Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: 26-11-2017 Home-Brewers Festival - Het Volkshuis Leiden  (gelezen 502 keer)

Offline Appiehappie

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Huisbrouwerij de Leidsche Goot
Altijd al een keer je bier willen laten proeven aan andere bierliefhebbers en medebrouwers?

Dit is je kans, zondag 26 november organiseert het Stadsbrouwhuis het eerste Leidse Amateur bier festival.

Het concept is dat bezoekers voor 1,50 een muntje kunnen kopen. Voor dit bedrag kunnen ze jouw speciaalbier proeven.
Aan het einde van de dag kan je je muntjes inleveren bij de organisatie en krijg je een tegoedbon ter waarde van je muntjes
uitgekeerd deze kan je dan inwisselen bij het #Stadsbrouwhuis,#StadsbrouwhuisStore,#LemmysBiercafe, #BierwinkelLeiden
of #DeDrankenhandelLeiden

Ben je geïnteresseerd om deel te nemen aan dit festival stuur dan een mail naar: ikbrouwthuisfestival@outlook.com
en laat de wereld kennis maken met jouw bier!

Helaas is de inschrijving gesloten maar voor die bierliefhebbers die wel eens een biertje van collega amateurbrouwers willen proeven is dit een mooie gelegenheid.

Het festival is van 12:00 tot 18:00 uur. Ik ga in ieder geval zelf even kijken. Veel plezier.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Leuk idee dit festival. Ik vraag me wel af hoe het is geregeld met de accijns, btw ed... Aangezien hobbybrouw bier verkopen niet mag. Kan nog een fikse naheffing worden als ome belastingdienst hier achter komt.

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hätt noch emmer joot jejange.
Leuk idee dit festival. Ik vraag me wel af hoe het is geregeld met de accijns, btw ed... Aangezien hobbybrouw bier verkopen niet mag. Kan nog een fikse naheffing worden als ome belastingdienst hier achter komt.
Misschien kun je dit met het muntjessysteem omzeilen. Je koopt geen bier maar ruilt het voor een muntje. Na afloop krijg je geen geld maar een tegoedbon. Slim!

Offline bierinjisp

• Vol lid
  • Hobbybrouwerij in oprichting
    • QBier.nl
Slim, maar toch schenk je buitenhuis bier dat niet voor eigen gebruik is.
Hierdoor moet je alsnog aan alle voorwaarden voldoen (accijns, HACCP, wet en regelgeving, vergunningen etc.)

Hoewel ik voorstander ben van het initiatief heb ik toch zo mijn bedenkingen en kan het inderdaad zo maar zijn dat de belastingdienst om de hoek komt kijken.

Offline CeesM

• Junior lid
  • **
Zolang jij niet met een bus vol fusten en/of kratten daar gaat staan en € 5,-- voor een speciaalbiertje vraagt, is er niets aan de hand.
Er kan natuurlijk ook een hobbybrouwer komen die toevallig ook belastingambtenaar is. ;)

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
Misschien kun je dit met het muntjessysteem omzeilen. Je koopt geen bier maar ruilt het voor een muntje. Na afloop krijg je geen geld maar een tegoedbon. Slim!
Misschien goed om de BTW zo te ontduiken, maar accijns dient wel gewoon netjes betaald te worden.

Offline Appiehappie

• Boven 10 berichten
  • *
  • Huisbrouwerij de Leidsche Goot
Hallo Brouwers. De hele kwestie met accijnsen en/of btw is ook bij de deelnemende amateurbrouwers gaan spelen. Zij kwamen met dezelfde vragen naar de organisatie.

Reactie van organisatie:

Een veelgestelde vraag die we krijgen is hoe wij dit met accijns gaan oplossen ook is dit voor ons de grootste uitdaging. Bij navraag bij de belastingadviseur hoeven wij als organisatoren van het festival (aangezien wij geen belastbare producten verhandelen) hier ons geen zorgen over te maken. Echter willen wij niet dat het voor de thuisbrouwers een probleem word,het moet natuurlijk wel leuk blijven :). Dus voor de nu ingeschreven deelnemers,we zijn er mee bezig om te kijken hoe we dit kunnen fixen. We houden jullie spoedig op de hoogte, met vriendelijke groet, SBH

Ik ben zelf ook benieuwd hoe zij dit gaan oplossen.

Zie ook website: https://nl.eventbu.com/leiden/home-brewers-festival/4199229

Tags: