21-10-2006 MTG Hobbybrouwendag én BONK

Gestart door Adrie, 12-01-2006 13:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herman

 :ziek:
Tjonge jonge. Geloof het of niet, maar ik heb vandaag koorts gekregen i.c.m. spierpijn en hoofdpijn, ik hoop niet dat het een vroege griep is... Balen! Ik hoop dat het morgen beter gaat, want dit wil ik toch niet missen.  :huilen:

PS Martin, Kun je mij een mailtje doen met je betalingsgegevens voor de hop van Fons, zijn internetverbinding ligt al bijna 2 weken plat.

Hopmans


Jij ook al?

Ben d'r ook niet ben ik bang.
Vandaag de hele dag op bed gelegen.

 :ziek:

Tsjerk

Hoppie jij kan niet thuis blijven!  Ik heb mijn Leffe kloon bij me.   samenvol

Ik heb 2 kratjes met in totaal 6 brouwsels bij me dus gewoon wat paracetamol en hup met de geit naar Oss.  :proost2:

 :degroeten:  Tsjerk

Oscar

Citaat van: Hoppie op 20-10-2006  16:55 uBen d'r ook niet ben ik bang.

Kom op. Slikken met die "ik word snel weer beter" pillen. Ik neem een erg bijzondere Perzik Lambiek mee (houtsmaak, niet zuur, kraaaak helder) die moet je proeven...

Groeten en gezondheid
Oscar

Edgar

Ook hier een opkomende luchtweginfecie. Het heerst kennelijk. Hopelijk zet het niet door.

Oscar



Tjongre jonge Wat is dat toch? Beem een paar asperine, een glaasje warme melk met honing en dan

Morgen gezond weer op voor   :proost2: en en  samenvol en  :lekkerbier: en  :proost:
en dan  :slaperig:

Groeten en vooral Gezondheid
Oscar





thibolleke

Nou dan heb ik wel wat meer geluk gehad.
Ik heb een week thuis in bed ziek gelegen. En net op tijd terug beter ;D

Voor de zieken veel beterschap en tot morgen  ;) samenvol

Thibolleke

MO

Zo, de keuringsruimte is ingericht. De bieren worden morgenochtend vanaf 10 uur gekeurd in de Muifelbrouwerij. Ik ben daar zelf niet bij aanwezig, mijn vrouw en vrijwilligers van ons gilde begeleiden de middag.
Er zijn 39 bieren ingezonden. Ze staan nu in mijn bierkoelkast. De extra thermostaat houdt de temperatuur tussen de 10 en de 11 °C.
Spannend.


MO

Edgar, op de achtergrond je fiets voor morgen. Ik zal het zadel even vastzetten en de banden oppompen.

Herman

Tussen 10 en 11 is toch veel te koud voor bokbier? Ik hoop dat de keurmeesters het niet koud hebben in je garage.


MO

Ik heb de kachel aangezet, ze kunnen de ruimte tot elke gewenste temperatuur verwarmen. En noem mijn brouwerij geen garage, daar staan auto's in!

Herman

Sorry hoor, heb mijn kop vol dus denk niet zo helder....

Oscar

Citaat van: MO op 20-10-2006  22:19 uZo, de keuringsruimte is ingericht. De bieren worden morgenochtend vanaf 10 uur gekeurd in de Muifelbrouwerij.

Er zijn 39 bieren ingezonden. Ze staan nu in mijn bierkoelkast. De extra thermostaat houdt de temperatuur tussen de 10 en de 11 °C.

Kijk dat ziet er goed geregeld uit.

Eens denken 39 bieren eeuh 3-4 keurmeesters? ± 12 bieren per keurmeester...±12 minuten per bier. Dus eerste ronde duurt zo'n 2,5 uur, finale ronde nog een half uurtje tot 3 kwartier. Dus rond 13.30 uur is de keuring voorbij.

Spannend.

