Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Gezocht: koelkast  (gelezen 1873 keer)

Offline thezewery

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Gezocht: koelkast
« Gepost op: 28-08-2017 16:32 u »
We zoeken een koelkast waar de 60 liter witte ton/groen deksel met waterslot in past.
Bij voorkeur omgeving Reeuwijk...

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline thezewery

• Vol lid
Re: Gezocht: koelkast
« Reactie #1 Gepost op: 28-08-2017 19:27 u »
Overigens zijn we ook al een heel eind geholpen met een merk en type vermelding.
Op heel wat ads gereageerd inmiddels met de vraag naar de binnenmaten en ik denk dat minimaal 9 op de 10 adverteerders niet eens reageert. Marktplaats sux...
Als en indien we nu een merk en type weten hoeven we dit niet meer te vragen.

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 28-08-2017 20:17 u »
Ik heb een standaard inbouwkoelkast van 1.40. Plank boven de motor zodat ik een vlakke vloer heb, past de 60 l ton makkelijk in.
Dus ik zou gewoon op zoek gaan naar 2e hands inbouwkoelkast van dat formaat.

Offline thezewery

• Vol lid
« Reactie #3 Gepost op: 28-08-2017 20:51 u »
Oww, een inbouwkoelkast. Daar hebben we dan ff niet naar gekeken... uhh... tja... omdat we niet gaan inbouwen?
De niet-inbouw hebben we vooralsnog niet dieper EN breder dan 40 cm gevonden en das te weinig.
Ben wel gelijk ff naar onze eigenste inbouwer gerend en gemeten, en warempel: breedte ruim voldoende (als ik op een of andere manier de lampje aan/uitschakelaar uit de weg kan slopen. Maar de diepte: no way  :(
Maar het is ook geen 140 hoog exemplaar maar lager dus wellicht daardoor..
enniewees: bedankt voor de tip, we gaan ook inbouw bekijken!

Offline CeesM

• Vol lid
« Reactie #4 Gepost op: 28-08-2017 21:15 u »
Oww, een inbouwkoelkast. Daar hebben we dan ff niet naar gekeken... uhh... tja... omdat we niet gaan inbouwen?
De niet-inbouw hebben we vooralsnog niet dieper EN breder dan 40 cm gevonden en das te weinig.
Ben wel gelijk ff naar onze eigenste inbouwer gerend en gemeten, en warempel: breedte ruim voldoende (als ik op een of andere manier de lampje aan/uitschakelaar uit de weg kan slopen. Maar de diepte: no way  :(
Je kan proberen uit de milieustraat in je gemeente een oude koelkast mee te nemen, het koelmechanisme er uit slopen, en zelf een gistkast maken waar je het koelmechanisme weer inbouwt.
De meeste koelkasten die er staan werken nog omdat ze het meestal wegdoen als ze een grotere of nieuwere in de keuken willen hebben.

Offline Fermon

• Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: 29-08-2017 00:04 u »
Overigens zijn we ook al een heel eind geholpen met een merk en type vermelding.
Op heel wat ads gereageerd inmiddels met de vraag naar de binnenmaten en ik denk dat minimaal 9 op de 10 adverteerders niet eens reageert. Marktplaats sux...
Als en indien we nu een merk en type weten hoeven we dit niet meer te vragen.

Ik denk niet dat markplaats sux(sucks) maar de mensen die de dingen verkopen....😂

Offline muldereric

• Vol lid
  • Het moet wel een hobby blijven :)
« Reactie #6 Gepost op: 29-08-2017 07:23 u »
Je kan proberen uit de milieustraat in je gemeente een oude koelkast mee te nemen, het koelmechanisme er uit slopen, en zelf een gistkast maken waar je het koelmechanisme weer inbouwt.
De meeste koelkasten die er staan werken nog omdat ze het meestal wegdoen als ze een grotere of nieuwere in de keuken willen hebben.
Milieustraten laten je over het algemeen niets meenemen, en een koelkast naar buiten smokkelen is ook weer zo wat .
Interessant draadje trouwens, want ik heb ook een nieuwe nodig. Afgelopen zondag heeft mijn koelkast het (1 dag na het pitchen van de gist) begeven en is de temperatuur flink opgelopen

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
    • ABV de bierkaai
« Reactie #7 Gepost op: 29-08-2017 07:29 u »
Tweedehands winkels hebben vaak ook wel wat staan. Ik heb twee vergisting koelkasten waarvan 1 inbouw is. En het klopt dat deze andere maten heeft en die van mij is ook hoger.

Offline thezewery

• Vol lid
« Reactie #8 Gepost op: 29-08-2017 07:46 u »
Milieustraat hier laat je inderdaad niets meenemen. Niet eens alles brengen. En ophalen al helemaal niet.
Kringloopwinkels al afgegaan, en witgoedoutlets enz... Helaas...

Offline Easywoods

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn inspiratiebron
« Reactie #9 Gepost op: 29-08-2017 10:08 u »

Heb je al naar horeca koelkasten gekeken, die hebben veel ruimere maten  :biersmile:

Offline breda82

• Vol lid
« Reactie #10 Gepost op: 29-08-2017 10:15 u »
Ben ook al tijdje aan het zoeken valt me op dat die tafelmodelletjes hard gaan, zodra er iets nieuws staat direct biedingen. Had een overeenkomst met iemand maar die verkocht em gewoon aan iemand anders omdat ik niet snel genoeg reageerde, ja ik kan tijdens mijn werk nu eenmaal niet op marktplaats...

Offline muldereric

• Vol lid
« Reactie #11 Gepost op: 29-08-2017 10:21 u »
Ben ook al tijdje aan het zoeken valt me op dat die tafelmodelletjes hard gaan, zodra er iets nieuws staat direct biedingen. Had een overeenkomst met iemand maar die verkocht em gewoon aan iemand anders omdat ik niet snel genoeg reageerde, ja ik kan tijdens mijn werk nu eenmaal niet op marktplaats...
Tafelmodellen zijn wel vaak te klein merk ik op. Mijn gistvat is met waterslot 70 cm hoog. Dat past niet in een tafelmodel

Offline hans_nwk

• Super lid
« Reactie #12 Gepost op: 29-08-2017 11:37 u »
Tafelmodellen zijn wel vaak te klein merk ik op. Mijn gistvat is met waterslot 70cm hoog. Dat past niet in een tafelmodel

Je hebt een buitenkansje laten lopen:
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,34868.msg527251.html#msg527251
 :proost:

Dit was ook een inbouwmodel, maakt voor mij niks uit als het er iets minder uitziet (staat niet in zicht).

Groet,
Hans

Offline muldereric

• Vol lid
« Reactie #13 Gepost op: 29-08-2017 11:48 u »
Je hebt een buitenkansje laten lopen...

Heb hem wel degelijk gezien, maar ik had al een koelkast die het goed deed. Deze gaf echter zondag middag de geest.
Op dat moment had ik er een IPA ingezet die net aan een heftige hoofdgisting begonnen was. Wat ik ook probeerde (natte doeken, icepacks, koelelementen, e.d.) ik kreeg het niet genoeg gekoeld en de temperaturen liepen rap op naar 28C+. Nu maar hopen dat ik straks niet teveel hogere alcoholen en esters in mijn bier heb.
Heb ondertussen al iemand op het oog (in mijn eigen woonplaats :proost:) die een inbouw koelkast aanbied voor weinig. Nu nog ff wachten op zijn reactie!

Offline hans_nwk

• Super lid
« Reactie #14 Gepost op: 29-08-2017 12:43 u »
Als er een telefoonnummer staat bellen. Werkt vak het best op Marktplaats.

Groet,
Hans

Offline thezewery

• Vol lid
« Reactie #15 Gepost op: 08-09-2017 21:10 u »
het kan nog erger: wij hadden er eindelijk eentje gevonden en afspraken gemaakt as maandag ophalen (want hij kon niet eerder), krijgen we net een mailtje: sorry verkocht... $$##$#%#_#...
...en weer via Marktplaats. Sux, big time.

