Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Winterbier  (gelezen 568 keer)

Offline R de brouwer

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Winterbier
« Gepost op: 20-10-2017 12:48 u »
Hallo brouwbroeders,

Omdat de koude maanden in aantocht zijn wil ik gaan kijken of ik een lekker winterbier kan gaan brouwen. Het idee is om een Westvleteren 12 recept (gevonden op internet) te gebruiken als basis hiervoor. Daarbij wil ik kruiden toevoegen als bijvoorbeeld speculaaskruiden, steranijs of peper. Het doel is om de kruiden subtiel door te laten komen, ze mogen zeker niet overheersend worden.

Mijn vraag is: Is er iemand die ervaring heeft met (een van) deze kruiden die mij een aanbeveling kan doen van hoeveel je van welke kruiden moet gebruiken?

Daarnaast ben ik ge´nteresseerd naar welke combinaties interessant kunnen zijn voor het maken van een dergelijk kruidig winterbier.

Alvast bedankt voor de reacties!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Tjardo

• Senior lid
  • Land: nl
  • Proost!
Re: Winterbier
« Reactie #1 Gepost op: 20-10-2017 12:52 u »
Er is al heel erg veel geschreven op het forum over (speculaas)kruiden, peper en steranijs. Gebruik de zoekfunctie maar eens!

Offline tdp

• Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 20-10-2017 13:05 u »
Welkom op het forum!

Je zou de tags kunnen gebruiken, hierin is al een bundeling van het onderwerp 'kruiden' gemaakt.
Tevens staat er een heel artikel op deze site, daar zou je ook je informatie uit kunnen halen!

Offline EvdBroek

• Super lid
  • Selissen Bier
« Reactie #3 Gepost op: 20-10-2017 15:38 u »

Offline R de brouwer

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #4 Gepost op: 24-10-2017 16:05 u »
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga zeker even verder neuzen op dit forum. Voor nu bedankt in ieder geval!

Tags: