Lente/Meibock vs Wyeast gisten.

Gestart door Lange Möpper, 26-08-2017 22:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lange Möpper

Ondanks dat ik nog 3 herfstbrouwsels op stapel heb staan ben ik toch ook stiekem al een beetje bezig met de voorbereidingen voor de winter en het voorjaar.
Een van de bieren waar ik me aan wil wagen is een Meibock met dennentoppen siroop.

Ik hou van het gebruiken van de Wyeast gisten, maar kan nog niet echt wijs worden uit welke gist ik ga gebruiken.

Dacht eerst aan de 1007 German Ale, welke ik ook voor een van mijn andere bieren gebruik, maar die maakt het bier naar mijn gevoel wat te droog.
Graag had ik een wat meer rondere en vollere smaak gehad.

Ik zit nu aan de 2487 Hella Bock Lager te denken. Wat denken jullie daarvan? Is dat wat?  :weetniet:

Als jullie andere suggesties hebben waar ik naar kan kijken dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Lange Möpper

Niemand van jullie die een mebock brouwt met Wyeast?

 :o

Brouwers

German ale is een bovengist, dus die hoort niet in een stijlvaste bock.
De hella bock is een private collection gist dus niet het hele jaar beschikbaar, moet je even rekening mee houden met wanneer je hem besteld. Verder lijkt hij me wel geschikt. Zelf geen ervaring mee btw.

Had je hier al gekeken?
https://www.wyeastlab.com/yeast-style/helles-bock

Uit het lijstje Wyeast gisten lijken mij de bavarian lager en munich lager de meest geschikte uit het lijstje. Zelf geen ervaring met deze gisten.

W34 van fermentis is trouwens ook altijd een prima gist voor een ondergister. Haal hier altijd goede resultaten mee voor  de verschillende lagers die ik tot nu toe gebrouwen heb.

Juindorper

Ik heb onlangs een lager en vervolgens een bokbier gebrouwen met de 2308 Munich lager.
Beide bieren zijn zeer goed gelukt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.