Pagina's:
Actions
  • #1 door thezewery Gepost op 08 Sep 2017
  • Wat is de invloed van de keuzemogelijkheid "Type brouwsel: Extract/Deelmaisch/Mout" op het tabblad "Recept" binnen BrouwHulp?
  • #2 door Jules Gepost op 09 Sep 2017
  • Daarmee veranderen de klassegrenzen onder het receptvenster.
    Hiermee kun je zien of je recept binnen de klassegrenzen valt.

Mvg J
  • #3 door Knobby Gepost op 09 Sep 2017
  • Daarmee veranderen de klassegrenzen onder het receptvenster.
    Hiermee kun je zien of je recept binnen de klassegrenzen valt.
    Dat is de bierstijl, dat is niet wat hij bedoeld.
  • #4 door William Gepost op 09 Sep 2017
  • Het knopje type brouwsel: "Extract/Deelmaisch/Mout" heeft volgens mij geen direct effect op berekeningen e.d. of informatie op de print-outs.

Wel is het handig om voor mout / deelmaisch / mout brouwseld  verschillende brouwinstallatie aan te maken omdat je bij de verschillende manieren vaak andere verliezen / waterverbruik / tijden hebt.. Het zou dan logisch zin om de installatie in de software te koppelen type brouwsel maar dat is niet het gevak :)
  • #5 door thezewery Gepost op 09 Sep 2017
  • Het knopje type brouwsel: "Extract/Deelmaisch/Mout" heeft volgens mijn geen direct effect op berekeningen e.d. of informatie op de print-outs.

Wel is het handig om voor mout / deelmaisch / mout brouwseld  verschillende brouwinstallatie aan te maken omdat je bij de verschillende manieren vaak andere verliezen / waterverbruik / tijden hebt.. Het zou dan logisch zin om de installatie in de software te koppelen type brouwsel maar dat is niet het gevak :)
    Bedankt, dat dacht/vermoedde ik al!
    Overigens, een beetje in het verlengde: ik neem aan dat de software qua hoeveelheden rekening houdt met het feit dat bv extract geconcentreerder is dan mout, maar dat dan dus inderdaad de hoeveelheden niet aangepast worden op basis van "type brouwsel"?
  • #6 door Jules Gepost op 09 Sep 2017
  • Dat is de bierstijl, dat is niet wat hij bedoeld.
    Oeps

Mvg J
  • #7 door Knobby Gepost op 09 Sep 2017
  • Bedankt, dat dacht/vermoedde ik al!
    Overigens, een beetje in het verlengde: ik neem aan dat de software qua hoeveelheden rekening houdt met het feit dat bv extract geconcentreerder is dan mout, maar dat dan dus inderdaad de hoeveelheden niet aangepast worden op basis van "type brouwsel"?
    Extract heeft gewoon zijn eigen velden in de mout database, met zijn eigen opbrengst.
  • #8 door thezewery Gepost op 09 Sep 2017
  • Extract heeft gewoon zijn eigen velden in de mout database, met zijn eigen opbrengst.
    Bedankt, hoef dus niet zelf om te rekenen, dat doet de software voor me.
Pagina's:
Actions