Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Werken in een brouwerij? / Verslag bezoek Jacques 't Uiltje  (gelezen 2197 keer)

Offline Uyleman

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Het Uiltje
    • Facebook pagina van Het Uiltje
Dag brouwers van Nederland!

Momenteel zijn we bij het Uiltje op zoek naar iemand die de uitdaging durft aan te gaan om zijn huidige baan op te zeggen en brouwer te worden bij ons!
Zelf heb ik in 2010 van film technicus en hobbybrouwer de stap gemaakt naar het full time brouwen en momenteel hebben we 25 man in dienst en exporteren we onze bieren over de hele wereld.

Maar nu zijn we druk op zoek naar brouwers die de stap willen maken en bij ons komen brouwen op de 40 hl brouwzaal en intern opgeleid worden met alles wat er bij een brouwerij komt komt kijken.

Lijkt je dit wat? mail me gerust of stel je vragen per email!

robbert@uiltjecraftbeer.com

Groeten!

Robbert Uijleman

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Harald

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Werken in een brouwerij?
« Reactie #1 Gepost op: 19-10-2017 22:07 u »
Gaaf om te zien dat de brouwerij zo goed loopt, en dat jullie een enthousiaste hobbybrouwer een carriŤre-move mogelijk kunnen/willen maken! Er gaan ongetwijfeld mensen op het forum nu hard nadenken ;D

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Werken in een brouwerij?
« Reactie #2 Gepost op: 20-10-2017 17:01 u »
Langs deze weg wil ik Robbert hartelijk danken voor het gastvrije onthaal dat mijn vrouw en mij afgelopen woensdag ten deel viel. We waren een paar dagen in Haarlem en hadden aan Robbert gevraagd of we langs mochten komen. Mijn vrouw Ria is een grote fan van de bieren van 't Uiltje.

We hebben een jong bedrijf gezien met een internationaal karakter. Omdat de werknemers uit diverse landen afkomstig zijn wordt er Engels op de werkvloer gesproken.

Oud hobbbybrouwer Robbert Uyleman heeft het goed gedaan. Na eerst als hobbybrouwer te zijn geweest is hij gaan werken als professionele brouwer bij Jopen in Haarlem. Inmiddels heeft hij al weer 4 jaar een eigen brouwerij niet ver van de Jopen brouwerij vandaan. Hij heeft nu 11 mensen in dienst die eerder ervaring hebben opgedaan in andere (veelal buitenlandse) brouwerijen.
Ondanks alle drukte had Robbert tijd voor ons vrijgemaakt. Alles mochten we zien. De brouwerij is groter dan je op basis van de buitenkant zou verwachten. De panden aan weerszijde zijn ook in gebruik. Er staat een stevige brouwinstallatie van 40 hl, die toen wij er waren schoongemaakt werd. De ketels worden met stoom verwarmd. Ook die van de pilotinstallatie. De mout wordt nu nog aangevoerd met zakken maar er zijn plannen om hiervoor een silo aan te schaffen. Er wordt voornamelijk met palemout gebrouwen.

Het lijkt mij een leuke uitdaging om hier te brouwen. Zelf woon ik te ver weg en heb ik een goed betaalde baan. Maar anders zou ik er zeker over nadenken.

De brouwinstallatie wordt schoongemaakt.

Kookketel met binnenkoker.

Ook de pilotbrouwerij wordt met stoom verwarmd.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/22550471_1135640643234853_56346961776794909_o.jpg?oh=3964f5332acde9f1234f57281034c842&oe=5A861ADC
Chinese CCT's.

Hoppige bieren...

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Werken in een brouwerij? / Verslag bezoek Jacques
« Reactie #3 Gepost op: 20-10-2017 22:55 u »
Zo te merken heeft niet iedereen in de gaten dat ik bij 't Uitje ben geweest en je aan de hand van mijn fotoreportage een aardig idee kunt krijgen in welke omgeving je professioneel bezig kunt zijn met het brouwen van bier.

Er zullen ongetwijfeld hobbybrouwers die van hun passie hun beroep willen maken. Een paar jaar ervaring op doen bij een andere brouwerij voordat je voor je zelf aan de gang gaat is natuurlijk een goede manier om de kneepjes van het vak te leren.

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
Re: Werken in een brouwerij? / Verslag bezoek Jacques 't Uiltje
« Reactie #4 Gepost op: 21-10-2017 21:48 u »
Waarom ben ik jaren te vroeg geboren😏

Offline Neetje

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • De elektrische brouwer
« Reactie #5 Gepost op: 21-10-2017 23:54 u »
Waarom ben ik jaren te vroeg geboren😏

Je kans gemist. Maar je kan nog oud bruin brouwen  :)

Offline MDD

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #6 Gepost op: 22-10-2017 00:12 u »
Had ik maar het lef...