Groeten en gezondheid
Oscar

Tsjerk

Klaar om uitgewisseld te worden 6x8 flesjes.



Jongens neem niet te weinig ruilbiertjes mee!!

 :degroeten:  Tsjerk

Edgar

Citaat van: MO op 20-10-2006  22:20 uEdgar, op de achtergrond je fiets voor morgen. Ik zal het zadel even vastzetten en de banden oppompen.

Schitterend. Helemaal goed.

Johannes

Citaat van: Tsjerk op 20-10-2006  22:53 uJongens neem niet te weinig ruilbiertjes mee!!


Haha, dat ziet er mooi uit. Ik baal nu al dat ik niet veel te ruilen heb (dat is het nadeel van de boel op fust gooien, het is zo weer op).

Nog even voor de late lezers, er zijn nogal wat seinstoringen/ werkzaamheden aan het spoor her en der.

Nu maar hopen dat de weergoden ons goed gezind zijn, de voorspellingen zijn niet echt super. Maar ik heb al genoeg bokbier uit eigen ketel gedronken om de biergoden gunstig te stemmen.  :nut: 3 flessen van dat spul en.... nou jah tot morgen  ;D

Oscar

Citaat van: Tsjerk op 20-10-2006  22:53 uJongens neem niet te weinig ruilbiertjes mee!!

Citaat van: Johannes op 20-10-2006  23:39 uIk baal nu al dat ik niet veel te ruilen heb (dat is het nadeel van de boel op fust gooien, het is zo weer op).

Ik heb ruim 20 sweaters bij mij om te ruilen. ;D ;D ;D ;D En ook nog een paar biertjes. Dus dat komt wel goed denk ik. ;D ;D

Groeten en gezondheid
Oscar

MO

Hoezoo ruilen, die heb ik toch al betaald?

Tjsekr (niet zo)
dat ziet er prachrig uit. Doe mij maar een rijtje. Eens kijken wat ik voor jou heb.

Van knmi.nl


Verwachting tot morgen middernacht
vrijdag 20 oktober en zaterdag 21 oktober 2006
Vooral langs de westkust kans op een bui.
Naast wolkenvelden komen ook opklaringen voor. Verder vallen er momenteel langs de westkust enkele buien. De temperatuur ligt rond 14 graden. De zuidelijke wind is zwak tot matig en langs de westkust vrij krachtig, 5, af en toe krachtig, 6. Vannacht beperkt de buiigheid zich tot de (noord)westkust en daalt het kwik tot zo'n 12 graden. Morgen overdag verandert er niet veel aan het weerbeeld. Er blijft in het algemeen vrij veel bewolking aanwezig met hier en daar ook wat opklaringen. De kans op een bui langs de westkust blijft bestaan. De middagtemperatuur wordt ongeveer 16 graden. De zuidwestenwind is matig, langs de kust af en toe krachtig.


Hoppie, je komt toch wel he? wat moeten we zonder jou. Ik heb zuur kersenbier voor je mee. Gebrouwen volgens de Hoppie methode!

Johannes

Wie dit leest zit is niet op de MTG dag, vort! naar Oss met de  geit bok!



 :dansen:

Sjaak

Ja het is goed hoor. Ik kan helaas niet, maar de volgende keer hoop ik toch te kijken hoe dit festival gaat.
Tot ziens een nieuw brouwlid.

Sjaak

Johannes

Jongens jongens wat een feest! Het was weer fantastisch! En wie is de grote winnaar? Jawel Martin  :hoera: :elifant: :hoera: Ik zal even kijken of ik nog wat foto's op het forum kan gooien.

Johannes

Sorry maar ik kan het niet laten.....

Jongens heeft iemand Martin mee naar huis genomen?


Johannes


Johannes


Johannes

APA's, veel APA's en veel Amerikaanse hoppen. Ze vielen goed in de smaak. Dit is een van de twee fustjes die ik mee had en ze zijn beide schoon op.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.