Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Moutmolen  (gelezen 393 keer)

Offline Gompiep

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Moutmolen
« Gepost op: 02-09-2017 12:21 u »
Tot nu toe heb ik gebrouwen met moutextract en kant en klaar pakketten.
In oktober word ik de gelukkige  :biersmile: bezitter van een Easybrew 30 L en wil ik een stap verder gaan.
Daarom ben ik nog opzoek naar een moutmolen, is er misschien iemand die nog een gebruikte variant in de aanbieding heeft?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline CeesM

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Moutmolen
« Reactie #1 Gepost op: 02-09-2017 14:31 u »
Hoi Gompiep, ik zit ook te wachten op oktober/november om te gaan brouwen met die ketel. Ik heb inmiddels alle benodigheden bij mekaar gekocht, grotendeels uit China laten komen. De moutschroter heb ik wel het voordeligst in Nederland gekocht.
De 2e hands moutmolens die ze aanbieden zijn platenmolens. Deze schroten de mout niet maar malen het, hierdoor wordt de kaf van het gerst ook mee gemalen dat eigenlijk heel moet blijven. Als je met de Easybrew 30 gaat brouwen kan je het best een rollen-moutschroter aanschaffen.
Ik heb hem hier vandaan gehaald.https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/overige-hobby-en-vrije-tijd/m1177102225-9100-maltmill-moutmolen-schrootmolen-alu-vierkante-pijp.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8

Tags: