Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Klein vraagje...  (gelezen 545 keer)

Offline MathiasM

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
Klein vraagje...
« Gepost op: 07-09-2017 17:02 u »
Hallo Allemaal,

Sinds een week ben ik bezig met een bierpakket Bulldog Dubble IPA, ik maakte me een beetje zorgen over de smaak van het jongbier. Namelijk gisteren heb ik het bij het best zoete jongbier de hop toegevoegd en vandaag smaakt het bier wat meer aan de licht zure kant. Is het is nu ge´nfecteerd dat ik de hop erbij toegevoegd heb, of komt het doordat de smaak wat zuurder wordt door de hop?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline marc0871

• Senior lid
  • ik heb alleen een drankprobleem als de drank op is
Re: Klein vraagje..
« Reactie #1 Gepost op: 07-09-2017 18:02 u »
De hop.
Door de al gevormde alcohol en de conserverende werking van de meegekookte hop, zal je niet heel snel een infectie oplopen.

Offline MathiasM

• Eerste berichten geplaatst
  • *
Re: Klein vraagje..
« Reactie #2 Gepost op: 07-09-2017 18:48 u »
Top, bedankt voor je antwoord!

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Klein vraagje...
« Reactie #3 Gepost op: 07-09-2017 23:01 u »
Waarschijnlijk proef je acetaldehyde. Dat is een stof dat door de gist geproduceerd wordt bij de vorming van alcohol. In bier van een paar dagen oud komt deze stof in verhouding veel voor. Deze stof kan een wat zurige indruk geven. Wordt ook wel omschreven als groene/onrijpe appelsmaak. Na een tijdje wordt de stof afgebroken en wordt de hoeveelheid acetaldehyde minder.

Tags: