Zaadjes in de hop

Gestart door Edgar, 10-01-2006 14:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edgar

Gooi ik net mijn First Wort Hops in mijn First Wort, zitten er allemaal kleine zaadjes in. Ik dacht eerst dat het van mijn eigen-kweek Magnum kwam, maar het blijkt de Fuggles te zijn. Ik heb het wel meer gezien, maar nooit zo veel.

De zaadjes lijken onderontwikkeld, maar zijn toch duidelijk aanwezig. Ik twijfel of ik de Fuggles voor de kookhop niet zal vervangen. Iemand dit onlangs ook in de Fuggles gezien?

Adrie

Ik heb onlangs nog Fuggle hopbloemen gebruikt, maar toen is het me niet opgevallen.

MO

Bedoel je dat er een mannetje bij het vrouwtje is gekomen? Komt de hop van Brouwland?

Edgar

Kennelijk is er een mannetje in de buurt geweest, ofwel produceert fuggles steriel zaad als er geen stuifmeel in de buurt is. Daar lijkt het wel een beetje op, er zit niet veel substantie in. En yep Fuggles van Brouwland. Hij ruikt wel lekker.

Adrie

Volgens mij kun je hem gewoon gebruiken. Lekker hè die Fuggle. Is een van mijn favoriete hoppen.

Johannes

Ik heb thuis volgens mij ook nog Fuggles in de vriezer liggen en er staat me inderdaad van bij dat daar zaadjes in zaten(meer dan normaal), nooit echt bij stilgestaan overigens.

Ik vind het ook een hele fijne hop met name in een Tripel, de peperige hoppigheid waardeer ik zeer.  :biersmile:

BuBS

In Engeland doen ze niet zo moeilijk met de hop, daar staan de mannetjes gewoon tussen de vrouwtjes. De zaadjes bevaten olie en dit is slecht voor het schuim, maar Engelsen hebben niks met schuim, dus is dat bij hun geen probleem.

Gr Kees

Edgar

Ik heb het maar zo gelaten. Dank voor de inzichten.

Inderdaad is Fuggles een erg lekkere hopsoort. Mjammie.

Pallieter


Deze zaadjes merk ik ook steeds bij East Kent Goldings.Toch is deze een van mijn favoriete hoppen
en van een verminderde schuimkraag heb ik in al de jaren dat ik hem gebruik nog niets gemerkt.
                                                         Groeten,
                                                         Jan

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.