21-10-2006 MTG Hobbybrouwendag én BONK

Gestart door Adrie, 12-01-2006 13:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johannes

Veel tapkranen voor vele dorstigen.




Johannes

Brouwers onder elkaar altijd gezellig!!!


MO

Tjsa, waar ben ik? IK heb mezelf ook niet meer gezien. Ook Inge is me kwijt. Wat lig ik nog lekker te slapen aan de voet van de Maaslandbrouwerij.
Hier alle kanariepietjes. Of paaseitjes.


Johannes


Johannes


BuBS

Zo net weer thuis,

Erg leuke dag gehad, enkel mijn tas met hoppige bieren vergeten :echtboos: :echtboos: :echtboos: :echtboos: :echtboos: :echtboos: :echtboos:
Dus wie hem vind, proost en geniet er van.

Gr BuBs

Jacques

Martin heeft net te horen gekregen dat hij kampioen geworden is.




Klik hier voor de volledige fototeportage die ik gemaakt heb.

gelfling

Hmmm... Als ik dit zo allemaal zie, hebben we behoorlijk wat gemist. We waren gisteren na een lange reis pas om 19:00 uur terug van vakantie.
Veel te laat om nog naar Oss te komen. Overigens vallen mijn dopjes na ruim 6,5 uur rijden toch al snel dicht.

MO: gefeliciteerd!

Leuke foto's, Jacques (en anderen).

Komt er nog een verslag van deze dag? Ik zag een springkussen, geweldig idee. Volgens mij zijn er toch een aantal forumleden geweest die de verleiding niet hebben kunnen weerstaan... foto's?

Caspar

Het was super gezellig gister, een pluim voor de organisatoren! Mo, gefeliciteerd met je overwinning!

Ik was mijn ruilbiertjes aan het opbergen toen ik erachter kwam dat er een Export Stout ontbrak uit mijn voorraad, waarschijnlijk heb ik hier een sticker "Barley Wine" opgeplakt.

Als iemand dus een "Barley Wine" van mij opent die een beetje donker is uitgevallen... uhmmm dit is een Export Stout  ;D.

William

Citaat van: Caspar op 22-10-2006  10:24 uHet was super gezellig gister, een pluim voor de organisatoren! Mo, gefeliciteerd met je overwinning!

Hier sluit ik me volledig bij aan. Leuk om nu ook de gezichten / "karakters'" te kennen achter de namen die ik zowat dagelijks tegenkom. Daarnaast is voor mij citrus, grapefruit ..... in relatie tot de bejubelde amerikaanse hopsoorten na het proeven van een aantal van die pale's veel duidelijker geworden.

En het leukste is dat ik met de ruilbiertjes nog eens kan nagenieten.
@caspar : ik had 1 van jouw Barley's maar deze lijkt op het oog niet zo donker.

nogmaals, complimenten aan de organisatie!

Hopmans

Hey Mo,

Hartelijk gefeliciteerd met je 1e prijs !   :dansen: :elifant: :hoera:
Sinds je dat wonder HERMSje hebt stromen de prijzen binnen Ha Ha.
Toppie man.  :biersmile:

Met welke heb je gewonnen?

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,4461.msg43413.html#msg43413

 :degroeten:

Oscar

Net wakker dus.. :ziek: even bijkomen, maar 't was super gezellig gisteren, lekkere bieren geproef...hoewel die blonde van tsjerk volgens mij mij nu nog van een lichte koppijn heeft verzorgd. :( ;).   
en..hee..nog een paar leuke bierafspraken gemaakt. Gezellig naar Het bokbierfestival volgende week in A'dam (erg leuk gecommuniceerd) en zelfs nog een uitstapje naar Essen in december geregeld. :hoera: :elifant:

Op naar volgend weekend. :proost2: :proost:

Groeten en gezondheid
Oscar

jdijk


hans100w

MO, gefeliciteerd!

Citaat van: gelfling op 22-10-2006  08:44 uKomt er nog een verslag van deze dag? Ik zag een springkussen, geweldig idee. Volgens mij zijn er toch een aantal forumleden geweest die de verleiding niet hebben kunnen weerstaan... foto's?