Offline thezewery

• Vol lid
« Reactie #16 Gepost op: 08-09-2017 21:12 u »
Sorry. Moest het ff kwijt. Man wat zit ik te balen en me te ergeren... ff gauw wat kalmerends inschenken

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #17 Gepost op: 08-09-2017 21:29 u »
Misschien kun je beter eens kijken bij de advertenties in de supermarkt. Niet zo hectisch dus beter voor je hart.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #18 Gepost op: 08-09-2017 23:48 u »
Koop gewoon een nieuwe koelkast voor je keuken en maak de oude tot gistkast.
En dan vertel je aan je vrouw een mooi verhaal over dat dit geld bespaard want zuiniger etc.

Offline muldereric

• Vol lid
Gezocht: koelkast
« Reactie #19 Gepost op: 09-09-2017 02:03 u »
Heb ondertussen sinds een paar dagen een inbouwkoelkast overgenomen voor een paar tientjes. Kerel woont in mijn woonplaats (Breda) en bood hem aan op MP. Het is geen topmodel maar koelt volgens de thermometer nog tot zo'n 8 graden, hetgeen goed genoeg is voor de meeste doeleinden zoals de vergisting onder controle houden en een basic cold crash t.b.v. Uitzakken van suspensie.
Heb gelijk contact met hem opgenomen en kon hem een dag later ophalen.
Tis een model van 55 cm breed en 120 cm hoog ongeveer. Mijn Grainfather vergistingsvat past er mooi in zodra ik er een stevige vloer in heb gemaakt.

Offline muldereric

• Vol lid
« Reactie #20 Gepost op: 09-09-2017 02:06 u »
Als aanvulling op HaagseWouter. Als je voor nieuw gaat, kijk dan vooral goed rond bij witgoedzaken die ook apparatuur met schade verkopen. Denk hierbij aan een kras of deukje door transport o.i.d.
Vaak gaan deze modellen met 50% korting over de toonbank!

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #21 Gepost op: 09-09-2017 09:31 u »
En let er met oude koelkasten op of de rubbers  nog sluiten en niet gescheurd zijn, evt een extra klemmetje maken om de deur goed dicht te drukken.

Zelf heb ik onze oude inbouwkoelkast (zonder vriesvak gelukkig) uit de keuken net omgebouwd tot tapkoelkast. Hij staat nu op het terras buiten. Via kWh meter houd ik het stroomverbruik een beetje bij.
Toen het nog boven de 20 graden was overdag gebruikte hij ca 0.6 kWh per dag, nu het wat afkoelt tot een graad of 13 verbruikt hij nog maar 0.3 kWh per dag. Dus op een koele plek zetten helpt veel.

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #22 Gepost op: 09-09-2017 09:35 u »
Kringloopwinkel in de buurt? Staan altijd koelkasten bij.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #23 Gepost op: 09-09-2017 09:43 u »
En rondom piepschuim aanbrengen als extra isolatie doet ook wonderen, snelle terugverdientijd want piepschuim kost niet veel en maakt de isolatie een paar A klassen hoger. Werkt echter alleen als de warmtewisselaar aan de achterkant zit  en niet aan de zijkanten, want daar moet je natuurlijk dan geen piepschuim overheen doen. (Warmtewisselaar schroef ik los en bevestig ik dan opnieuw op de extra laag piepschuim)

Offline BLUB

• Senior lid
  • zonder BLUB geen bier!
« Reactie #24 Gepost op: 09-09-2017 11:27 u »
Koop gewoon een nieuwe koelkast voor je keuken en maak de oude tot gistkast.
En dan vertel je aan je vrouw een mooi verhaal over dat dit geld bespaard want zuiniger etc.

LOL, heb ik ook gedaan, werkt perfect  :brouwen:

:degroeten:

BLUB