Hoi allemaal,
We wijken wel een beetje af, verwarmen moet ik niet kunnen want
Ik heb nu ook al een warmte kamer in gebruik waarin ik vergist. (1 vierkante meter oppervlakte hoogte 2 M.)
Deze kamer is dubbel geïsoleerd en wordt verwarmd met een elektrisch vuurtje 400 W.
Die kamer is 2 M lang op 1 M. breed en in tweeën verdeeld zodat ik een stuk heb waar het 14 à 15° is en een stuk van 1 op 1 M. waar het constant 21° is (of ingesteld zoals ik wil met een thermostaat.) Het vuurtje heeft zelfs bij deze vriestemperaturen geen enkele moeite om de temperatuur te handhaven. Hierin kan ik gemakkelijk drie vergistingtanks (plastic voor het ogenblik)en een 50 tal flessen, 75 cl., in de warmte zetten. Hierin zou ik dus ook mijn vergistingtank zetten.
Maar toch bedankt want het idee is nog zo slecht niet, vroeger toen ik nog geen warme kamer had vergistte ik ook in een dubbele tank ( twee vaten in elkaar van verschillende diameter) waar een aquarium element in zat om zodoende steeds dezelfde temperatuur te houden.
Ondertussen al bericht gehad van de prijs van de plaat inox die besteld werd 90 euro voor 1.50 M. op 2.50 M.(vriendenprijs)
Daaruit gaan we een kookketel en een vergistingvat maken. (werkuren familieprijs natuurlijk)
Groetjes
Liemingbrouwer