Meer foto's op hengeloo.nl/bonk/foto.html

Goodgoan,
Hans

Caspar

Op deze foto kijkt iedereen de juiste kant op  ;).


Edgar

Dat was een leuke dag met een prachtig kampioensbier van MO. Bij deze, in het openbaar en nadrukkelijk: Dat Nottinghambier had geen waarneembare korrelsmaak meer en was echt gewoon een hele mooie bok. Volgens MO werd de korrelsmaak verborgen onder de moutsmaken, en dat zou best kunnen, maar toch. Eerlijk is eerlijk.

Leuk ook om te zien dat er een aardig aantal Belgen naar het botte Noorden waren getoogd; me dunkt dat het nogal een afstandje was voor velen. Wat natuurlijk net zo goed geldt voor de Zeeuwen en de Groningers. Volgend jaar ook een Noor en en Spanjool erbij en het feest is compleet.

Top dat het weer kon in de Maaslandbrouwerij. Zo'n enthousiaste kern van (thuis)brouwliefhebbers is iets om te koesteren. Hoezee en joecheij.

En geloof het of niet: Martin en ik waren om 0900 uur alweer aan het lopen in de Berghemse Duinen. Hij iets harder dan ik, maar allého.

MO

Lopen? Heus trimmen toch, en we hebben flink gezweet. Omlaag die BMI (body mass index)!

MO

Ik heb een poging gedaan de namen erbij te zetten. Niet helemaal gelukt maar ik ga naar bed. Het is mooi geweest.


bartbier

euh Martin ik help even met de puzzel, die man rechts van Edgar ben ik , Bart dus.
je kan goed merken dat ik me aan het amuseren was...


Hans (Lagos)

Citaat van: Edgar op 22-10-2006  23:01 uVolgend jaar ook een Noor en en Spanjool erbij en het feest is compleet.

Ik hoop tegen die tijd dan wel wat wat lekkers mee te nemen, net als Sinterklaas.  samenvol

Edgar

Citaat van: MO op 22-10-2006  23:19 uLopen? Heus trimmen toch, en we hebben flink gezweet. Omlaag die BMI (body mass index)!
Lopen is Vlaams voor rennen. Dat andere heet stappen..,.
Heb de BMI nog even nagerekend. Boven de 26. 7 kilo moet er af.

William

Citaat van: bartbier op 22-10-2006  23:36 ueuh Martin ik help even met de puzzel, die man rechts van Edgar ben ik , Bart dus.

En ik zit dus verstopt schuin achter Edgar

JeroenCV

Zo wat was dat een geweldige dat zaterdag! Ten eerste even de organisatie bedanken:  :hoera:

Het begon 's ochtends al toen ik om 9.30 met een kratje naar de trein liep en later toen ik een klein uurtje op mijn overstap moest wachten in Utrecht. Al die mensen naar dat bier kijken en je ziet ze denken "wat gaat hij nou doen"
Daarna op Utrecht nog zo'n idioot met kratje tegen gekomen en een gezellige reis naar Oss.

Vanaf Oss met een ploegje mensen naar de brouwerij lopen.
En toen begon het lekkere proefen, discussieren etc... Echt een heerlijke dag.

Aan het eind met Niels en Caspar (ja met een a en geen e) twee jongens in de trein overtuigd dat er lekkerder bier bestaat dan alleen een pilsje. Toen de overstap in Utrecht waar ik weer een volledig uitleg over brouwen heb gegeven in een bomvolle trein (zou dat komen door die gele trui met die heerlijke tekst achterop?)

Ik probeer vandaag nog wat foto's te plaatsen.

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 23-10-2006  08:07 uwaar ik weer een volledig uitleg over brouwen heb gegeven in een bomvolle trein (zou dat komen door die gele trui met die heerlijke tekst achterop?)

Dat is eigenlijk nog wel het leukste aan de sweater..die tekst roept reacties op van "buitenstaanders"  :duimop:

Groeten en gezondheid
Oscar

JeroenCV

En dan nu dus wat foto's:
Vanaf het station




En dan nog wat kanarie's




En dan het ruilen van bier


en dan nog eentje....



Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.