Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Mangrove Jack's M41  (gelezen 379 keer)

Offline Orangeloo

• Bier & wijngilde Ambrasserie
  • Super lid
  • Land: nl
  • De Geuze is het LIVE concert van de bieren.
    • Hobby Brouwerij Orangeloo
Mangrove Jack's M41
« Gepost op: 31-10-2017 22:37 u »
Ik ga zaterdag een tripel brouwen, en nu was ik van plan om een keer de Mangrove Jack's M41 te gebruiken.
Ik heb geen ervaring met de Mangrove Jack's gisten, dus een mooie gelegenheid om daar eens verandering in te brengen. Nu lees ik daar weinig tot geen ervaringen over hier op het forum.

Dus bij deze de vraag, wie heeft deze gist al eens gebruikt in een tripel, wat zijn de ervaringen, waar moet ik op letten, wat zijn de tips over vergistingstemperatuur... enz.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Thom

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Mangrove Jack's M41
« Reactie #1 Gepost op: 01-11-2017 09:58 u »
Ik heb laatst een gist experiment gedaan met alleen maar pilsmout (sterke blonde) en de gisten S33, Fermentis Abbeye en de M41. Ik was het meest te spreken over de M41. Lekker kruidig en heeft ook wat weg van het gistprofiel in de La Trappe tripel.

Hij ging van mijn van 1.068 naar 1.004 (volmout). Hij gist dus erg ver door! Ik heb hem op 22 graden vergist en dat ging prima. Had misschien iets lager nog beter geweest.

Offline springerke

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be