Amerikaanse hoppen, gezamenlijke inkoopactie?

Gestart door Johannes, 29-01-2006 12:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Johannes

De titel zegt het al, zijn er brouwers die belangstelling hebben voor Amerikaanse hoppen zoals Chinook, Centennial, Columbus? Deze hoppen zijn nogal anders dan de hoppen zoals we die hier kennen, en zeker een must als je  India Pale Ales, American Pale Ale of  American Red Amber wilt brouwen. Ook voor Barley Wines zijn ze erg bruikbaar volgens mij.

Als er genoeg belangstelling is stel ik voor om de ingekochte hoppen te verdelen op bijvoorbeeld het ONK of de MTG-BONK-Hobbybrouwen dag.

:degroeten:

Johannes


Gerb

Goede actie! Ik meld me bij deze aan!

Gerb

MO

Ik doe zeker mee. Goed idee, Johannes!

kellermeister


Gio

Johannes,

Leuk idee, maar ik heb behoefte aan een wat concreter voorstel.
Welke hopsoorten kopen we, tegen welke prijs, wat worden verzendkosten etc..
Wie werkt dit verder uit?

 

SiriS

Concreter voorstel zou kunnen zijn om de Amerikaanse hop (pellets) per 5 kg bij Yakamika Chief (Brussel, B) of Charles Faram (Newland, GB) te kopen. Prijs per kg zal tussen de €6,- en €10,- liggen. De verzend kosten zijn dan ook gunstiger dan vanuit de US.

Groet, SiriS

Johannes

Gio,

Dat hangt er maar net vanaf hoeveel mensen er mee doen. Als we 5kg af moeten nemen zoals in Siris voorbeeld, dan mag er wel wat belangstelling zijn. ;D zeker als je meerdere soorten wilt hebben.

Stel dat we gaan voor een 'pakketje' van verschillende hoppen laten we zeggen 3-4 soorten, hoeveel zou je dan bestellen?

Als alle belangstellenden door willen geven (evt. via pm) hoeveel je af zou willen nemen (veelvoud van 100 gram) en hoeveel soorten (1-5) je dan zou willen hebben, kan ik een voorzichtige inventarisatie maken waar de hoppen het beste besteld kunnen worden en wat de kosten worden.

Mocht je een voorkeur hebben geef dan ook even door wat die is.

:degroeten:

Johannes

Herman

Goede tip Siris! Ik vind het initiatief heel goed, maar zal even moeten kijken of ik aanhaak. Ik heb nog het e.e.a. in voorraad, meegenomen door de toenmalige vriend van mijn schoonzus....

Je moet bij bestellen wel even opletten dat je voor iets speciaals gaat. Bijv Mt. hood is heel erg vergelijkbaar met hier goed verkrijgbare Hallertau en Willamette met Fuggles en zo zijn er nog meer.

Chinook, Columbus, Centennial zijn alle typische Amerikaanse hoppen (naast de hier verkrijgbare Cascade). Interessant lijken me Amarillo, Simcoe, Sterling...

Gaan we voor pellets of hele hop? Wil je overpakken per 100g of per 250g? Ik ben in ieder geval geinteresseerd en bij bestelling van een/alle van de laatst genoemde doe ik zeker mee.


Johannes

Kijk, daar hebben we wat aan! We moeten natuurlijk geen hoppen gaan bestellen die vergelijkbaar zijn met hoppen die we hier volop kunnen krijgen.

Wat overpakken betreft: een veelvoud van 100 gram lijkt het beste. Ik kan me voorstellen dat men graag wil experimenteren en niet van 4 soorten meteen 250 gram in huis haalt. Bloemen of pellets? Pellets. Beter houdbaar en minder volume er vanuitgaande dat ik de bestelling doe, ik moet het ook ergens kunnen laten/vervoeren.

:degroeten:

Johannes

SiriS

Ik zal morgen een voorstel doen van welke hop verkrijgbaar is tegen welke prijs (zonder winst). Ik ben bereid om hop over te pakken en mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar hoppellets per 250 gram verpakt.

Groet, SiriS

kellermeister

www.freshops.com

Ik heb van de twee linky's geen ervaring, maar goede reports van de brouwforums.  Ik zelfs brouw meestal met Duitse hoppen!


SiriS

Onderstaande hoppellets zijn per 5kg leverbaar:


-          Golding : 7.75 Euro/kg

-          Perle : 7.50 Euro/kg

-          Palisade : 7.50 Euro/kg

-          Centennial : 8.44 Euro/kg

-          Amarillo : 8.60 Euro/kg

-          Crystal : 9.40 Euro/kg

-          Horizon : 9.80 Euro/kg

-          Willamette : 7.75 Euro/kg

-          Cascade : 7.25 Euro/kg

-          Sterling : 7.75 Euro/kg

Verzend kosten zijn niet berekend.

Groet, SiriS


Johannes

Dat zijn nette prijzen maar dan de verzending nog, Voor een kilo of 5 heb je nogal wat belangstellenden nodig, wat had je in gedachten verdelen op ONK (oid) of toesturen?

Gerb

Ok dus hoe gaan we nu verder? Via een persoonlijk bericht de voorkeur doorgeven? Ik heb wel interesse in een aantal van deze hopsoorten, maar met 3 x 250 gram heb ik voorlopig wel genoeg. Het zijn natuurlijk ook nog eens hoppen met een vrij hoog alfazuur gehalte, dus je hebt er ook niet heel veel van nodig.
Daarbij is het ook nog de vraag of de hoppen vacuum omverpakt kunnen worden, anders moeten ze wel erg snel opgemaakt worden.

Gerbb :P

Adrie

Ik ben geïnteresseerd in Centennial, Sterling, Horizon en Amarillo, maar geen 5 kg alstublieft dankuwel. 250, max 500 gram per soort lijkt me voorlopig meer dan genoeg.

MO

ik zou van alle hoppen wel 500 g willen. Peter, ga jij de hoppen inkopen/ompakken en verkopen, of heb je hier hulp bij nodig?

Johannes

Citaat van: MO op 13-02-2006  11:34 uik zou van alle hoppen wel 500 g willen. Peter, ga jij de hoppen inkopen/ompakken en verkopen, of heb je hier hulp bij nodig?

He hop addict, nog een IPA recept nodig  :)

Ik vind het lastig om te kiezen maar de hoppen die Adrie noemt spreken me wel aan. Hoeveel ik wil hebben hangt af van het aantal soorten dat uiteindelijk zal worden besteld, minimaal 250 max. 500 gram

Johannes


Gerb

Wil niemand Columbus hebben? Die zie ik ook altijd voorbij schuiven op de Amerikaanse forums en die leek mij wel wat, samen met Centenial en Amarillo.

Gerb

Johannes

Columbus ook wel, maar daar heb ik nog wel wat van liggen. Heftig hopje!

Adrie

Ik zou ook wel Chinook willen, maar die staat niet in de lijst van SiriS.

MO

Ik heb gisteren een vacuumtrekker gekocht. Straks voor de opbrengst van de moestuin, maar ook voor hoppen. Ik heb siris gemaild of hij er bezwaar tegen heeft dat ik het overneem om Amerikaanse hoppen in 5 kg hoeveelheden aan te kopen en door te verkopen aan geinteresseerden.

Oscar

Mo, Al je het voor elkaar krijg om eventueel geperste hop-bloemen in te kopen..dan heb ik ook wel interesse......

Groeten en gezondheid
Oscar

Adrie

Citaat van: MO op 30-03-2006  10:17 uIk heb gisteren een vacuumtrekker gekocht.

Waar heb je die gevonden?

MO

@A3: Dat was wel weer een investering van 120 eurootjes. Alleen toen Inge zei dat we het voor de moestuin konden gebruiken vond ik het de investering waardig. Te koop bij de Blokker. 100 euro voor apparaat en 20 euro voor zakken.

@Oscar: vanwege de houdbaarheid zal ik alleen pellets inkopen. Sorry, maar ik moet keuzes maken.

Drents Hopbier

Citaat van: MO op 30-03-2006  10:37 u@A3: Dat was wel weer een investering van 120 eurootjes. Alleen toen Inge zei dat we het voor de moestuin konden gebruiken vond ik het de investering waardig. Te koop bij de Blokker. 100 euro voor apparaat en 20 euro voor zakken.

@Oscar: vanwege de houdbaarheid zal ik alleen pellets inkopen. Sorry, maar ik moet keuzes maken.
Ik kocht er wel eens plugs. Dat zijn extreem geperste bellen. Op dezelfde manier verpakt als pellets. Maar waarschijnlijk niet van alle hopsoorten verkrijgbaar.

Hans Hans

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.