Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Gratis af te halen: Beginners uitrusting bierbrouwen  (gelezen 1109 keer)

Offline CeesM

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Gratis af te halen: Beginners uitrusting bierbrouwen
« Gepost op: 28-08-2017 00:14 u »
In verband met de aanschaf van een Easybrew 30 en conische gistingtank, heb ik de volgende items voor een beginner.

1) Maischemmer (Electric Bin) 22 L met regelbaar element van 2,75 kW met aftapkraan en moutzak. Voor te maischen, koken en eventueel gisten.
2) Gistingfles 15 L. Voor nagisting.
3) Kroonkurkapparaat, metalen uitvoering, plus 200 kroonkurken.
4) Balansweegschaal.
5) Waterslot. Past op de fles of emmer.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline DeHeerenVanBisde

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Volg ons op Facebook
    • Heeren van Bisde op FaceBook!
Re: Gratis af te halen: Beginners uitrusting bierbrouwen.
« Reactie #1 Gepost op: 29-08-2017 11:05 u »
Hi Cees,

Die Electric Bin kan je volgens mij zelf nog heeel goed gebruiken voor je spoelwater bij je nieuwe setup.

Offline Knobby

• Senior lid
  • IBU-lid
« Reactie #2 Gepost op: 29-08-2017 11:08 u »
Hoi Cees, ik wil graag die maischemmer hebben.
Ik ga naar het OBBK in Bergen op Zoom op 15 september, jij ligt redelijk op de route dus ik kan hem dan op halen, evt kan ik ook op de 17e op de terugweg langskomen.

Offline CeesM

• Junior lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 29-08-2017 13:31 u »
Hi Cees,

Die Electric Bin kan je volgens mij zelf nog heeel goed gebruiken voor je spoelwater bij je nieuwe setup.
Had ik ook aan gedacht, maar ben bang dat met die 2 apperaten mijn hoofdzekering er uit knalt. Daarvoor zet ik een grote pan op het gas.

Offline Tjardo

• Senior lid
  • Proost!
« Reactie #4 Gepost op: 29-08-2017 20:50 u »
Had ik ook aan gedacht, maar ben bang dat met die 2 apperaten mijn hoofdzekering er uit knalt. Daarvoor zet ik een grote pan op het gas.

Dat probleem had ik ook toen ik mijn Grainfather en elektrische Weckketel (spoelwater) op dezelfde groep aansloot, tegenwoordig sluit ik mbv een verlengsnoer de Weckketel aan op een andere groep, probleem opgelost...

Offline DeHeerenVanBisde

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Volg ons op Facebook
    • Heeren van Bisde op FaceBook!
Re: Gratis af te halen: Beginners uitrusting bierbrouwen
« Reactie #5 Gepost op: 30-08-2017 10:08 u »
Even kijken welke groepen je te beschikking hebt ja.

Offline CeesM

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 30-08-2017 10:32 u »
Dat probleem had ik ook toen ik mijn Grainfather en elektrische Weckketel (spoelwater) op dezelfde groep aansloot, tegenwoordig sluit ik mbv een verlengsnoer de Weckketel aan op een andere groep, probleem opgelost...
Ik heb een groep geaarde stopkontakten in de keuken en een in de badkamer. Mijn verlengsnoer mag maar 2500 W trekken terwijl de maischemmer 2750 W trekt. Voor het naspoelen in de Easybrew heb je niet zo veel water nodig, dus lijkt het me makkelijker een pannetje op het gas te zetten. Dan struikel ik ook niet over verlengsnoeren.

Offline Peke

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
Re: Gratis af te halen: Beginners uitrusting bierbrouwen
« Reactie #7 Gepost op: 30-08-2017 10:58 u »
Jammer dat je zo ver weg woont Cees  :-[

Offline FrankR

• Boven 10 berichten
  • *
Gratis af te halen: Beginners uitrusting bierbrouwen
« Reactie #8 Gepost op: 30-08-2017 11:42 u »
In verband met de aanschaf van een Easybrew 30 en conische gistingtank, heb ik de volgende items voor een beginner.

1) Maischemmer (Electric Bin) 22 L met regelbaar element van 2,75 kW met aftapkraan en moutzak. Voor te maischen, koken en eventueel gisten.
2) Gistingfles 15 L. Voor nagisting.
3) Kroonkurkapparaat, metalen uitvoering, plus 200 kroonkurken.
4) Balansweegschaal.
5) Waterslot. Past op de fles of emmer.

Ik heb je een PM gestuurd, Cees.

Offline bultje76

• Junior lid
  • **
  • GrainFather-er
« Reactie #9 Gepost op: 30-08-2017 12:31 u »
Ik heb een groep geaarde stopkontakten in de keuken en een in de badkamer. Mijn verlengsnoer mag maar 2500W trekken terwijl de maischemmer 2750W trekt. Voor het naspoelen in de Easybrew heb je niet zo veel water nodig, dus lijkt het me makkelijker een pannetje op het gas te zetten. Dan struikel ik ook niet over verlengsnoeren.

Ik heb er zo'n automatische wasmachine/droger stopcontact tussen gezet, werkt prima. Aan het einde van de maisch is het water dan gewoon 93 graden.

Tags: