MacDady Bouncer Inline Bier Filter

Gestart door KooTjoo, 20-09-2017 08:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KooTjoo

Ik kwam dit tegen op internet, iemand al ervaringen met dit filter?

https://www.brewuk.co.uk/md-bouncer-filter.html

davyd

Good catch, want ik ben al een tijdje aan het rondkijken om er een te pakken te krijgen, maar had nog geen site gevonden in de VS die de MacDaddy naar Belgie verzend. Ik denk wel dat dit goed zal werken.

Volgens een forumlid van het Vlaamse forum zijn andere mogelijkheden, zie https://www.waterfilterexpert.nl/filterhuizen/10inch-filterhuis/filterhuis-transparant, maar met geen van beide heb ik ervaring.

Haagse Wouter

40 euro voor een groffe theeflilter :p?

En bovendien inherent nutteloos. Het is te grof voor het helder maken van je bier.
Dus dan is het enige nut in hop tegenhouden of zo? Als ik koudhop met bellen zonder hopzakjes dan komt het niet eens mee als ik overhevel.

Als je helder bier wilt moet je niet koudhoppen, een goed flocculerende gist gebruiken, wat brouwzouten toevoegen en het koud zetten en geduld hebben.

davyd

Het is niet inherent nutteloos. Dient om zoveel mogelijk van de hot en cold break te verwijderen.

Haagse Wouter

Citaat van: davyd op 20-09-2017  13:52 uHet is niet inherent nutteloos. Dient om zoveel mogelijk van de hot en cold break te verwijderen.

Dus dan ga je tijdens het koken het filteren? Dus in een hermsopstelling op iets dergelijks?

Maar goed, dan verwijder je dat? En dat geeft iets extra's t.o.v. dat het overblijft in de trub die je niet meeneemt als je overbrengt naar het vat? En als je het meeneemt dan bezinkt het voor je het de fles in doet.

davyd

Het gaat er niet om dat de hot break in de fles terecht komt. De hot break (eiwitten, polyfenolen en vetzuren) kan voor negatieve bijsmaken zorgen tijdens de vergisting,  en moet dus VOOR de vergisting verwijderd worden.  Bovendien verbetert dan de  smaakstabiliteit en de schuimvorming.

Haagse Wouter

Citaat van: davyd op 20-09-2017  14:55 uHet gaat er niet om dat de hot break in de fles terecht komt. De hot break (eiwitten, polyfenolen en vetzuren) kan voor negatieve bijsmaken zorgen tijdens de vergisting,  en moet dus VOOR de vergisting verwijderd worden.  Bovendien verbetert dan de  smaakstabiliteit en de schuimvorming.

Zeer oud idee.

davyd

Zo oud als Kunze en Narziss en die zijn al een hele tijd dood.

Drents Hopbier

Citaat van: davyd op 20-09-2017  15:37 uZo oud als Kunze en Narziss en die zijn al een hele tijd dood.

Kunze overleed 17-1-2016 (dus niet zo lang geleden). En Ludwig Narziss leeft volgens mij nog.

Hopbier

davyd

Citaat van: Drents Hopbier op 20-09-2017  15:51 uKunze overleed 17-1-2016 (dus niet zo lang geleden). En Ludwig Narziss leeft volgens mij nog.

Hopbier

Oeps! My bad! Zo oud als Narziss dan! (92 jaar)

Jacques

Citaat van: davyd op 20-09-2017  16:01 uOeps! My bad! Zo oud als Narziss dan! (92 jaar)

Ja Ludwig Narziss heeft een respectabele leeftijd. Maar nog steeds is hij heftige geïnteresseerd in de ontwikkelingen in de brouwwereld. Zo nu en dan laat hij zich nog steeds van zich horen via interviews. Een echte krasse knar!




Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.