BrouwHulp "Type brouwsel"

Gestart door thezewery, 08-09-2017 12:50 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thezewery

Wat is de invloed van de keuzemogelijkheid "Type brouwsel: Extract/Deelmaisch/Mout" op het tabblad "Recept" binnen BrouwHulp?

Jules

Daarmee veranderen de klassegrenzen onder het receptvenster.
Hiermee kun je zien of je recept binnen de klassegrenzen valt.

Mvg J

Knobby

Citaat van: Jules op 09-09-2017  10:00 uDaarmee veranderen de klassegrenzen onder het receptvenster.
Hiermee kun je zien of je recept binnen de klassegrenzen valt.
Dat is de bierstijl, dat is niet wat hij bedoeld.

William

Het knopje type brouwsel: "Extract/Deelmaisch/Mout" heeft volgens mij geen direct effect op berekeningen e.d. of informatie op de print-outs.

Wel is het handig om voor mout / deelmaisch / mout brouwseld  verschillende brouwinstallatie aan te maken omdat je bij de verschillende manieren vaak andere verliezen / waterverbruik / tijden hebt.. Het zou dan logisch zin om de installatie in de software te koppelen type brouwsel maar dat is niet het gevak :)

thezewery

Citaat van: William op 09-09-2017  13:00 uHet knopje type brouwsel: "Extract/Deelmaisch/Mout" heeft volgens mijn geen direct effect op berekeningen e.d. of informatie op de print-outs.

Wel is het handig om voor mout / deelmaisch / mout brouwseld  verschillende brouwinstallatie aan te maken omdat je bij de verschillende manieren vaak andere verliezen / waterverbruik / tijden hebt.. Het zou dan logisch zin om de installatie in de software te koppelen type brouwsel maar dat is niet het gevak :)
Bedankt, dat dacht/vermoedde ik al!
Overigens, een beetje in het verlengde: ik neem aan dat de software qua hoeveelheden rekening houdt met het feit dat bv extract geconcentreerder is dan mout, maar dat dan dus inderdaad de hoeveelheden niet aangepast worden op basis van "type brouwsel"?

Jules

Citaat van: Knobby op 09-09-2017  10:54 uDat is de bierstijl, dat is niet wat hij bedoeld.
Oeps [emoji15]

Mvg J

Knobby

Citaat van: thezewery op 09-09-2017  13:16 uBedankt, dat dacht/vermoedde ik al!
Overigens, een beetje in het verlengde: ik neem aan dat de software qua hoeveelheden rekening houdt met het feit dat bv extract geconcentreerder is dan mout, maar dat dan dus inderdaad de hoeveelheden niet aangepast worden op basis van "type brouwsel"?
Extract heeft gewoon zijn eigen velden in de mout database, met zijn eigen opbrengst.

thezewery

Citaat van: Knobby op 09-09-2017  13:47 uExtract heeft gewoon zijn eigen velden in de mout database, met zijn eigen opbrengst.
Bedankt, hoef dus niet zelf om te rekenen, dat doet de software voor me.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.