Offline pincopallino

• Super lid
  • drink gezond
« Reactie #7 Gepost op: 22-10-2017 10:14 u »
Leuk reportage. Lees ik niets over hun bieren jammer. Vorige jaar waren wij bij hun proeflokaal. Kwaliteit & prijs vonden we niet in verhouding.

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hštt noch emmer joot jejange.
« Reactie #8 Gepost op: 22-10-2017 10:33 u »
Leuk reportage. Lees ik niets over hun bieren jammer. Vorige jaar waren wij bij hun proeflokaal. Kwaliteit & prijs vonden we niet in verhouding.
Klopt, ze brouwen erg lekkere bieren die niet echt duur zijn!  ;)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #9 Gepost op: 22-10-2017 11:47 u »
Mijn vrouw is een grote liefhebster van de bieren van 't Uiltje. Die heeft al heel wat bieren samen met mij gedronken op bierfestivals, bij brouwerijbezoeken en natuurlijk ook thuis. Zij vindt ze bijna allemaal erg leker.

Kwaliteit heeft zijn prijs. Maar ik vind de bieren niet overdreven duur. In de taproom op het industrieterrein bij de brouwerij zijn de prijzen zelfs zeer schappelijk te noemen. In de binnenstad van Haarlem bij de Uiltje Bar liggen de prijzen hoger. Maar ja, dat zijn stadse horecaprijzen.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #10 Gepost op: 22-10-2017 13:52 u »
Het topic gaat over een vacature bij Brouwerij 't Uiltje! Jammer dat Jacques het "topic" een beetje heeft overgenomen... :-[

Wie heeft de ambitie om professioneel brouwer te worden!!  :brouwen: Het is hard werken, maar wel erg leuk!

Offline Easywoods

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn inspiratiebron
« Reactie #11 Gepost op: 22-10-2017 14:37 u »
Het topic gaat over een vacature bij Brouwerij 't Uiltje !! Jammer dat Jacques het "topic" een beetje heeft overgenomen... :-[

wie heeft de ambitie om professioneel brouwer te worden !!!  :brouwen: :brouwen: Het is hard werken, maar wel erg leuk !!!

Had ik maar wat meer ervaring dan 5 batches dan wist ik het wel  ;) :duimop:

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #12 Gepost op: 22-10-2017 20:25 u »
Het topic gaat over een vacature bij Brouwerij 't Uiltje! Jammer dat Jacques het "topic" een beetje heeft overgenomen... :-[

Wie heeft de ambitie om professioneel brouwer te worden!  :brouwen: Het is hard werken, maar wel erg leuk!

De foto's zijn door mij bewust bij de oproep van Robbert geplaatst.
PotentiŽle kandidaten krijgen zo een goed beeld van de brouwerij. Het gaat hier om een moderne brouwerij met een 40 hl installatie die groeimogelijkheden heeft.
Door de foto's krijgt dit topic en daarmee de oproep van Robbert meer aandacht.

Overigens heeft Robbert zijn oproep geplaatst op de dag dat mijn vrouw en ik op bezoek bij hem waren. Door hem werd verteld dat hij graag nog iemand er bij wilt hebben en dat dit zeker een hobbybrouwer zou kunnen zijn omdat die vaak veel verstand van zaken hebben.

Offline marc0871

• Senior lid
  • ik heb alleen een drankprobleem als de drank op is
« Reactie #13 Gepost op: 22-10-2017 22:23 u »
Gereageerd.
Niet geschoten is altijd mis.
Zo vaak komt zo'n kans niet voorbij.

Offline NaahedetleJ

• Boven 10 berichten
  • *
  • Ribboned Rooster Craft Beer - Home Brewery
« Reactie #14 Gepost op: 25-10-2017 09:24 u »
Wat gaaf!
Helaas woon ik in omgeving Twente. Anders had ik hier zeker op gereageerd!

Offline tdp

• Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #15 Gepost op: 25-10-2017 09:25 u »
Wat gaaf!
Helaas woon ik in omgeving Twente. Anders had ik hier zeker op gereageerd!

En had je een concurrent gehad ;)

Offline NaahedetleJ

• Boven 10 berichten
  • *
  • Ribboned Rooster Craft Beer - Home Brewery
« Reactie #16 Gepost op: 25-10-2017 09:31 u »
En had je een concurrent gehad ;)

Oeh! Zware concurrentie!

Offline ciesvandekwis

• Super lid
  • Land: be
  • napalm is er nog palm
« Reactie #17 Gepost op: 25-10-2017 13:35 u »
Cool Raoul! Ik deel dit even op het Vlaamse forum, wie weet krijgen jullie zo wel concurrentie uit het zuiden...  >:D