu posten hoe het gelukt is (als ik het binnen enkele weken vergeten ben vind ik het zo makkelijk terug  ): Op je Picasa webpagina selecteer je de gewenste foto. In de rechtermarge staat er 'fotoinformatie'. Daar kopieer je de code onder 'afbeelding insluiten'. Deze code (bevat tussen <a en < /a>) kan je rechtstreeks in je bericht op hobbybrouwen plaatsen zonder de img of url forumcode te gebruiken. Op deze manier wordt je foto onmiddellijk op de forumpagina's opgeladen (dus niet als link of thumbnail).  Bart
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hansHalberstadt
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 28-05-2009 11:29 u » |
|
Is er ook zo'n simpele service met soortgelijke procedure zonder noodzaak voor registratie etc voor het uploaden van filmpjes. Ik wil een filmpje van mijn koolzuurcompressor uploaden voor op het forum. HansH
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobinB
Testteam BrouwVisie
Super lid

Aanwezig
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 28-05-2009 12:07 u » |
|
Bij picasa kan je ook filmpjes hosten, maar dan moet je je wel registreren.
Kan zijn dat je dat niet wilt, maar waarom niet? Heb je ook meteen een album waar je plaatjes op (blijven zo lang je wilt) staan!
|
|
|
|
|
|
De indeling van je bier is geen keurslijf, maar een plaats in het Rijk der Bieren! Biertypen beperken je creativiteit niet, gebrek aan fantasie wel!
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 28-05-2009 12:10 u » |
|
Youtube ? Heeft de rest v/d wereld er ook wat aan... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hansHalberstadt
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 28-05-2009 12:17 u » |
|
maar waarom niet?
Als je je registreert dan ben je bekend en en kunnen ze je lastig vallen met dingen waar je niet om gevraagd hebt. Waarom zou een site mij anders gratis ruimte geven om iets te uploaden als ze er zelf geen voordeel van hebben? HansH
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobinB
Testteam BrouwVisie
Super lid

Aanwezig
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 28-05-2009 12:19 u » |
|
Picasa is van Google, die spammen niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hansHalberstadt
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 28-05-2009 15:39 u » |
|
Even afgezien via wat voor site ik eea kan uploaden: de moet ik het op het forum laten zien? Ook via "img ]link[ /img" ? groet, Hans
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobinB
Testteam BrouwVisie
Super lid

Aanwezig
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 28-05-2009 18:15 u » |
|
Bij picasa krijg je een link vanuit je album, voor Youtube zijn er de Youtube tags. IMG tags zijn alleen voor plaatjes.
Wat je ook kan doen is bij een standaard fileserver het bestand hosten en dat direct linken. Het is dan geen embedded filmpje (zoals bij picasa of youtube) maar men kan het bestand wel downloaden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oscar
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 30-08-2009 01:14 u » |
|
Het blijft lastig... nog maar eens een werkwijze uitleggen: Ga naar Tinypic.com of nl.tinypic.com (of een andere image hoster):  Klik op bladeren en selecteer het bestand (plaatje) dat je wilt uploaden en klik op openen :  Klik nu op Uploaden  Selecteer de gewenste link  En klik (Na rechtermuisknop klik) op Kopiereren (of CTRL+C)  Plak deze link in een nieuw bericht van dit forum dmv CTRL+V en selecteer deze link en klik op het Image icoontje:  Zie hier het resultaat....  Het plaatje zal nu in het bericht zichtbaar zijn... --------------------------- Zo veel duidelijker kan ik het niet uitleggen. Als je dit niet snapt ben je niet meer te redden en zijn pc's niets voor jou. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|