Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Ook even mezelf voorstellen: ik ben Harry  (gelezen 165 keer)

Offline harbri

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Ook even mezelf voorstellen: ik ben Harry
« Gepost op: 15-11-2017 20:34 u »
Ik ben Harry, 49 jaar, zeer gelukkig getrouwd en woonachtig vlakbij het dorpje s-Gravendeel in de prachtige Hoeksche Waard.

Zon 20 jaar geleden ben ik begonnen met bierbrouwen. Een goede vriend van mij had toen net een bierbrouwcursus gevolgd bij een gilde in Amersfoort. Hij maakte mij vervolgens enthousiast en samen hebben we twee tot drie keer per jaar bier gebrouwen. Na ruim tien jaar lekkere biertjes te hebben gebrouwen begonnen er wat brouwsels te mislukken en daarmee begon ons enthousiasme ook af te nemen. Vijf jaar geleden ben ik verhuisd en in die verhuizing zijn mijn brouwspullen op de garagezolder beland en daar ook nooit meer vanaf gekomen.

Een paar maanden geleden raakte ik in gesprek met een collega over bier brouwen. Toen begon het brouwvirus bij mij toch weer te kriebelen en ben ik op zoek gegaan naar nieuwe brouw apparatuur. In die zoektocht stuitte ik op de Arsegan Easybrew 30. Googelend naar ervaringen met deze ketel kwam ik terecht bij dit forum en dat bleek een zeer waardevolle bron van informatie te zijn. De Easybrew heb ik inmiddels aangeschaft en anderhalve week geleden heb ik daarmee voor het eerst gebrouwen. Dat ging vrijwel vlekkeloos en er staat momenteel dan ook een vergistingsvat in de hal te pruttelen met 20 liter Irish Red in wording. Ik heb mijn hobby weer herontdekt!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Fermon

• Senior lid
  • Land: nl
Re: Ook even mezelf voorstellen: ik ben Harry
« Reactie #1 Gepost op: 15-11-2017 20:49 u »
Welkom Harry, het is en blijft een leuke hobby. Veel  ^-^ plezier!

Offline HarryL

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Ook even mezelf voorstellen: ik ben Harry
« Reactie #2 Gepost op: 16-11-2017 08:11 u »
Welkom naamgenoot :)

Tags: