Pagina's:
Actions
  • #1 door dirk Gepost op 12 Oct 2017
  • Ik kan deze koelkast ophalen. Maar ik twijfel of mijn 30 liter glazen gistfles er in kan, met name omdat de hoogte van de koelkastverlichting/thermostaat vrij laag zit. Is het mogelijk om deze thermostaat wat hoger te verplaatsen in de koelkast?

Gaat om deze thermostaat.

• #2 door Coen Gepost op 12 Oct 2017
  • Als je een STC-1000 gaat gebruiken voor de temperatuur regeling kan je hem helemaal weghalen.
  • #3 door dirk Gepost op 12 Oct 2017
  • Als je een STC-1000 gaat gebruiken voor de temperatuur regeling kan je hem helemaal weghalen.

Ik wil er een Inkbird tussen hangen, maar helemaal weghalen? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat daar de compressor van kaduuk gaat.
  • #4 door beermenke Gepost op 12 Oct 2017
  • Ik schakel hem ook met een externe sensor
    Werkt al jaren zonder problemen
    Sensor in thermowell van gistvat en volgt precies de ingesteldetemperatuur
  • #5 door Easywoods Gepost op 12 Oct 2017
  • Ik wil er een Inkbird tussen hangen, maar helemaal weghalen? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat daar de compressor van kaduuk gaat.

Dat je hem niet moet weghalen heb ik ook gelezen inderdaad:

Inderdaad, niet de thermostaat overbruggen.

Zo'n koelkast is uitgelegd tot een bepaalde temperatuur.
    Zou je hem laten doorgaan dan kan het voorkomen dat niet alle koudemiddel verdampt in de ..Verdamper.
    Dat koelmiddel is dan nog gedeeltelijk vloeistof, bij een eenvoudige koelkast zit geen " druppelvanger" voor de compressor.
    Dat kan met de tijd de perskleppjes in de compressor beschadigen.
    Met als gevolg dat hij steeds langer moet draaien tot de gewenste temperatuur.
    Of in het ergste geval de compressor vloeistof slag krijgt, en defect raakt.

Grt Peter ( koelboer  :D)
  • #6 door dirk Gepost op 13 Oct 2017
  • Dat je hem niet moet weghalen heb ik ook gelezen inderdaad:

Jammer dat je de link naar de oorspronkelijke thread er niet bijzet. Het was een reactie op een TS die zijn koelkast wou inzetten als diepvries, door de thermostaat er uit te halen en daarmee de grenzen van de koelcapaciteit mee op te zoeken.
  • #7 door Peterrr Gepost op 13 Oct 2017
  • Gewoon de thermostaat op de laagste (koudste) stand en laat de inktbird het werk doen.

grt Peter
  • #8 door dirk Gepost op 13 Oct 2017
  • Gewoon de thermostaat op de laagste (koudste) stand en laat de inktbird het werk doen.

grt Peter

Precies, dat is het beste. Maar om even naar de oorspronkelijke vraag te gaan. Is de (lage) thermostaat makkelijk te verplaatsen?
  • #9 door Peterrr Gepost op 13 Oct 2017
  • Als in je koelkast die "bulb"  ( het voeler gedeelte) los te halen is zodat hij heel blijft ja waarom niet.

• #10 door Easywoods Gepost op 13 Oct 2017
  • Jammer dat je de link naar de oorspronkelijke thread er niet bijzet. Het was een reactie op een TS die zijn koelkast wou inzetten als diepvries, door de thermostaat er uit te halen en daarmee de grenzen van de koelcapaciteit mee op te zoeken.

Oeps, dan heb ik dat dus niet goed gelezen inderdaad  :-\

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,25623.msg509707.html#msg509707
Pagina's:
Actions